השוק

גוגל מסכמת רבעון חלש מתחת לתחזיות: הכנסות של 76 מיליארד דולר

אלפבית-גוגל פרסמה את דוחות הרבעון הרביעי, לפיהם לחברה היו הכנסות של 76 מיליארד דולר ברבעון ורווח של 1.05 דולר למניה. בהכנסות מפרסום חלה ירידה בפעם השנייה בעשור האחרון
מערכת ice | 
גוגל (צילום unsplash)
אלפבית, החברה האם של גוגל ויוטיוב, דיווחה הלילה (חמישי) על תוצאות הרבעון הרביעי 2022 והן כוללות רבעון שישי ברציפות של האטה בצמיחת הכנסותיה, ועל רבעון רביעי ברצף של ירידה ברווחים.
חברת הפרסום המקוון הגדולה בעולם פספסה את התחזיות ודיווחה על ירידה בהכנסות בעקבות המשבר בשוק הפרסום והמאבק על נתוני משתמשים מול אפל: החברה עדכנה על הכנסות של 76 מיליארד דולר ברבעון, שהם גידול של 1% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על כ-13.6 מיליארד דולר, לעומת 20.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח למניה ברבעון הסתכם ב-1.05 דולר – נמוך לעומת ציפיות האנליסטים שחזו רווח של 1.18 דולר למניה.

הכנסות אלפבית מפרסום ברבעון האחרון הסתכמו ב-59 מיליארד דולר, ירידה של 3.6% לעומת הרבעון המקביל. מעט נמוך מתחזיות האנליסטים להכנסות של 60.4 מיליארד דולר. זו הפעם השנייה בעשור האחרון שבו נרשמה ירידה רבעונית בהכנסות מפרסום.
בפלטפורמת הענן Google Cloud דיווחה אלפבית על הכנסות של 7.43 מיליארד דולר, גידול נאה לעומת כ-5.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, וכמעט זהה לתחזיות האנליסטים, שצפו צמיחה של 33% ברבעון הרביעי, ל-7.4 מיליארד דולר.
בתוצאות השנתיות הרוויחה החברה בשנת 2022 כ-282 מיליארד דולר, שהם גידול של 10% לעומת 2021. הרווח ירד משמעותית לכ-60 מיליארד דולר לעומת כ-76 מיליארד דולר בשנה שעברה.
דו"חות רבעוניים אלו הם הראשונים מאז הודיעה אלפבית לפני כשבועיים כי תפטר 12 אלף עובדים, רובם בארה"ב והשאר יפוטרו בקרוב גם באירופה ובישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה