השוק

הענקית הבינלאומית מפטרת מאות עובדים – אבל לא בישראל

יוניטי, ענקית הכלים ליוצרי משחקים, הודיעה על פיטורי קרוב ל-300 עובדים שבועות ספורים לאחר השלמת המיזוג עם איירון סורס הישראלית – אך אף עובד בישראל לא יפוטר
יאיר מור | 
פיטורים בהייטק (צילום shutterstock)
ענקית הגיימינג יוניטי הודיעה הערב (שלישי) על פיטורי 284 עובדים – כ-3.5 מתוך כוח האדם שלה, המונה כ-8,000 עובדים. מדובר על גל פיטורים שני בחברה תוך כחצי שנה, לאחר שביוני האחרון פיטרה 225 עובדים.
הפיטורים מגיעים זמן קצר לאחר השלמת המיזוג עם החברה הישראלית איירון סורס – אך החברה הבהירה לאתר ice כי "החדשות מהיום אינן נוגעות לעובדי יוניטי ישראל" – כלומר, בסניף המקומי, המונה כ-1,400 איש, לא יפוטר, לפחות בגל הזה, אף עובד.
"אנו מתמודדים באופן מסוים מאוד מול כפילויות, ומספר פרויקטים יילכו לארון", אמר מנכ"ל החברה, ג'ון ריצ'יטיילו, לעיתון וול סטריט ג'ורנל, שהיה הראשון לדווח על הפיטורים. הוא ניסה להציע נחמה בכך שלחברה משרות פתוחות אחרות, והמפוטרים יכולים להגיש אליהן מועמדות – לאחר שיפוטרו.
2022 היתה שנה גרועה לתעשיית המשחקים, שסבלה פעמיים – גם מהיציאה מהקורונה, שהובילה לפחות זמן פנוי שהולך על משחקים, וגם מהמשבר הכלכלי ההולך ומחמיר, שגרם לאנשים להוציא פחות ופחות כסף על מותרות כמו בידור.
בתוך כל הכאוס הזה התמזגה יוניטי, המפתחת את אחד ממנועי הגרפיקה המובילים למשחקים, עם איירון סורס הישראלית, המפתחת כלים להפקת רווחים ממשחקים, בעסקה בשווי 4.4 מיליארד דולר. המשקיעים של יוניטי לא אהבו את זה, והמניה שלה סיימה את השנה בהתרסקות של 72.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה