השוק

המיליארדר שמוחה נגד הפיטורים בגוגל: "ההנהלה חייבת ללכת רחוק יותר"

כריס הון טוען שלגוגל יש יותר מדי עובדים, שמרוויחים יותר מדי כסף. הדבר היחיד שאין מספיק, לדעתו, הוא מפוטרים מהחברה. עכשיו הוא דורש לפטר עוד מספר כפול מהגל הנוכחי – ולקצץ את המשכורות של אלו שיישארו. את המשכורת שלו, אגב, אף אחד לא יכול לקצץ – ולא תאמינו בכמה מדובר
יאיר מור |  2
גוגל ופייסבוק נפטרות מעובדים (צילום shutterstock)
12,000 עובדי גוגל שגילו בימים האחרונים כי איבדו את עבודתם, והסיפורים על חוסר הרגישות בו הפיטורים בחברה התבצעו, מפריעים גם לאחד המשקיעים הגדולים בגוגל – אך לא מהסיבה שניתן לתאר.
כריס הון, איל הון (סליחה, בדיחה שנכתבה לחלוטין מהתת-מודע וללא כל כוונה, וזוהתה רק לאחר מעשה) בריטי בן 56 ששוויו נאמד ב-8 מיליארד דולר, פרסם בימים האחרונים מכתב פתוח למנכ"ל אלפאבית – חברת האם של גוגל – סונדאר פיצ'אי, ובו הוא טוען כי הפיטורים שבוצעו מפריעים לו מכיוון שהם לא מספיקים.
"לאורך 5 השנים האחרונות, אלפאבית יותר מהכפילה את מספר עובדיה, והעסיקה יותר מ-100,000 עובדים, שמתוכם 30,000 נוספו בתשעת החודשים הראשונים של 2022 לבדם", כתב הון במכתב. "ההחלטה לקצץ 12,000 משרות היא צעד בכיוון הנכון – אך היא אפילו לא מבטלת את הגדלת כוח האדם האדירה של 2022. בסופו של דבר ההנהלה תהיה חייבת ללכת רחוק יותר".
כמה רחוק מצפה הון מפיצ'אי ללכת? הוא לא מסתיר את כוונותיו: "אני מאמין שעל ההנהלה לכוון להפחתת כוח האדם לסביבות ה-150,000, (מספר) שמיישר קו עם מספר עובדי אלפאבית בסוף 2021. הדבר ידרוש קיצוץ כולל בסדר גודל של 20% מכוח האדם".
נזכיר כי נכון לספטמבר 2022, העסיקה גוגל 187,000 עובדים. אם 12,000 עובדים פחות הביאו את החברה ל-175,000 – כעת מצפה הון מהחברה לשלש את כמות המפוטרים, ולפטר עוד 25,000 איש באופן מיידי.
אך לא רק המפוטרים צריכים לסבול לדעתו; הון דורש גם לקצץ את משכורותיהם של העובדים הנותרים, מאחר ולטענתו הן גבוהות מדי בשוק שהתחרות על כשרונות בו האטה מאוד. הוא מציין כי המשכורת החציונית בגוגל היא כ-300,000 דולר לשנה, והממוצע גבוה אף יותר. לכן, הוא קורא להוריד גם את משכורות הבסיס – אך במיוחד את מענקי המניות לעובדים.
מעניין לציין את מצבו של הון עצמו בהקשר זה, כדי להבין עד כמה מדובר באדם שמבין בדאגה לכסף – כל עוד הוא זה שמקבל אותו: הון הוא מייסד ומנכ"ל The Children's Investment Fund Management ו-The Children's Investment Fund Foundation – "ניהול קרנות ההשקעות לילדים" ו"מוסד קרנות ההשקעות לילדים". בניגוד לרושם שניתן לקבל מהשם, הראשונה היא קרן גידור, שאין לה שום קשר לילדים מלבד השם, המנסה בכוח להישמע כמו ארגון צדקה תמים; השנייה היא קרן צדקה שמנוהלת – איך לא – על ידי אשתו לשעבר, ומקבלת (הקרן, לא האישה) 0.5% מרווחיה של הראשונה מדי שנה. לא חצי מהרווחים, אלא חצי אחוז מהם – כלומר אחד חלקי 500. זאת בזמן שהון עצמו קבע את משכורתו שלו על... מיליון וחצי ליש"ט. ליום. בהמרה לדולרים, הוא מקבל למעשה בכל יום משכורות שנתיות של 6 עובדי גוגל – אבל המשכורת שלהם גבוהה מדי עבורו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דרושים עובדים לעבודה מהבית בכתיבה, קלדנות, הזנת תוכן ,
    שירה 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרושים עובדים לעבודה מהבית בכתיבה, קלדנות, הזנת תוכן , תמלול, לפרטים נוספים תרשמו בגוגל "אתר עבודה מהבית"
    סגור
  • 1.
    הזוי הכותב לא יודע חשבון של בית ספר יסודי
    אריאל 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי אחוז זה לא אחד חלקי 500 אחה 1 חלקי 200 25 אלף זה לא פי 3 מ 12 אלה בערך פי 2 וזה רק במבט חטוף
    סגור