השוק

פייבוקס תשלם לכם כסף? האפליקציה הפופולארית במהלך יוצא דופן

פייבוקס יוצאת בפיילוט מעניין שייקח את עולם המיקרו-תשלומים לעולמות חדשים; פייבוקס היא היחידה שמאפשרת כרגע להחזיק יתרות זכות באפליקציה וכעת היא מציעה להפקיד את היתרות האלה בפיקדון שלה בתוספת ריבית בנקאית
ניצן כהן |  8
אורי לוין מנכ"ל קבוצת דיסקונט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הארנק האלקטרוני של בנק דיסקונט, פייבוקס, מזעזע את עולם הבנקאות. הארנק יאפשר ללקוחות שלו להפקיד לפיקדון בריבית של 4%. הסכומים אותם תאפשר פייבוקס ללקוחות נעים בין 500 שקל ל-250 אלף שקל.
עכשיו נסביר מה קורה כאן. פייבוקס היא סוג של ארנק אלקטרוני או נכון יותר אפליקציית תשלומים שהוקמה בעיקר כדי לאפשר מיקרו-תשלומים בין אנשים. פייבוקס הייתה האפליקציה היחידה שאיפשרה למשתמשים שלה להחזיק יתרות זכות מבלי להעביר אותם לחשבון הבנק. עכשיו, מה עושים בעלי עסקים קטנים שמקבלים תשלומים ונוצרה להם יתרת זכות שעומדת ככה לטובתם באפילקציה? כלום.

