השוק

בזק מכה את השוק: מהירות אינטרנט ביתי הגבוהה בישראל

בשנה הבאה תחל בזק לשווק אינטרנט בסיבים במהירות של 10 GB שיהיה האינטרנט המהיר בישראל; החברה תשיק תוך מספר שנים לא רב אינטרנט במהירות של 25 GB במשותף עם נוקיה
ניצן כהן |  6
רן גוראון (צילום רמי זרנגר, פלאש90/ קובי גדעון)
מנוע הצמיחה המשמעותי של חברות הטלפוניה בעולם הוא האינטרנט בסיבים. השאלה הגדולה היא מי יפרוש את התשתיות שלו הכי מהר (וזה  כבר כמעט כל החברות), בתשתית יציבה ואיכותית (מרבית החברות) ולא פחות חשוב במהירות הגבוהה ביותר בשימת דגש על יחס עלות/ תועלת הכי טובה.
כרגע בישראל המהירות המקסימלית למשקי בית עומדת על 1 GB שהיא מהירות שנחשבת למספיקה לרוב משקי הבית אבל ככל שיותר מכשירים מחוברים לרשת הביתית הרי שמדובר במהירות שנפגמת (בלאו הכי היא יורדת כשמחוברים באמצעות ראוטר אלחוטי).

