דיגיטל וטק

יוטיוב יוצאת בצעד דרמטי שיעצבן הרבה מאוד צופים

גוגל מנחילה נוהל "שפה נקייה" חדש ליוצרי התוכן שלה, שאולי ישמח את ההורים, אבל חלק מיוצרי התוכן שלה כבר כועסים על החיתוך בהכנסות שלהם
מערכת ice |  2
יוטיוב (צילום unsplash)
בתקופה שבה קריירה רווחית כיוצר תוכן היא טריוויאלית - שלא לדבר על אחד ממסלולי הקריירה המבוקשים ביותר עבור צעירים כיום - אפילו שינויים קטנים בפלטפורמות המדיה החברתיות שבהן הם משתמשים, יכולים להשפיע רבות על הקריירה שלהם.
קחו למשל את Amazon-owned, בבעלות אמזון (AMZN), פלטפורמת סטרימינג המשמשת יותר ממיליון אנשים מדי יום. אמזון הציעה בעבר חלוקת הכנסות של 70/30 ליוצרי התוכן הללו, אך עוררה סערה בספטמבר האחרון כשהודיעה שהיא מעבירה חלק מהיוצרים שלה למודל של 50/50 אחרי רווחים של 100,000 דולר, תוך נגיסה רצינית מתוך הרווחים שלהם.
זה אמנם רחוק מלהיות מהלך חריג, אבל זה נתפס כחמדני מצד אמזון. אבל ככל ששוק יוצרי התוכן ממשיך לצמוח בקצב אקספוננציאלי לכאורה - בשווי של 16.4 מיליארד דולר נכון ל-2022 - הדרכים שלהם להרוויח כסף הופכות למגוונות יותר, מה שעשוי לגרום לשינויים בפלטפורמות, ואחרי הכל גם בתוכן שאנחנו צורכים.
כעת השינוי שיוטיוב עשתה בנובמבר האחרון, מתחיל להשפיע על חלק.
מה משתנה ב-YouTube?
יוטיוברים של משחקי וידאו שמשתמשים בפלטפורמה מעוררים סערה בארה"ב עם שימוש בשפה מלוכלכת בחלקים רבים בסרטונים שלהם, ופירוש הדבר שכעת הם לא יקבלו הכנסות מהסרטונים הללו, מדווח Kotaku.

"הגישה שלנו לשפה נקייה משתנה", נכתב בדף התמיכה של גוגל. "כל הזנים של ניבולי פה זוכים כעת להתייחסות שווה, כלומר הם לא מובחנים על סמך רמות חומרה (לדוגמה, קל, בינוני או קיצוני) ואנחנו לא מתייחסים יותר ל'גיהנום' ו'לעזאזל' כאל ניבולי פה. לכן, שפה גסה המשמשת בכותרת הסרטון, בתמונות הממוזערות או ב-7 השניות הראשונות של הסרטון, או בשימוש עקבי במהלך הסרטון עשויה שלא לקבל הכנסה ממודעות."
הכלל החדש הזה מיושם רטרואקטיבית גם על סרטונים שיוצרים העלו בעבר, כלומר אם הם יצרו סרטון מוצלח מאוד, שמכניס הרבה הכנסות ויש בו ניבולי פה משמעותיים, הם לא ירוויחו יותר הכנסות ממודעות על זה.
יוצרי התוכן זועמים
כמה יוצרי תוכן שהתוכן שלהם סומן יצרו סרטונים המסבירים כיצד זה השפיע עליהם. דניאל קונדרן, היוצר מאחורי ערוץ היוטיוב RTGame שיש לו 2.76 מיליון מנויים, פרסם סרטון תגובה שטען שיש הגבלת גיל תחת הסרטונים שלו.
"זה גרם לי לפקפק ביחסים שלי עם יוטיוב כפלטפורמה", אומר קונדרן. "זה די זעזע אותי." סונגוון צ'ו, עוד יוטיובר ותיק שיש לו 3.87 מיליון מנויים בערוץ שלו ProZD, גם עשה סרטון תגובה משלו, קילל אחרי שמונה השניות ואמר "היי יוטיוב, מה דעתך על כל הערוצים שאתה תומך בהם עם פרסומות שמפיצים דברי שטנה באופן קבוע?".
צ'ו, שיוצר תוכן ויראלי מאז 2012, טוען שיוטיוב כבר הגיבו על ידי הפחתת רווחים מהסרטון שלו.
להורים לילדים ובני נוער שצופים בתכני הגיימינג ביוטיוב, זה עשוי להיראות כמו חדשות טובות, אבל עבור אנשים שהשקיעו שנים בבניית ספריית תוכן ועוקבים ביוטיוב, שרבים מהם עובדים בזה במשרה מלאה, אולי הגיע הזמן לשקול למחוק ניבולי פה מאוצר המילים שלהם - או למצוא מקום חדש לפרסם בו את התוכן שלהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה הערוץ שלי
    Spaceygames 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואחרי שקראתי את הכתבה אני יודע מה לעשות ומה לא בערוץ שלי
    סגור
  • 1.
    מס
    אתי 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אדוני .מדוע אתה ונתניהו זורים חול בעני האזרחים
    סגור