תקשורת ומדיה

חברת yes מחזירה מלחמה: הפכה לחברת ה-OTT הגדולה בישראל

מהדו"חות של בזק עולה תמונה מעניינת על הסיגמנט החשוב והמתפתח בישראל - הטלוויזיה על תשתיות האינטרנט; yes אוחזת היום ב-580 אלף לקוחות כש-61% מהם על תשתיות האינטרנט; הכנסה הממוצעת ממנוי עלתה ל-185 שקל
ניצן כהן |  2
אילן סיגל (צילום יוני ספיר)
אחד הסיגמנטים המעניינים בדו"חות של חברות התקשורת הוא תחום הטלוויזיה שפעם קראנו לו "רב-ערוצית" שעובר מהפכה דרמטית עם המעבר לתשתיות האינטרנט בסיבים, ועם העושר שמגיע תוך כדי כניסה של שחקנים כמו נטפליקס, דיסני וכן הלאה.
בפתח הדברים נזכיר כי אז עולמות הממירים חייבו התקנה של טכנאי בבית, קדיחת חורים ופרישת תשתית שמפריעה, אך היום הרי שהאינטרנט בסיבים אִפשר לחברות כמו סלקום ופרטנר להשיק שירותי טלוויזיה על תשתיות האינטרנט שהן למעשה אפליקציה שיושבת על הסטרימר, בין אם הוא הסטרימר המתקדם של אפל או כל סטרימר אנדרואידי זול.
אם בעבר כדי לקבל טלוויזיה איכותית פחות או יותר, היינו משלמים כמה מאות שקלים בחודש ואף יותר מ-500 שקל, הרי שהיום עוגת הטלוויזיה הרב-ערוציות מתחלקת לחבילות בסיס בכמה עשרות שקלים שעליהן ניתן להוסיף שירותי פרימיום כמו נטפליקס ו/ או דיסני ואז מקבלים בסדר גודל של 100 עד 150 שקל בחודש עושר מרשים מאוד של תכנים בעלות סופר סבירה.
עכשיו נעבור ל-yes. החברה שידרה עד לפני מספר שנים באמצעות הלווין שהיה לה יקר מאוד וקשה מאוד היה לגלגל את התשלומים האלה על הלקוחות שהתחילו לקבל מסלקום ופרטנר שירותים זולים יותר. נכון, פחות תוכן אבל די כדי להצית תחרות עזה בענף.
yes התחילה במעבר לשידור באמצעות רשת האינטרנט וכאן נשאלה שאלה מעניינת: האם עושר התוכן המוזל של נטפליקס ודיסני עם תוכן בסיסי של פרטנר וסלקום יהיה מכה ניצחת להפקות האיכותיות של yes? (השאלה הזו נכונה גם להוט).
אז הנה הגיעו היום דו"חות בזק והתמונה שמתגלה היא מעניינת, נכון יש ירידת מחירים בענף, נכון yes ממשיכה להשקיע בהפקות מקור איכותיות שמבדלות אותה מהמתחרים והלקוחות? מסתבר שהם רוצים את השירותים האלה וזה מרשים מאוד בענף תחרותי כל-כך.
נעבור למספרים:
ההכנסות של yes הסתכמו בכ-329 מיליון שקל, עלייה של כ-13 מיליון שקל, ביחס לרבעון המקביל, בעיקר בשל העלייה בהכנסות מחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים, מחבילות תוכן ושיתופי פעולה בינלאומיים ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) צמחה בכ-4 שקל לעומת הרבעון הקודם ועמדה על כ-185 שקל.
yes מציגה רבעון עשירי ברציפות של עלייה במספר המנויים וזה אומר שמצבת הלקוחות של החברה נכון לסוף הרבעון עומדת על כ-580 אלף מנויים. החברה מציגה המשך צמיחה במספר הלקוחות על גבי רשת האינטרנט שעומד על כ-356 אלף לקוחות נכון להיום, המהווים כ-61% ממנויי החברה - השחקן הגדול בשוק הטלוויזיה הישראלי.
לגבי התזרים החופשי של yes, גם כאן התמונה מעניינת והיא מלמדת על תזרים חופשי שיותר מהוכפל לכ-56 מיליון שקל. והרווח הנקי (דומה לרווח הנקי המתואם) הסתכם בכ-5 מיליון שקל, עלייה לעומת רבעון קודם וירידה לעומת רבעון מקביל. הירידה נבעה בעיקר כתוצאה מעלייה בהיקף עלויות תוכן וכן מגידול בגין פעילות סיבים.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes אמר כי: "yes מציגה עלייה בהכנסות, בתזרים החופשי ובמדדים התפעוליים וממשיכה לצמוח בכמות הלקוחות רבעון עשירי ברציפות, הישג יוצא דופן בשוק הטלוויזיה שנמצא בתחרות עזה".
"הכניסה שלנו לתחום הסיבים ושיתופי הפעולה עם ענקיות הסטרימינג הבינלאומיות מוכיחים את עצמם ובאים לידי ביטוי בגידול בהכנסות.yes  ממשיכה להוביל את שוק הטלוויזיה על גבי אינטרנט עם כ-356 אלף לקוחות המהווים כ-61% ממצבת הלקוחות שלנו היום. פלאפון רושמת שיא בהכנסות מאז שנת 2018 עם גידול בולט בהכנסות מציוד קצה וצמיחה מתמדת במנויי דור 5 שעומדים על כ-860 אלף מנויים. אנו ממשיכים להשקיע באפיקי צמיחה של החברות שיבואו לידי ביטוי בשנים הקרובות ויצעידו את פלאפון ואת yes קדימה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שידעו כולם ! מנוי שנתי ל iptv crystal ....
    שמעיה 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל ערוצי ישראל של כל החברות פתוחים במנוי שנתי של 850 ש"ח ל5 סטרימרים לרבות ערוצי הפרימיום כולל ספורט ועוד... שווה והכי זול.
    סגור
  • 1.
    כל עניין מספר המנויים הוא מניפולציה ...
    תומר 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש המון מנויים כפולים שיש גם לווין וגם אינטרנט אז מספיק שיש 70 אלף ,סופרים אותם 140 אלף . רואים לפי הכנסות ולא לפי מספר מנויים . כרגע HOT עם 46% ממספר צופי טלווזיה רב ערוצית יס 33% , יתר השוק 21% פרטנר,סלקום ועידן +.
    סגור