השוק

חילוץ בארה"ב: HSBC רוכשת את החטיבה הבריטית של SVB

ענקית הפיננסים הבריטית/ הונג קונגית HSBC הודיעה שתרכוש את פעילות SVB בבריטניה; הפיקוח על הבנקים הבריטי אישר את הרכישה ובכך תהיה הגנה על הפיקדונות בחטיבה הבריטית
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
ענקית הבנקאות הבריטית/ הונג קונגית HSBC הודיעה כי תרכוש את החטיבה הבריטית של SVB שקרס בסוף השבוע. הרגולאטור הבריטי אישר את הרכישה ובכך למעשה תינתן הגנה לפיקדונות של לקוחות הבנק שעשו שימוש בזרוע הבריטית של סיליקון ואלי בנק.
שר האוצר הבריטי אמר כי כי הרכישה תספק הגנה ללקוחות הבנק מבלי שמשלם המסים הבריטי יאלץ לחלץ אותו. עוד אמר ג'רמי האנט, שר האוצר הבריטי, כי הרכישה תספק הגנמה לסקטור ההייטק הבריטי כשהמערכת הבריטית פעלה בנחישות לסייע לסקטור.

למעשה HSBC יכנס בנעלי בעלי המניות ב-SVB מבלי לשלם להם דבר אלא יעמיד את ההון הדרוש כדי לגשר על פערי הנזילות של החטיבה הבריטית ולמעשה נראה ש-HSBC עושה כאן עסקה לא רעה בכלל.
נזכיר כי לסיליקון ואלי בנק יש עודף נכסים על התחייבויות הן במונחי תיק אשראי והן במונחי נכסים קשיחים יותר כמו אג"ח ממשלתי. מה שקרה בסיליקון ואלי היה שהנזילות של הבנק נפגמה מאחר ובחודשים האחרונים נרשמה ירידה בהיקף הפיקדונות המופקדים בבנק כשמנגד חברות שכבר הפקידו בבנק כסף היו זקוקות לו כך שהוא נקלע למצוקת נזילות בשונה מקריסה בשל היעדר נכסים ביחס להתחייבויות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבנק הסיני/הונק קונג משטלת על המידע של חברות ההי טק ! (ל"ת)
    רוברט 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור