השוק

הבנק הגדול באירופה מזהיר: המהפכה המשפטית תיפגע קשות בעוצמת השקל

בנק HSBC, הבנק הגדול ביותר באירופה, מזהיר מפני ההשלכות הקשות שיגיעו בעקבות המהפכה המשפטית בישראל: "תוכנית הממשלה עשויה להשפיע על המסגרת המוסדית, ועלולה להוביל להרעה בסביבת ההשקעות ובכך להכביד על השקל"
מערכת ice |  2
השקל נחלש (צילום shutterstock)
בנק HSBC, הבנק הגדול ביותר באירופה, הצטרף היום (שני) לאזהרות של ברקליס וג'י.פי מורגן מפני ההשלכות הכלכליות של המהפכה המשפטית שמתוכננת בישראל. בסקירה שפרסם הבנק הוא ציין כי היחלשות אפשרית של מערכת האיזונים והבלמים בישראל עלולה להשפיע לרעה על ההשקעות הזרות הישירות בכלכלה המקומית, שנחשבות כמובן לגורם מפתח לחיזוק המטבע המקומי.
בנק HSBC, שהוא כאמור הבנק הגדול ביותר באירופה המנהל כ-3 טריליון דולר, פרסם סקירה על המטבעות באזור מרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, בה התייחס בין היתר כאמור למצבו של השקל. הבנק ציין כי סוגיית שלטון החוק במדינות אחרות באזור זה הייתה מניע משמעותי במיוחד לשינויים בשער החליפין בשנים האחרונות, כמו בקורה למשל במצרים בתקופה האחרונה.
בסקירה של HSBC נכתב בין היתר על המצב בישראל כי "השילוב בין המתחים הגיאו-פוליטיים הגוברים לבין תוכניות הרפורמה של הממשלה החדשה כבר הובילו ליציאת הון מסוימת. ההיחלשות האפשרית של המערכת המוסדית בעקבות התרופפות הבלמים והאיזונים, עלולה להשפיע לרעה על עוצמת המטבע המקומי".
עוד נכתב בסקירה של הבנק כי "ההיחלשות האפשרית של המערכת המוסדית בעקבות התרופפות הבלמים והאיזונים, עלולה להשפיע לרעה על עוצמת המטבע המקומי". עוד הזכירו כי "כדאי לזכור שבחלקים אחרים של אזור CEEMEA (מרכז אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), סוגיית שלטון החוק הייתה מניע חשוב עבור (שינויים) בשער החליפין בשנים האחרונות. השילוב בין המתחים הגיאו-פוליטיים הגוברים לבין תוכניות הרפורמה של הממשלה החדשה הוביל ליציאת הון מסוימת".
למרות זאת, הסקירה משבחת את כלכלת ישראל ומתייחסת להיחלשות השקל האחרונה אל מול המטבעות העיקריים, לרבות הדולר. בנוסף כתבו בסקירה כי "עם זאת, נו חושבים שאי אפשר להתעלם לחלוטין מההתפתחויות הפוליטיות האחרונות. תוכנית הממשלה עשויה להשפיע על המסגרת המוסדית, ועלולה להוביל להרעה בסביבת ההשקעות ובכך להכביד על השקל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפיד ושות' מפעילים בי.די.אס כלכלי
    חנוך 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לפגוע בממשלה ומוציאים במכוון שם רע למדינה בלי קשר למציאות.
    סגור
  • 1.
    קשקוש אנטי ישראלי מוכח.
    יהודה ק. 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ולא היה קשר בין התיקון וריסון בית המשפט לכלכלה. זה פרי הדמיון הקודח של שונאי ישראלוהשמאל האנרכיסטי הישראלי.
    סגור