נכון להיום במשק בית ממוצע של 4 אנשים יש משהו כמו 12 מכשירים מחוברים וזה אומר הטלפון הסלולרי, המחשב, האייפד, הסטרימר וזאת מבלי לקחת בחשבון אורחים שנמצאים בבית ומתחברים לרשת הביתית ויותר מסטרימר אחד שפועל בו-זמנית.
המצב הוא שככל שהאינטרנט של הדברים (IoT) הולך ונכנס לחיינו כמו מצלמות אבטחה, מקרר ביתי, אפילו מכונת כביסה וכן הלאה הרי שהעומד על הרשת הביתית ועל האינטרנט הביתי גדל ומכאן נולד הצורך במהירות גבוהה יותר שנזכיר נכון להיום מדובר על 1 GB.
אם כן ואם אנחנו מבינים את הצורך באינטרנט על תשתיות הסיבים, האיכות שלו והחשיבות שלו לחיים המודרניים הרי שכל חברה צריכה להציע את החבילות הטובות ביותר שמחייבות תשתיות מתאימות. בזק היא מובילת תשתיות בישראל ובעוד השוק הסיטונאי פועל במלוא עוזו הרי שיש חשיבות מכרעת עד כמה בזק תציע חבילות גדולות, איכותיות ושוות לכל נפש כדי לגרור את כל השוק לתחרות עזה על כיסו של הצרכן.
בבזק מבינים את התמונה היטב והיום הם הודיעו שהם יהיו מחברות התקשורת הבודדות בעולם שנבחרו על ידי נוקיה לביצוע פיילוט הנדסי במעבדות החברה, במסגרתו הצליחה החברה להגיע לקצב שיא של עד 25 גיגה, זאת באמצעות טכנולוגיית 25G PON מהמתקדמת בעולם. בכך מצטרפת בזק לחברות הטלקום המובילות בעולם, בניהן ,AT&T  kpn ,Telefonicaו-,FRONTIER  הנמצאות גם הן בשלבי פיילוט הנדסי בטכנולוגית, במטרה לספק קצב גלישה של עד 25 גיגה.
רן גוראון, מנכ"ל בזקאמר כי "המהלך הנוכחי מהווה פריצת דרך עבור בזק בפרט ועבור שוק התקשורת בישראל בכלל. כחברת התקשורת הגדולה והמובילה, מוטלת עלינו האחריות להגדיר את עתיד שוק התקשורת בישראל. המהלכים שבזק מכריזה עליהם היום מציגים את מפת הדרכים לעידן ה'מולטי גיג', שיספק קצבי גלישה שוברי שיאים ויתמוך בשירותים שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין היום. אני מאמין שהרעב לרוחב פס הוא אינסופי, ובזק תמיד תהיה זו המאפשרת לכל הפיתוחים העתידיים להתרחש".
בנוסף הציגה בזק את הנתב החדש שתשיקויתמוך בתקן ה- 7 WiFi החדש. נתב זה יאפשר אימוץ מיידי של התקן העולמי, ה-WiFi 7, המתוכנן לצאת בתחילת שנת 2024, ויאפשר את הקפיצה הגדולה באינטרנט האלחוטי הביתי.
הנתב החדש יאפשר קליטה איכותית, תמיכה במספר רב של מכשירים מחוברים לרשת בו זמנית, הגנת סייבר, ותמיכה בקצבי מולטי גיג, כאשר המשמעות לכך היא גלישה אלחוטית בבית הלקוח בקצב של עד 10 גיגה.
הנתב החדש יכלול תדר נוסף וחדש של 6 ,Ghz המאפשר מעבר מ-2 תדרים צפופים ל-3 תדרים מרווחים יותר. כמו כן, יכלול חיבור אוטומטי וחכם – ביצוע אופטימיזציה בין הערוצים הפנויים והקרובים ביותר למכשיר ואפשרות לשידור בשני תדרים בו זמנית תוך בחירה בתדר הטוב ביותר, כך יווצר WiFi  רציף ויציב במעבר בין החדרים.
טלי פולג, סמנכ"לית השיווק  של בזק, "מחקרים שביצענו מראים כי מעבר לקצבי הגלישה הגבוהים, הדבר המרכזי ביותר ללקוחות הוא חווית הגלישה בבית. ללקוחות חשוב אינטרנט יציב וגלישה רציפה בכל חדרי הבית, זאת לאור השינויים שחלו בדפוסי השימוש של כולנו. אנחנו נערכים כבר היום להשקת הדור הבא של האינטרנט, גם מבחינת קצבי הגלישה וגם מבחינת ציוד הקצה שיהיה אצל הלקוחות בבית, במטרה לאפשר ללקוחות חווית WiFi איכותית ורציפה בכל הבית".
מני ברוך, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק, "ההכרזה על קפיצות המדרגה הבאות בתחום האינטרנט בישראל, אפשרית בזכות רשת הסיבים הרחבה של בזק הפרוסה ברחבי המדינה. ברגע שנכנסנו לתחום הסיבים, עשינו זאת בקצב מהיר במיוחד. הגענו לפריסה הרחבה ביותר בישראל ונמשיך לפרוס בקצב מהיר, כשעד סוף השנה נגיע ל-2 מיליון משקי בית. אינטרנט יציב וחזק הוא שירות שהפך כבר מזמן למוצר צריכה בסיסי. עכשיו הגיעה העת להיערך על מנת שנוכל לתמוך בטכנולוגיות החדשות של העשור הקרוב", סיכם ברוך.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בעראבה מקסימום 20 MB (ל"ת)
    אני 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    רק קוראים לזה 1000 mb
    שמעון פרסיקו 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדידת מהירות שערכתי באחד הימים התברר לי כי המהירות ירדה ל 623mb. נציג החברה הודיע לי שמעל 600 זה תקין. לידיעתכם.
    סגור
  • 3.
    בזק קשקשנים
    משה 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני חותם על זה שגם ב 2030 זה לא יהיה בבזק
    סגור
  • 2.
    יש מהירות 5 גיגה
    שלום 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נכון מה שרשמתם לי יש בבית מהירות 5 גיגה של הוט וראיתי שגם סלקום פרסמו שיש להם. חבל סתם לא לדייק.
    סגור
  • ססס
    ססס 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה אתה מקבל בפועל?
    סגור
  • 1.
    ולחשוב איך היה האינטרנט כשהכח היה אנלוגי חח
    אייל 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במודם 14,400 הודעה לוקח שנה עד שזה זז הורדת מסמך יום שלם השאלה כמה קרינה וכמה נזק הטכנולוגיה הזו גורמת עם בכלל , ולמה צריך כל כך מהר הרי רוב הכרטיסי רשת עד 1 גיגה ויש כאלה של 2.5 גיגה צריך כרטיס רשת תואם מה שכן זה באמת יכול לתת מענה להרבה מכשירים מחוברים
    סגור