השוק

גלובל X: לקראת שבוע דרמטי - הפד לא יעלה את הריבית הפעם

חברת ההשקעות הבינלאומית גלובל X מעריכה שהשבוע עומד להיות שבוע דרמטי בוול סטריט כשהאינפלציה במאי תעלה ב-0.1% ואילו מדד הליבה ימשיך להיות גבהו; "להערכתנו הפד לא יעלה את הריבית הפעם"
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
בחברת ההשקעות גלובל X אומרים שאנחנו נמצאים לקראת שבוע דרמטי בוול סטריט. שני הנתונים החשובים ביותר בכלכלה הגדולה בעולם יפורסמו ויקבעו את הכיוון לשאר הבנקים המרכזיים בעולם.
"שבוע דרמטי בזירה הכלכלית בארצות הברית. הפרסום המרכזי הראשון השבוע יהיה מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, והוא צפוי להצביע על נתוני אינפלציה מעורבים. המדד הראשי צפוי להצביע על עלייה מתונה של 0.1% ואילו מדד הליבה צפוי להצביע על עלייה גבוהה יחסית של 0.4% ו-5.3% ברמה שנתית. האינפלציה נעה בכיוון הנכון, אך בקצב איטי למדי - אנחנו עוד רחוקים מאוד מהיעד של 2%. על כן, ולאור העובדה כי שוק העבודה עדיין חזק, בהחלט ייתכן שנראה עוד העלאות ריבית בעתיד.

"עם זאת, אנחנו מעריכים כי בישיבת הריבית השבוע הפד יבחר שלא להעלות ריבית. יהיה חשוב לעקוב אחר הרטוריקה של הבנק כדי ללמוד על הכוונות העתידיות, ויש להעריך כי הבנק יחזור על כך שמדיניותו בהמשך תהיה תלויה בטיב הנתונים הכלכליים. חשוב יהיה גם לעקוב אחר התחזיות הכלכליות של נגידי הבנק, כמו גם אחר צפי הריבית של הנגידים (dot plot) ולראות האם יש שינוי לעומת התחזיות בסוף חודש מרץ" אומר דיוויד בנימינוב אנליסט בחברת ההשקעות.
"בעברו השני של האטלנטי, כלכלת גוש האירו גלשה רשמית למיתון, וזאת לאחר שרשמה ירידה בתמ"ג רבעון שני ברציפות. עם זאת, מדובר בצמיחה שלילית של 0.1% ברבעון הרביעי וצמיחה שלילית של 0.1% ברבעון הראשון, כך שלא מדובר בהאטה משמעותית.
"עליית מחירי האנרגיה פגעה מאוד בתושבי האיחוד ושחקה מאוד את כוח הקנייה של הצרכנים והעסקים. הכלכלה של גוש האירו אינה אחידה, ובעוד גרמניה התכווצה ברבעון האחרון ב-0.3%, כלכלת אירלנד התכווצה ב-2.7%. גם הולנד, ליטא ומלטה התכווצו. הירידה בתמ"ג הושפעה בעיקר מהירידה בייצוא, כאשר מצד שני הגידול בתעסוקה תרם ליציבות הכלכלית. עם זאת, הנתונים הללו היו צפויים, לאור המלחמה באוקראינה, והשוק הגיב לכך במתינות" אומר בנימינוב.
"מדד המניות האירופי, EURO STOXX 50, עלה מתחילת השנה ב-11%, לא רחוק מה-S&P500. עם זאת, ההסלמה במלחמה באוקראינה, לאחר הפצצת הסכר, עשויה שוב ללבות את המחירים בשוק הסחורות. להריסת הסכר ישנן השלכות הרות גורל, מהצפת גידולים ועד העתקת אוכלוסיות ממקומן. תנועות חדות בשוק הסחורות נוטות להיות קצרות מועד, ואולם אם נוסיף לכך את משבר האקלים ובצורות, נראה שנושא המחסור במזון הופך להיות סוגיה משמעותית על סדר היום העולמי.
"כמו כן, ישנה סכנה כי המלחמה מתפתחת לכדי מערכה בלתי נגמרת, כאשר שום צד לא צפוי לסגת אלא אם כן נראה הכרעה צבאית דרמטית או חילופי שלטון. המלחמה היא גורם מכביד על השווקים, מאחר שהיא פוגעת בתנועה החופשית של סחורות" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה