השוק

עסקת ענק נוספת בדרך לביטול? מסתמנת החלטה דרמטית

הנציבות האירופית שוקלת ככל הנראה פתיחת חקירה נגד רכישת VMware על ידי Broadcom, בשל חששות שהובעו על ידי מספר איגודים בתעשייה
יאיר מור | 
האיחוד האירופי (צילום iStock)
האיחוד האירופי עשוי להודיע עד סוף החודש על פתיחת חקירה רשמית של רכישת חברת הוויטואליזציה VMware על ידי ענקית השבבים Broadcom, כך חשפה סוכנות הידיעות רויטרס ביום שישי.
לפי מקורותיה של הסוכנות, בשבוע שעבר נפגשו נציגי ברודקום והנציבות האירופית, כחלק מהנוהל המקובל באיחוד – כאשר עסקת רכישה מעוררת חששות בנושא תחרות, מנהלים פגישה עם החברות, מעלים בפניהם את החששות ומאפשרים להם להגיב ולנסות להרגיע על ידי פריסת התוכניות שלהם והתשובות שלהם לאותם חששות. אם האיחוד לא משתכנע – נפתחת חקירה באורך של 4 חודשים שבסיומה נקבע האם העסקה יכולה להמשיך או שיש לאסור על השלמתה.
בפגישה ניסתה החברה להסביר שהרכישה בסך הכל תהפוך אותה למתחרה מהשורה מול ענקיות שירותי הענן אמזון, מיקרוסופט וגוגל. אך נראה שנציגי האיחוד לא השתכנעו. ייתכן שלחברה לא היו תשובות לכל החששות שהביעו ארגוני תעשייה בגרמניה, צרפת, הולנד ובלגיה, וביניהם העובדה שלקוחות קיימים של החברות שלא יהיו מרוצים וירצו לעבור למתחרות לא יוכלו לעשות זאת לפני השלמת העסקה, מאחר שמדובר בתהליך ארוך ומורכב.
כעת, ב-20 בדצמבר צפוי להסתיים שלב הטרום-חקירה של האיחוד האירופי, ואז הוא יצטרך להחליט האם לאשר אותה או להודיע על חקירה מלאה. החברה מסרה לרויטרס כי היא צופה התארכות של בדיקת העסקה, אך "אנו עדיין בטוחים שהעסקה תיסגר ותושלם בשנת הכספים 2023".
כזכור, רכישת VMware תמורת 61 מיליארד דולר ממייקל דל ומשקיעים נוספים היא העסקה השלישית בגובהה בהיסטוריה של ההייטק – כאשר גם העסקה הגדולה ביותר ברשימה, שנחתמה בתחילת השנה בין מיקרוסופט לאקטיוויז'ן שהסכימה להירכש על ידי הראשונה תמות כמעט 69 מיליארד דולר, נמצאת תחת חקירות במספר מדינות וטריטוריות שמנסות לבלום אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה