דיגיטל וטק

נתניהו, הכריש ויזם ההיי-טק: הפגישה המסתורית בשישי בצהריים

מאז החלה חקיקת הרפורמה המשפטית, התנתק רה"מ נתניהו מבכירי ההיי-טק בישראל. אך ביום שישי הזמין אליו למצודת זאב, לראשונה, את איש העסקים דובי פרנסס ומייסד היוניקורן הישראלי טריפאקשנס, אילן טוויג. על מה דיברו?
מערכת ice |  1
דובי פרנסס (צילום Group 11)
מה עשה דובי פרננס, "הכריש" מקשת 12, בלשכתו התל-אביבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו במצודת זאב? ביקור מפתיע שלו ושל יזם ההיי-טק הישראלי אילן טוויג, ממייסדי היוניקורן הישראלי טריפאקשנס (Navan), התרחש ביום שישי בצהריים ועורר תהיות רבות.
מאז החלה חקיקת המהפכה המשפטית התנתק ענף ההיי-טק הישראלי מנתניהו. כזכור בין ראשי מחאת ההיי-טק עומדת עינת גז, מנכ"לית פאפאיה גלובל, שהכריזה על הוצאת כספי החברה מישראל. פרנסס, ממחזיקי המניות בחברה, היה בין הבודדים שיצא נגד המחאה והתנגד להוצאת הכספים מהארץ.
אז מה היתה מטרת הפגישה המסתורית? ככל הנראה, דיון בבינה מלאכותית. אילן טוויג, במקור מפתח תקווה והיום מתגורר בעמק הסיליקון בארה"ב, ייסד ב-2015 עם שותפו אריאל כהן את TripActions המציעה מערכת לתכנון והזמנת נסיעות עסקיות וניהול הוצאות. דובי פרנסס, המתגורר בלוס אנג'לס, הוא בין המשקיעים בחברה השווה מיליארדים, באמצעות קרן גרופ 11. שניהם מבקרים בימים אלה בישראל.
 
פרנסס לא הגיב לפרסומים לגבי המפגש עם ראש הממשלה, אך אילן טוויג פיזר חלק מהערפל כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מוקדם יותר היום קיבלתי שאלות רבות על הפגישה שהייתה לי עם ביבי נתניהו. למי שפספס, קורה משהו מאוד גדול סביב טכנולוגיות בינה מלאכותית החל מנובמבר 2022. זו טכנולוגיה שתשפיע על המון תחומים מרפואה, לביטחון, עיבוד מידע, קולנוע, ספרות ועוד".
"בשבועות האחרונים, ממשלות רבות בעולם החלו להיכנס לתחום הזה. ראש ממשלת ישראל ביבי נתניהו ביקש לשמוע ממני כיזם היי-טק על בינה מלאכותית. כאזרח ישראלי שאכפת לו מהמדינה, נפגשתי עם ראש הממשלה ושוחחנו על הנושא", סיכם.
בתגובה לשאלה על המעורבות הפוליטית הוסיף טוויג: "כיזם ואזרח שאכפת לו מהמדינה, אגיע לפגישה עם ראש הממשלה בתחום כ"כ חשוב. אני לא מביע שום עמדה פוליטית. אני מקווה שהקונפליקט יסתיים כמה שיותר מהר ועל הצד הטוב ביותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כריששש
    מיכל 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עינת גז bds ואויבת ישראל דרעק מיטלייבל
    סגור