השוק

בנק מזרחי טפחות מעריך: האינפלציה תתמתן, כמות השקלים תצטמצם

יוני פנינג מעריך כי יציאת השפעת עליית מחירי הסחורות מתחילת 2022, מתחשיב האינפלציה השנתי, צפויה למתן את האינפלציה השנתית. ונצפה שההשפעה הזו תהיה משמעותית יותר במהלך החודשים הקרובים. לזו תתווסף כמובן השפעת ההידוק המוניטארי בישראל ובעולם, אשר מביא בשלב זה לצמצום ניכר בכמויות השקלים במשק
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות ניתח את העלייה באינפלציה כאשר מדד המחירים זינק היום (רביעי) על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-0.3% בינואר, ומעלה את רמת האינפלציה השנתית על 5.4%.
העליות במחירי החשמל והמים, אשר צפויות להערכתנו להתמתן עוד משמעותית בהמשך, אחראיות במידה רבה להתמשכות העליות במדד החודש, למרות העונתיות השלילית המאפיינת את ינואר. לאלה מתווספות השפעות העדכון למעלה במס על המכוניות החשמליות ומחירי המוצרים למיניהם, המסרבים בשלב זה להתמתן, למרות הירידות במחירי הסחורות ובעלויות השילוח בעולם.

היחלשות השקל בקרוב לחמישה אחוזים, במהלך שלושת השבועות האחרונים, צפויה להביא לתרומה של כמחצית האחוז באינפלציה במדדי פברואר ומרץ. מנגד, יציאת השפעת עליית מחירי הסחורות מתחילת 2022, מתחשיב האינפלציה השנתי, צפויה למתן את האינפלציה השנתית. ונצפה שההשפעה הזו תהיה משמעותית יותר במהלך החודשים הקרובים. לזו תתווסף כמובן השפעת ההידוק המוניטארי בישראל ובעולם, אשר מביא בשלב זה לצמצום ניכר בכמויות השקלים במשק.
הציפיות בשוק תמחרו עד כה העלאה נוספת של רבע אחוז ביום שני הקרוב, על ידי בנק ישראל. ונצפה שנתון האינפלציה הגבוה יגביר את הציפיות להעלאה גבוהה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה