השוק

אחרי גיוס של 5 מיליון דולר: הסטארט-אפ הישראלי נחשף

סבב הגיוס של Ballerine הובל ע"י Team8 Capital בהשתתפות Y Combinator, Vera Equity, ואנג'לים בולטים בתעשייה מחברות כמו Brex, Trulioo, Venmo, Melio ו- Coinbase

מערכת ice |  1
צוות Ballerine (צילום עדי לם)

סטארט-אפ הפינטק Ballerine נחשף עם גיוס סיד של 5 מיליון דולר בהובלת Team8 Capital. החברה מפתחת תשתית ו-Marketplace בקוד פתוח, של שירותים בעולמות ניהול הסיכונים, המנגישים לכל חברה המטפלת בעסקאות פיננסיות מידע ונתונים ממקורות רבים ומאפשרים בדיקת אימות וכשירות ללקוחות שלהם באופן גלובלי.

התשתית של Ballerine מרכזת את כל המידע והכלים שחברות אלה צריכות כדי לאמת ולבחון את לקוחותיהם ולבצע פעולות ניהול סיכון כדוגמת חיתום וניטור עסקאות ומניעת הלבנות הון. סבב הגיוס נערך בהשתתפות Vera Equity, Y Combinator ואנג'לים בולטים בתעשייה מחברות כמו Brex, Trulioo, Venmo, Melio ו- Coinbase.  

Ballerine הוקמה על ידי צוות מומחים בעלי ניסיון רב בעולמות הפינטק, הבנקאות הדיגיטלית ובניית תשתיות ניהול סיכונים. הצוות הכיר כאשר עבדו יחד בסטארט-אפ Rewire שנרכש ע״י Remitly, שם הם בנו יחד את תשתית ניהול הסיכון ואימות משתמשים. בעבודתם חוו מקרוב את החיכוך הקיים בין יצירת חווית משתמש טובה לבין עמידה בדרישות רגולטוריות ומניעת הלבנת הון. ניצן (CPO) ואלון (CTO) היו מהעובדים הראשונים ב-Rewire שם היו הובילו את בניית המוצר ופיתוח התשתית לאימות זהויות וניהול הסיכונים, בעוד שנעם (CEO) הוביל את מאמצי השיווק וההתרחבות הגלובלית.
כמו כן, נעם ניהל בתפקידו האחרון את מוצר ה-Marketplace בWix.com, שמאפשר למפתחים לבנות מוצרים ואינטגרציות על גבי הפלטפורמה. שלושת המייסדים חברו יחד להקמת Ballerine ביוני 2022. בעקבות הטרנספורמציה הדיגיטלית של מוצרים פיננסיים, חברות נדרשות לספק שירותים פיננסיים באופן יעיל ומהיר, בתוך שהן מוודאות קבלת החלטות מושכלת לגבי כשירות הלקוחות. כדי לעשות זאת הן נדרשות לעבוד עם הרבה מוצרים נקודתיים שונים שמספקים את המידע הנדרש עבור קבלת החלטות אלה. היות שכל שירות פיננסי נבדל ברגולציה שחלה עליו וברמת הסיכון המגולמת בו, השליטה בתהליכי ניהול הסיכונים של הפתרונות הנקודתיים היא קריטית, דבר המוביל ארגונים רבים לפתח יכולות אלה פנים ארגונית.
פיתוח פנימי זה אינו מותאם לדינאמיות ולמהירות שבה תהליכים משתנים בשוק ואף דורש משאבים פיתוחיים רבים מאוד. המורכבות שבתהליכים אלו אף מתעצמת ככל שחברות מתרחבות לאזורים גאוגרפיים חדשים ומוסיפות קווי מוצרים. אחד החידושים של Ballerine בא לידי ביטוי בהנגשת מקורות מידע רבים ומגוונים, שלחלקם הגישה הייתה נעשית באופן ידני. מקורות המידע הללו כוללים מידע מאתרי אינטרנט שונים, רשתות חברתיות, ומאגרי מידע ממשלתיים. הרחבת מקורות המידע וההנגשה שלהם על ידי Ballerine מאפשרת אוטומציה רבה יותר של תהליכי איסוף המידע וקבלת ההחלטות, דבר אשר מתורגם לחיסכון בזמן, רמת דיוק גבוהה יותר, וגמישות של תהליכים, שכן החברות יכולות להוסיף מקורות רלוונטיים ככל הנדרש.
הפלטפורמה של Ballerine - הכוללת ממשק API מאוחד שמאגד מאות מקורות מידע גלובליים, SDK לאיסוף מידע מלקוחות, Back office לניהול המקרים וביקורת ידנית, ומנוע חוקים לאופטימיזציה מתמדת של מדיניות סיכונים - מייעלת את המשימות המורכבות של ניהול הסיכונים על ידי מינוף הטכנולוגיה המודולרית והגמישה שלה. העובדה שליבת המוצר בנויה בקוד פתוח (open source) הופכת אותו לגמיש יותר מכל פיתרון אחר בשוק, ופותחת בפני מפתחים ומנהלי סיכון בחברות את האפשרות להוסיף ולבנות יכולות נוספות על הפלטפורמה בעצמם.
הפתרון של Ballerine הוא גלובלי ומיועד לחברות ולקוחות בכל רחבי העולם, הביקוש הרב לפתרונות אלה מהווה בסיס לצמיחה המהירה של החברה מאז הקמתה. הקוד הפתוח (open source) הזמין בפלטפורמת GitHub משך כבר יותר מ-1,500 מפתחים ברחבי העולם, מעשרות חברות פינטק המשתמשים בקוד של החברה. הצמיחה והאימוץ של Ballerine על ידי מפתחים וחברות פינטק מדגישים את הערך שלה באספקת תשתית חזקה וניתנת להתאמה לשירותים פיננסיים.
נעם יצחקי, מנכ"ל ומייסד Ballerine: ״על מנת לתמוך בטרנספורמציה הדיגיטלית המתמשכת, התעשייה הפיננסית זקוקה נואשות לתשתיות המאפשרות למוסדות לגשת ולנתח נתונים באופן אוטומטי לאורך כל מסע הלקוח. זהו למעשה הפתרון שמציעה Ballerine במסגרתו משתמשת בנתונים מפוזרים, מפשטת את ניהול המידע רגיש של המשתמשים, ומאפשרת לחברות לשפר ללא הרף תהליכי קבלת החלטות תוך כדי שמירה על השליטה והגמישות שקריטיות בעולמות אלו".
הדר סיטרמן נוריס, שותפה ב- Team8 Capital: ״ל-Ballerine יש הזדמנות אמיתית לשנות את הדרך שבה כל עסק המטפל בעסקאות פיננסיות מנהל את סיכוניו. הגיוס יסייע ל-Ballerine ליצור את תשתית הקוד הפתוח הראשונה, המותאמת למפתחים, שתמשיך להניע את החברה קדימה. אנחנו נרגשים מאוד לקחת חלק במסע של החברה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד חברה שפוגעת בפרטיות וחודרת לסלולרי "מידע עסקי" (ל"ת)
    שאלה לבלרינות 05/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור