השוק

בנק וולס פארגו מסתבך שוב: האם היה מעורב בהונאה?

וולס פארגו שוב תחת אש תביעות משפטיות: אחד הבנקים הגדולים באמריקה שילם קנסות ופיצויי פשרה בגין גבייה שלא כדין, והפעם מסתבך בקשר להונאת פונזי
מערכת ice | 
בנק וולס פארגו (צילום shutterstock)
נראה שבכל שנה צצה בעיה חדשה בבנק וולס פארגו, אחד הבנקים הגדולים בארצות הברית. גם השנה, כמו צל שלא עוזב, התגלתה שערורייה (לכאורה) שיכולה לגרום לאנשים לחשוב פעמיים על עשיית עסקים עם המוסד הפיננסי.
השערורייה האחרונה שבה מעורב וולס פארגו היא תביעה שהוגשה בשבוע שעבר על ידי כינוס נכסים שמינה בית משפט נגד הבנק, המאשימה אותו בסיוע לתוכנית הונאה של מיליונים שהחלה ב-2017 שלכאורה מובלת על ידי עו"ד מתיו ביזלי, והניבה יותר מ-1,000 קורבנות. ביזלי עומד בפני אישומים פדרליים בהונאה בנקאית והלבנת הון בהקשר למזימה לכאורה, דיווח ה-Las Vegas Review-Journal.
התובעים טוענים שהתוכנית לקחה יותר מ-460 מיליון דולר ממשקיעים, אך התביעה שהוגשה ב-4 במאי נגד וולס פארגו הצביעה על כך שחשבונותיו של ביזלי עשויים לקבל כ-500 מיליון דולר, כך נכתב ב-Review-Journal.
ג'ף וינקלר, כונס נכסים שמונה על ידי שופט פדרלי לפקח על פתרון ההיבטים הפיננסיים של תכנית פונזי, השתלט על הנכסים וחשבונות הבנק הקשורים לתכנית והבטיח עד כה נכסים של יותר מ-80 מיליון דולר, לפי התביעה.
ביזלי הפעיל לכאורה את תוכנית פונזי באמצעות חשבון נאמנות של ריבית על עורכי דין, שנועד לעורכי דין להחזיק בכספי לקוחות. בתביעה נכתב כי "מנקודת מבטו של הבנק, תוכנית ההונאה הייתה ברורה. תוכנית פונזי בסדר גודל כזה לא יכולה לרוץ בחשאי דרך IOLTA וחשבונות צדדים קשורים שונים".
מסורת?
בדצמבר 2022, הלשכה האמריקנית להגנה על צרכנים פיננסיים הורתה לוולס פארגו לשלם יותר מ-2 מיליארד דולר בפיצויים לצרכנים, נוסף לקנס של 1.7 מיליארד דולר, בגין שורה של פעולות הכוללות תשלומי הלוואות שלא הוחלו באופן שגוי, עיקולים לא תקינים של בתים, כלי רכב שהוחזרו שלא כדין ועמלות משיכת יתר בהפתעה.
באוקטובר 2022 פרסמה הסנאטורית אליזבת וורן דו"ח המתאר "הונאה וגניבה משתוללת" באמצעות אפליקציית רשת התשלומים הדיגיטלית Zelle, הפועלת באמצעות שותפות של כמה מהבנקים הגדולים באמריקה. על פי נתונים שסיפקו ארבעה בנקים, 90 מיליון דולר מכספי לקוחות נלקחו על ידי הונאות ב-2020, וההפסדים היו בגובה של יותר מ-255 מיליון דולר ב-2022.
בספטמבר 2021 הסכימה וולס פארגו לשלם 37 מיליון דולר כדי ליישב תביעות לפיהן גבתה יתר על המידה מ-771 לקוחות מסחריים שהשתמשו בשירותי המט"ח שלה מ-2010 עד 2017, על פי התביעה והפשרה של משרד המשפטים האמריקני שהוגשו בבית המשפט הפדרלי בניו־יורק.
בפברואר 2020, וולס פארגו אמרה שתשלם 3 מיליארד דולר כדי להסדיר חקירות של הרשות לני"ע ומשרד המשפטים בנוגע לשערוריית חשבונות מזויפים. במטה הבנק בסן פרנסיסקו הודו שעובדים פתחו חשבונות חיסכון שלקוחות לא רצו או ביקשו, וכי הם גבו עמלות של מיליונים. סכום הפשרה כולל 500 מיליון דולר עבור "משקיעים שנפגעו מההתנהגות המכוסה בהסכם", אמר הבנק. במסגרת ההסכם לא הוגש כתב אישום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה