השוק

אחרי הדו"חות IBI על בזק: החברה יציבה והמניה זולה

האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות IBI שומר היום על המלצת 'תשואת היתר' למניית בזק אבל מוריד את מחיר היעד שלה ל-7.1 שקל, 37% מעל מחיר המניה בבורסה; "כתוצאה מההסכם עם פרטנר נוספו לשירותי הסיבים של בזק 41 אלף לקוחות חדשים"
ניצן כהן | 
גיל שרון יו"ר בזק (צילום יונתן בלום, shutterstock)
בזק פרסמה אתמול דוחות טובים והיום מגיעות תגובות האנליסטים. האנליסט הראשון שמרים את הכפפה הוא לירן לובלין מבית ההשקעות IBI שמותיר את ההמלצה לבזק על 'תשואת יתר' אבל מוריד מעט את מחיר היעד של המניה ל-7.1 שקל, מחיר הגבוה בכ-37% ממחיר השוק של המניה.
"בתקופה בה השווקים עצבניים יש מספר חברות שניתן לומר עליהן שהן יציבות, ניתנות לחיזוי, תזרימיות וזולות. במקרה של בזק, היא עונה על כל הקריטריונים לעיל. מגמת חיבורי הסיבים המואצת תמשך, מהלכי ההתייעלות יבשילו וגם היקפי ההשקעות ירדו בשנים הבאות.  במכפיל EV/EBITDA X5.2 לשנת 2023 אנו סבורים כי הפוטנציאל בבזק גבוה  אנו מעדכנים את מחיר היעד ל 7.1 שקל למניה ושומרים על המלצת תשואת יתר" כותב לובלין.
 
"בזק פרסמה את התוצאות לרבעון השלישי של שנת 2022. אז מה היה לנו? אופטימיות במגזר הקווי בהובלת חיבורי הסיבים, ירידה עונתית בתוצאות של פלאפון (+מחיקת מנויים) המשך התאוששות ב-YES, הוצאות חד פעמיות לפרישת עובדים, עדכון מדיניות דיווידנד ותחזיות טובות לשנה הבאה. בסה"כ מדובר ברבעון יציב של בזק בתקופה מאתגרת לשווקים כשעיקר העיניים לתפיסתנו צריכות להיות מופנות לתחזיות לשנת 2023 ולתשואת הדיווידנד שמתקרבת כבר ל-6%. עדכנו מעט את התחזיות ואת שיעורי ההיוון ואנו מורידים מעט את מחיר היעד ל-7.1 שקל למניה ושומרים על המלצת תשואת יתר". 
"על אף הצמיחה המרשימה בהיקף חיבורי הסיבים (41 אלף במהלך הרבעון) הסיפור היותר מעניין מסתתר במצגת החברה בו היא מציגה את התוספת מתחילת הרבעון הראשון של השנה 37 אלף מנויי ריטייל נוספו ו-28 אלף מנויי שוק"ס נוספו כתוצאה מהסכם ה-IRU עם פרטנר. סה"כ 332 אלף מנויי סיבים מחוברים לתשתית של בזק ולהערכתנו מדובר במנוע צמיחה חזק ומשמעותי".
באשר לתוצאות של פלאפון כותב לובלין כי "אחת לשנה פלאפון מנקה אורוות וגורעת ממצבת המנויים שלה מנויי פרה-פייד שאינם פעילים עוד. התוצאה של הגריעה היא עיוות בהשוואת ה-ARPU לרבעון קודם שעל פניו נראה שירד בשקל אחד בלבד, בפועל הירידה הייתה גדולה יותר – כמעט 3 שקלים והיא מיוחסת ברובה לרמת הכנסות רומינג נמוכה עונתית ברבעון הרביעי. אנו עדיין סבורים כי בדומה לבזק קווי, פלאפון צפויה להיות הזרוע הצומחת של בזק ולהציג שיפור ברווחיות גם לאור מהלכי ההתייעלות שבוצעו בשנה האחרונה".
"פלאפון מציגה תוצאות פחות טובות לרבעון. ממצבת הלקוחות נגרעו 95 אלף לקוחות פרה פייד ובנוסף נרשמה ירידה עונתית ב-ARPU של שקל אחד ל-57 שקל השפעת גריעת הלקוחות מהמצבת על ה-ARPU הייתה כ-2 שקלים כך שבפועל נרשמה ירידה של 3 שקלים ביחס לרבעון קודם המדגישה את ההטיה הגדולה של פלאפון לכיוון הרומינג. בצד החיובי שעור הנטישה ממשיך להיות נמוך ולעמוד על 6.1% בלבד לרבעון".
"ההכנסות ממכירת ציוד קצה עלו ברבעון ל-151 מיליון שקל בעיקר נוכח השקת מכשירי האייפון החדשים. כשבצד ההוצאות נרשמה הוצאה חד פעמית בגובה 31 מיליון בגין הסכם הפרישה".
"בסה"כ פלאפון מציגה EBITDA של 152 מיליון שקל ורווח נקי בגובה 13 מיליון שקל ברבעון. נציין כי פלאפון הציגה היקף השקעות מאופס ברבעון שמקורו בהחזר בגין תשלום אגרות תדרים למשרד התקשורת בהיקף של 88 מיליון ש"ח שהוקדם לרבעון 3".
באשר ל-YES כותב לובלין כי היא ממשיכה להציג עלייה קלה במספר המנויים לעלייה במספר במנויים ולגידול במנויי סטינג ויס פלוס יש מחיר בהכנסה הממוצעת למשתמש שעמדה ברבעון על 181 שקל בלבד – ירידה של שקל ברבעון מול רבעון קודם ו-5 שקלים מתחילת השנה. יס הציגה EBITDA בגובה 57 מיליון שקל ושורת רווח מאופסת לרבעון. הזרקור ב-YES צריך להיות על המיגרציה מהלוויין לתשתית ה-IP שתביא לחסכון בעלויות והוצאות קפיטליות בעתיד ובמובן זה התהליך מתקדם בקצב מהיר כשכמעט 57% מסך מנויי YES כבר נמצאים על תשתית IP".
לסיכום כותב לובלין כי "בתקופה בה השווקים עצבניים יש מספר חברות שניתן לומר עליהן שהן יציבות, ניתנות לחיזוי, תזרימיות וזולות. במקרה של בזק, היא עונה על כל הקריטריונים לעיל. מגמת חיבורי הסיבים המואצת תמשך, מהלכי ההתייעלות יבשילו וגם היקפי ההשקעות ירדו בשנים הבאות. במכפיל EV/EBITDA X5.2 לשנת 2023 אנו סבורים כי ביחס לסיכון הנמוך פוטנציאל הצפת הערך בבזק גבוה.  אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-7.1 שקל למניה ושומרים על המלצת תשואת יתר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה