השוק

ניומד הגישה תוכניות מעודכנות לפיתוח אפרודיטה: תשתמש בתשתית המצרית

ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) הגישה את התוכניות המעודכנות לפיתוח מאגר אפרודיטה לממשלה המקומית; ניומד תעשה שימוש בתשתיות המצריות מה שיקצר מאוד את זמני פיתוח המאגר
ניצן כהן |  1
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים, פלאש 90)
ניומד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה הגישה בימים האחרונים את תוכניות הפיתוח המעודכנות למאגר אפרודיטה שמול חופי קפריסין. מהתוכניות עולה כי ניומד תעשה שימוש בתשתיות הגז המצריות מה שיוזיל את עלויות הפיתוח וחשוב עוד יותר: יקצר את פרק הזמן בין הפיתוח לשיווק הגז לאירופה שמשוועת למקורות אנרגיה.
התוכניות המעודכנות הוגשו על ידי השותפות במאגר אפרודיטה (NewMed Energy, Chevron, Shell) לאישור ממשלת קפריסין. התוכנית המעודכנת לפיתוח המאגר, כוללת שינוי במתווה היסודי של התוכנית המקורית.
על פי התוכנית המעודכנת, על מנת לבצע את הטיפול וההפקה של הגז הטבעי, השותפות יקימו צנרת תת ימית שתחבר את המאגר בקפריסין לתשתית הפקה קיימת במצרים. מדובר בצעד משמעותי ואפקטיבי לפיתוח המאגר, תוך מיקסום השימוש בתשתיות קיימות.
בהתאם להערכה עדכנית שביצעה המפעילה Chevron, תוכנית הפיתוח המעודכנת צפויה להפחית  את עלויות הפיתוח בהשוואה לתוכנית המקורית ואף לקצר את לוחות הזמנים לתחילת הפקת הגז הטבעי מהמאגר. בהמשך לכך, ביום שני, נפגשו השותפות באפרודיטה עם שר האנרגיה החדש של קפריסין, לדיון על ההתקדמות בפיתוח המאגר.
כזכור, בחודש מאי הודיעו השותפות על תחילת ביצוע קידוח הערכה 3-A, אשר צפוי להימשך כשלושה חודשים ולשמש בעתיד כקידוח הפקה. ההערכות לגבי טיב המאגר והיקפו עומדות כיום על 4.4 TCF.
יוסי אבו, מנכ״ל ניומד אנרג'י: "מערכות היחסים האזוריות שרקמנו יוצרות אפשרויות חדשות לשיתופי פעולה אזוריים וגלובאליים, ושיתוף תשתיות שיסייעו לספק גז טבעי לכל נקודת ביקוש בגלובוס. אנו מתקדמים משמעותית בפיתוח מאגר אפרודיטה בהתאם לאבני הדרך שהצבנו בתוכנית העבודה״.
אודות קידוח אפרודיטה –
מאגר אפרודיטה, בשטח בלוק 12, נמצא כ- 170 ק"מ מלימסול, קפריסין. הערכות במאגר עומדות על 4.4 TCF.
חלוקת האחזקות – NewMed Energy 30%, Chevron 35%, Shell 35%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לתשומת ליבם של משקיעי ניומד...
    dw 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצעת הרכש של אדנוק ו bp בשער 1205 היא הצעה לא גבוהה וראוי יהיה, לטובת ציבור המשקיעים הישראלי, ובפרט עמיתי קרנות הנאמנות וקופות הגמל המחזיקות ביה"ש, כי ההצעה תשופר וכך הציבור יזכה לתשואה גבוהה יותר על כספו.
    סגור