השוק

פייבוקס מציגה: כמה כסף הופקד בפיקדון החדש?

רק 145 מיליון שקל הופקדו בפיקדון שהציעה אפליקציית התשלומים הפופולרית פייבוקס שבמקביל הודיע שתתווך בין הלקוחות שלה לחברת כרטיסי האשראי כאל; נזכיר כי פייבוקס הציעה פיקדון לחודש בריבית גבוהה יחסית למה שנתנו הבנקים לפני חודשיים
ניצן כהן |  5
פייבוקס (צילום מתוך אתר פייבוקס, unsplash)
לקוחות אפליקציית התשלומים הפופולרית פייבוקס היו אדישים לניסיון של האפליקציה להיכנס לעולמות התיווך הפיננסי והפקידו בפיקדון שהיא הציעה 145 מיליון של בלבד. במקביל האפליקציה החליטה להיכנס לתיווך בין לקוחותיה לחברת כרטיסי האשראי כאל.
המהלכים האחרונים של פייבוקס מוזרים מעט. פייבוקס הציעה להפקיד באופן חד פעמי כסף לפיקדון בחודש מרץ בריבית גבוהה יחסית למה שהיה מקובל באותם הימים במערכת הבנקאית. בעוד בהתחלה ניתן היה להבין כי הפיקדון נמצא בכל רגע נתון בחשבון הפייבוקס וצובר ריבית ובמקרה הצורך ניתן למשוך אותו בקלות הרי שהתברר כי מדובר בתהליך סבוך מעט יותרמ ולמעשה סותר את כל המהלכים של האפליקציה שהיו פישוט תהליכי כלכליים קטנים יחסית.

המהלך השני של פייבוקס מוזר אף הוא והוא למעשה תיווך בין מי שמחיזיק באפליקציה לחברת כרטיסי האשראי כאל. למעשה ובהינתן שיהיה כפתור באפליקציה שיעביר את הלקוח לאתר של כאל ושם יעבור חיתום הרי ששוב אנחנו נתקלים במהלך שלא מפשט תהליכים אלא עושה עוד מאותו הדבר ומפנה לשירות אצל ספק אחר.
נזכיר כי פייבוקס היא אחת משתי אפליקציות המיקרו פיימנטס הפופולריות בישראל. פייבוקס שבבעלות דיסקונט וביט של בנק הפועלים. 
המהלך השלישי של פייבוקס הוא דווקא המעניין ולא ברור למה נעשה רק עכשיו כי הוא מהלך מתבקש והוא הפקה לתוך האפליקציה כך שתיווצר בה יתרת זכות שניתן יהיה להשתמש בה בהעברות כסף לפני שמחייבים את כרטיסי האשראי שרשומים לשירות.
צריך זכור שהפיקדון שהציעה פייבוקס לא היה פיקדון על שם הלקוח אלא בחשבון נאמנות שניתן למשוך ממנו את הכסף רק לאחר חודש בתהליך בירוקרטי שאינו אופייני לשירותים בסיגנון של פייבוקס. התהליך הזה באמת התקבל באדישות את הלקוחות שכמעט לא עשו בו שימוש.
נזכיר כי אפליקציות התשלומים פייבוקס וביט מחפשות את דרכן כדי להתחיל להניב הכנסות לדיסקונט ופועלים ואולי אף רווחים במעלה הדרך. הניסיון של פייבוקס הוא למעשה ניסיון בכיוון.
אריק פרישמן, מנכ"ל פייבוקס, אמר: "היקף העניין וסכומי ההפקדה לפיקדון הראשון של פייבוקס עלו על כל הציפיות המוקדמות שלנו. התגובה המדהימה של המשתמשים היא מבחינתנו עדות למה שאנחנו כבר ידענו – הציבור לא פראייר. הוא צמא לתחרות ופתוח להתנסות במוצרים ובשירותים פיננסיים שמביאים לו ערך, וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אפליקציה מצויינת
    גלית 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתןי לשים כרטיס אשראי ללא עמלות בתוך האפליקציה
    סגור
  • 2.
    זה לא דרך האפליקציה
    פלוני 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שאשלח כסף לחשבון של מישהו אחר?
    סגור
  • מה הבעיה?
    reut 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הבעיה עם העברה בנקאית לחשבון נאמנות? כשאתה מפקיד כספים לקופת גמל אתה לא מבצע בדיוק את אותה הפעולה?
    סגור
  • 1.
    ברור
    מומחה 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי ירצה לסגור את הכסף שלו במקום שהוא לא בנק? יש רגולציה וחוקים על הבנקים יותר בטוח
    סגור
  • פייבוקס
    שרון שגב 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפליקציית פייבוקס נמצאת בבעלות בנק דיסקונט. אם אתה לא חושש לשים את הכסף שלך בבנק- אין סיבה שתחשוש מפייבוקס.
    סגור