פייבקוס הבינה היטב את הנעשה בעולם הבנקאות והפיננסים וכדי שאנשים לא ימשכו את יתרות הזכות שלהם לחשבון הבנק ויעשו יותר פעולות באמצעות האפליקציה היא מאפשרת כעת להפקיד למעיין פיקדון את יתרות הזכות האלה ולקבל עבורם ריבית של 4% לשנה, ריבית בנקאית למעשה.
בואו נסביר את זה שוב. נניח שאתם בעלי עסק קטן. מקבלים מידי יום כמה מאות שקלים או אפילו כמה אלפי שקלים בודדים. עכשיו אתם משלמים חוגים לילדים, דמי ועד וכן הלאה באמצעות אפליקציית פייבוקס אז מה ההיגיון למשוך את הכסף לחשבון הבנק ואז לחייב שוב את הכרטיס ולהעיק על מסגרות האשראי הבנקאיות ובכרטיסי האשראי?
הפתרון הוא להשאיר את הכסף באפליקציה ופשוט לקבל את התשלומים הקטנים אליה ולשלם את התשלומים הקטנים ממנה. עכשיו נוצרו לכם יתרות זכון פשוט ניתן כעת להפקיד אותם לפיקדון ואפילו לקבל ריבית וזה החידוש שייחודי כרגע לפייבוקס.
ניתן יהיה להפקיד לפיקדון הזה בין 500 שקל ל-250 אלף שקל. אבל כעת שימו לב לאותיות הקטנות: הפיקדון הזה פתוח לקהל לחודש אחד בלבד מה שהופך אותו לסוג של פיילוט של בנק דיסקונט או סוג של מהלך שיווקי. כך או אחרת אם המהלך הזה יצליח הרי שאנחנו מדברים על התפתחות חיובית מאוד בעולם התשלומים, הפיננסים הישראלי.
מפייבוקס נמסר כי "זהו מהלך ראשון בו פייבוקס ממנפת את בסיס הלקוחות העצום שלה (כ- 3.5 מיליון הורדות ולמעלה מ- 1 מיליון לקוחות פעילים בחודש) כדי לייצר עבורם ערך משמעותי – פיקדון לטווח קצר בריבית כפולה מהריבית הממוצעת המוצעת כיום על ידי הבנקים לתקופות דומות. בתקופה הקרובה, בכוונת פייבוקס להשיק מוצרים ושירותים נוספים שיתבססו על יתרונותיה לגודל ויציבו אלטרנטיבה עדיפה ותחרותיות לשירותים שניתנים כיום על ידי הבנקים.
"על מנת להצטרף לפיקדון, הלקוחות נדרשים להירשם באפליקציה, להגדיר את חשבון הבנק ממנו הם מתכוונים להעביר את הכסף ולבצע את ההעברה לחשבון נאמנות ייעודי של פייבוקס, ממנו יופקד הפיקדון. במועד הפירעון, הסכום שהופקד, בתוספת הריבית, יוחזרו לחשבונות הבנק מהם הלקוחות ביצעו את ההפקדה. השירות אינו כרוך בעמלות או בתשלום כלשהו לפייבוקס".
אריק פרישמן, מנכ"ל פייבוקס, אמר: "פייבוקס שמה לה כמטרה להביא לציבור ערך היכן שהבנקים לא עושים זאת. עשינו את זה בהעברות כספים, באיסוף כסף קבוצתי, בכרטיס אשראי ללא דמי כרטיס לכל החיים וכעת אנחנו עושים את זה בפיקדונות.
"זה לא סוד שהריבית שמוצעת היום ללקוח פרטי בבנק נמוכה. החלטנו לעשות מעשה ולגייס את הכוח הקבוצתי של מיליוני לקוחות פייבוקס כדי להשיג עבורם פיקדון בריבית כפולה מהריבית הממוצעת המוצעת על ידי הבנקים לתקופה דומה. מבחינתנו, זה מהלך ראשון מתוך סדרת מהלכים בהם אנחנו מתכוונים למנף את הכוח הקבוצתי של משתמשי פייבוקס כדי להביא להם מוצרים עדיפים על אלה המוצעים על ידי הבנקים. הפיקדון זו רק ההתחלה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תגובה
    סתיו 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה הצעת ערך פתרון לכסף שמעלה אבק בעו"ש , גם אם לחודש אחד.
    סגור
  • 6.
    שיעשו ריבית אוטומטית לכסף ששוכב באפליקציה מעל חודשיים
    עעע 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז מלא ישתמשו בה, כי זו ריבית על העוש, סוג של
    סגור
  • 5.
    האמת? חכם. במקום הויזה שנעלמת להם
    נו 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מושכים אנשים לפיי בוקס.
    סגור
  • 4.
    עוד פטנט להעשיר את הבנקים. שום דבר לא לטובת הלקוח. (ל"ת)
    אבי 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    תגובה
    צחי 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחלה הצעת ערך. פיתרון לכסף שמעלה אבק בעו"ש, גם אם רק לחודש אחד.
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי מה קשור פיקדון פה
    י 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יתרת זכות זה מעולה וחסוך תעבורה קדימה אחורה ועמלות שורה של הבנק. די דומה ליתרת זכות של פייפאל. אבל הפיקדון לא עושה שכל. הרי כל הפואנטה של יתרת זכות זה נזילות, כלומר כסף נכנס מלקוח ומחר יוצא לוועד בית. (אגב, זה רעיון גרוע לערבב חשבון פרטי עם חשבון עסקי אבל זה נושא אחר). אז אם סוגרים כסף לפקדון - כל הסיפור של נזילות נעלם. הרי גם בלי פייבוקס יש הרבה בנקים שמציעים פיקדון דיגיטלי שאפשר לעשות בלי להגיע פיזית ובלי שיש לך חשבון עוש באותו בנק. נגיד בנק ירושלים. הדבר ההגיוני היחיד שיכול לעשות דיסקונט בפייבוקס זה להציע ריבית על ייתרת זכות. ככה גם נשמרת נזילות וגם מקבלים ריבית. אבל אני בספק שיוכלו לתת 4% על כזה דבר.
    סגור
  • 1.
    אם אני מגדיר את החיסכון לא מבין מה הבשורה
    גרין 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה אם כן אנחנו מקבלים ריבית על הכסף שיושב באפליקציה בלי להגדיר כלום, אין לזה משמעות. בקיצור זה פקמ .
    סגור
  • הבשורה
    רחלי ש 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבשורה היא ריבית שנתית מצויינת של 4%. אני אישית לא נתקלתי בריבית כזו לפיקדון קצר מועד.
    סגור