השוק

סוף עידן: מנכ"לית יוטיוב מכריזה על פרישה

סוזן ווצ'יצקי, מי שהציעה לגוגל לרכוש את שירות הווידאו הגדול בעולם וניהלה אותו במשך העשור האחרון, הודיעה על החלטתה לפרוש מתפקידה. היא מינתה את סגנה למחליף. מייסדי גוגל הודו לה, והמנכ"ל אמר כי המחליף יוביל את יוטיוב בעשור הבא. יוטיוב היתה אחראית לעשירית מהכנסות גוגל בשנה שעברה
יאיר מור | 
סוזן ווציצקי (צילום Kevin Moloney / Fortune Brainstorm Tech)
תודה שצפיתם: סוזן ווצ'יצקי, גיסתו לשעבר של מייסד גוגל סרגיי ברין, הודיעה היום (חמישי) לעובדי יוטיוב כי היא פורשת מתפקיד מנכ"לית שירות הווידאו הגדול בעולם, יוטיוב. לפי המייל ששלחה לעובדים, "החלטתי לפתוח פרק חדש שיתמקד במשפחתי, בריאותי ופרויקטים אישיים שאיכפת לי מהם".
ווצ'יצקי היא דמות מפתח בהיסטוריה של יוטיוב. המייסדים, לארי פייג' וסרגיי ברין, הקימו את החברה בחניה הפרטית שהשכירה להם בביתה - וברין אף נישא לאחותה, אן, שהתגרשה ממנו בעשור הקודם. סוזן היתה העובדת ה-16 של גוגל, וניהלה את הקמת חיפוש התמונות, חיפוש הסרטונים ושירות הווידאו הכושל Google Video. לבסוף היא הציעה לברין ופייג' פשוט לרכוש את המתחרה המרכזי, יוטיוב - וזה מה שעשו בשנת 2006 תמורת 1.67 מיליארד דולר. כמעט עשור לאחר מכן מונתה סוזן למנהלת הפעילות של אתר הווידאו, וה התפקיד שמילאה ב-9 השנים האחרונות.
מי שיחליף את ווצ'יצקי הוא ניל מוהאן, שהגיע לחברה מרכישה אחרת - חברת הפרסום AdClick - ומאז 2015 שימש כסגנה של ווצ'יצקי ביוטיוב. לדבריה, הוא האדם הנכון להוביל את יוטיוב בשנים האחרונות.
יוטיוב הפכה בשנים האחרונות ממשאבת כסף שמפסידה סכומי עתק לחלק מרכזי מהאסטרטגיה העסקית של גוגל. בהובלת ווצ'יצקי, היא משכה עוד ועוד מפרסמים, דחפה עוד ועוד פרסומות ושירותי פרימיום (יוטיוב מיוזיק, יוטיוב פרימיום ובמדינות מסוימות יוטיוב טיוי) וב-2022 הכניסה 29.2 מיליארד דולר - יותר מעשירית מכלל הכנסותיה של ענקית שירותי האינטרנט. תוך כדי כך, הצליחה ווצ'יצקי "לעצבן את כולם", כפי שהגדירה זאת בריאיון ב-2019, לאחר שמצד אחד מפרסמים התלוננו על כך שפרסומות שלהם מופיעות על סרטונים שנויים במחלוקת, ויוצרים שהוגדרו שנויים במחלוקת (הגדרה שחלה באופן רחב בהרבה על מייצגים של תפישות ימין מאשר על מייצגי תפישות שמאל) התלוננו על כך שהם מצונזרים ומנועים מהתפרנסות מעבודתם הקשה. 
פייג' וברין הוציאו הודעה לפיה "לסוזן יש מקום מיוחד בהיסטוריה של גוגל, והיא תרמה את התרומה המדהימה ביותר למוצרים הנמצאים בשימוש על ידי אנשים בכל מקום. אנו אסירי תודה על כל מה שעשתה ב-25 השנים האחרונות". 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, אמר כי "סוזן בנתה צוות יוצא דופן, וניל הוא יורש שמוכן להיכנס לנעליה ולהוביל את יוטיוב לעשור ההצלחה הבא שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה