השוק

דובי פרנסס והמקורב לנתניהו משתפים פעולה: היוזמה נחשפת

פרנסס ואיש העסקים שלומי פוגל נפגשו עם משקיעים מוסדים על מנת לגייס 6 מיליארד דולר להקמת קרן השקעה בבינה מלאכותית, שתקבל גיבוי מנתניהו ותמיכה ממשלתית
מערכת ice |  3
דובי פרנסס (צילום יחצ)
לאחר דיווחים בתחילת חודש שעבר על פגישה במצודת זאב בין איש העסקים דובי פרננס, ובנימין נתניהו, נראה כי השותפות עם סביבת ראש הממשלה מתרחבת. על פי דיווח ב-tech12, "הכריש" מערוץ 12 מתחיל לשתף פעולה עם שלומי פוגל, ראש קבוצת אמפא ומבעלי מספנות ישראל - ומי שנחשב למקורבו של נתניהו.
על פי הדיווח, בשבועות האחרונים נפגש הצמד עם משקיעים מוסדיים במטרה לבדוק יוזמה חדשה שתתמקד בבינה המלאכותית. הרעיון הוא לגייס 6 מיליארד דולר מאותם משקיעים, בנוסף לקרנות זרות, שינוהל ע"י קבוצה של בכירים בהון סיכון המקומי שיצטרפו לפרנסס. בנוסף דווח כי הקבוצה תקבל גיבוי מנתניהו ותמיכה ממשלתית. 

"פוגל מביא את הקשר לביבי בעקיפין ובעדינות", סיפר גורם שנכח באחד המפגשים ל-tech12. "הוא ברקע מספר מורשת קרב ורכילות על ביבי". 
כאמור, הפגישה של פרנסס ופוגל מגיעה אחרי פגישה אחרת של פרנסס עם נתניהו בחודש מאי. מי שעוד נכח בפגישה היה יזם ההיי-טק הישראלי אילן טוויג, ממייסדי היוניקורן הישראלי טריפאקשנס (Navan).
מאז החלה חקיקת המהפכה המשפטית התנתק ענף ההיי-טק הישראלי מנתניהו. כזכור בין ראשי מחאת ההיי-טק עומדת עינת גז, מנכ"לית פאפאיה גלובל, שהכריזה על הוצאת כספי החברה מישראל. פרנסס, ממחזיקי המניות בחברה, היה בין הבודדים שיצא נגד המחאה והתנגד להוצאת הכספים מהארץ.
אז מה היתה מטרת הפגישה המסתורית? ככל הנראה, דיון בבינה מלאכותית. אילן טוויג, במקור מפתח תקווה והיום מתגורר בעמק הסיליקון בארה"ב, ייסד ב-2015 עם שותפו אריאל כהן את TripActions המציעה מערכת לתכנון והזמנת נסיעות עסקיות וניהול הוצאות. דובי פרנסס, המתגורר בלוס אנג'לס, הוא בין המשקיעים בחברה השווה מיליארדים, באמצעות קרן גרופ 11. שניהם מבקרים בימים אלה בישראל.
פרנסס לא הגיב לפרסומים לגבי המפגש עם ראש הממשלה, אך אילן טוויג פיזר חלק מהערפל כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מוקדם יותר היום קיבלתי שאלות רבות על הפגישה שהייתה לי עם ביבי נתניהו. למי שפספס, קורה משהו מאוד גדול סביב טכנולוגיות בינה מלאכותית החל מנובמבר 2022. זו טכנולוגיה שתשפיע על המון תחומים מרפואה, לביטחון, עיבוד מידע, קולנוע, ספרות ועוד".
"בשבועות האחרונים, ממשלות רבות בעולם החלו להיכנס לתחום הזה. ראש ממשלת ישראל ביבי נתניהו ביקש לשמוע ממני כיזם היי-טק על בינה מלאכותית. כאזרח ישראלי שאכפת לו מהמדינה, נפגשתי עם ראש הממשלה ושוחחנו על הנושא", סיכם.
בתגובה לשאלה על המעורבות הפוליטית הוסיף טוויג: "כיזם ואזרח שאכפת לו מהמדינה, אגיע לפגישה עם ראש הממשלה בתחום כ"כ חשוב. אני לא מביע שום עמדה פוליטית. אני מקווה שהקונפליקט יסתיים כמה שיותר מהר ועל הצד הטוב ביותר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביביסט
    עמרי 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תופעה מעניינת: כריש מלקק
    סגור
  • 1.
    עלה והצלח דובי
    אזרח 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מקווה שתצליח
    סגור
  • עוד לקקן שימושי מתנשא. שיעלה לארץ לפני שינהל פה את העני (ל"ת)
    עמיר 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור