השוק

מיקרוסופט בעסקת ענק: רעידת אדמה בעולם הגיימינג

לאחר שערוריות בחברה, חברת הגיימינג אקטיוויז'ן נמכרת למיקרוסופט תמורת 68.7 מיליארד דולר. החברה אחראית על כמה מלהיטי הגיימינג הגדולים, וביניהם Call of Duty
מערכת ice |  1
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
מיקרוסופט הודיעה היום (שלישי) שתרכוש את ענקית משחקי הווידאו Activision Blizzard בעסקה בסך 68.7 מיליארד דולר. 
מחיר העסקה גבוה בכמעט 37% משווי השוק של אקטיוויז'ן נכון לאתמול (כ-50 מיליארד דולר) מניית Activision זינקה בכ-37% במסחר לפני שנעצרה לאחר שה-וול סטריט ג'ורנל דיווח לראשונה על העסקה. מניית מיקרוסופט ירדה ביותר מ-2% בעקבות ההודעה.
Activision, הידועה במשחקים פופולריים כמו Call of Duty (מותג המשחקים השלישי בהכנסות בהיסטוריה) וה-Pro Skater של טוני הוק, הייתה שקועה במחלוקת בחודשים האחרונים בעקבות דיווחים על התנהגות בלתי הולמת והטרדות מיניות בקרב מנהלי החברה. ביום שני, Activision אמרה כי פיטרה עשרות בכירים לאחר בירורים. במסגרת העסקה, מנכ"ל Activision, בובי קוטיק, שעמד בפני קריאות להתפטר בגלל הבעיות בחברה שלו, יישאר המנכ"ל במהלך המעבר.
 
בשנים האחרונות מיקרוסופט נכנסה יותר לעולם הגיימינג. היא רכשה את יצרנית Minecraft Mojang תמורת 2.5 מיליארד דולר בשנת 2014. ובשנה שעברה השלימה מיקרוסופט רכישה של 7.5 מיליארד דולר של יצרנית המשחקים Bethesda.
העסקה היא גם חלק מחזון ארוך טווח של מיקרוסופט שכן היא מתחרה עם Meta של צוקרברג בבניית עולם וירטואלי. כיום, עולמות וירטואליים נשלטים על ידי גיימינג, אבל התקווה היא שהם יתרחבו כדי להחליף פעולות יומיומיות אחרות כמו פגישות עבודה, חברים וגלישה ברשתות החברתיות.
Activision היא גם הבעלים של  King.com, מפיצת המשחק Candy Crush, אחד ממשחקי המובייל הפופולריים והרווחיים ביותר שהיו. במיקרוסופט גם הדגישו את ההזדמנות לקדם זיכיונות משחקים פופולריים משתי החברות, כמו Halo של מיקרוסופט ו-World of Warcraft של Activision.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתי תרכשו את Fall guy? (ל"ת)
    השפו 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור