השוק

ניצחון ליצחק תשובה: אושרה הבעלות בצינור אשקלון אל-עריש

ניומד אנרג'י ניצחה את לובי 99: בית הדין אישר את הבעלות בצינור EMG. הייצוא למצרים יימשך כסדרו
מערכת ice | 
יוסי אבו ויצחק תשובה (צילום שלומי יוסף)
בית הדין לתחרות בירושלים הכריע בערר שהוגש על ידי ארגון לובי 99 נגד אישור עסקת EMG. במסגרת העסקה רכשה ניומד של יצחק תשובה (לשעבר דלק קידוחים), יחד עם שברון וחברת East Gas המצרית, אחזקות בצינור הולכת הגז שבין אשקלון לאל עריש.
בית הדין אישר את החלטת הממונה שאישרה את המיזוג בעסקה וקבע כי: "ניתן לסכם כי לא עלה בידי העוררות להראות כי המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות" 
לאחרונה דווח כי ניומד חתמה על הסכם משמעותי נוסף - עם חברת אדרקו והממשלה המרוקאית לקבלת רישיון לחיפוש והפקת גז ונפט מול חופי מרוקו באוקיאנוס האטלנטי. על פי ההסכמים תחזיק ניומד אנרג'י ב37.5% מהזכויות ברישיון שאורכו – 8 שנים.

בכנס המשקיעים שהתקיים בחודש פברואר השנה, חשפה השותפות כי היא נמצאת בתהליך מתקדם לקבלת רישיונות חיפוש במרוקו וכי היא זיהתה את מרוקו כמדינת יעד בעלת פוטנציאל עצום הן בפן הגיאולוגי והן בפן המסחרי.
מניומד אנרג'י נמסר: "כפי שציפינו, טענות מתנגדי הגז קרסו כמגדל קלפים. תמוה שגורמים אינטרסנטים מנצלים את החיסיון שהוטל על פסק הדין על מנת לזרוע חול בעיני הציבור ולהציג תמונה הפוכה של הדברים. שוב הוכח שעסקת EMG נעשתה ממניעים עסקיים טהורים ונועדה לאפשר את ייצוא הגז למצרים, שמתבצע כבר שלוש שנים במשך יום יום בניגוד לנבואות הזעם של מתנגדי הגז".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה