השוק

מנכ"ל גולדמן זאקס נכנע למקורבים? עשרות עובדים יהפכו ל'שותפים'

מנכ"ל גולדמן זאקס, דיוויד סולומון, מפתיע את וול סטריט עם מבצע 'שותפים', בו הוא יוסיף 80 איש למעמד הנחשק בחברה, דווקא בתקופה מורכבת לבנק ההשקעות
מערכת ice | 
דיוויד סולומון, מנכ"ל גולדמן זקס
מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן זאקס דיוויד סולומון, עומד להעניק השנה את המעמד הנכסף של "שותף" ל-80 בנקאים תחתיו - העלייה השנתית הגדולה ביותר בחברות במועדון האקסקלוסיבי מאז סולומון קיבל את ההובלה ב-2018.
העובדים שיקודמו הם הקבוצה המגוונת ביותר שקיבלה את התפקיד הנחשק עד כה, כאשר 45 מגיעים מרקעים מגוונים. כך על פי מזכר שהגיע לידי הניו יורק פוסט. אבל המספר העצום הוא שהפתיע מקורבים, אמרו מקורות.
בכירים בגולדמן חשבו שסולומון במקום זאת ישאיר את הקבוצה - שמוכרזת כל שנתיים - קטנה יותר השנה כשהוא מנסה לצמצם את עלויות הפיצויים ולשמור על מעמד העילית של הקבוצה. ב-2018 קידמה סולומון 69 עובדים לשותפים ובשנת 2020 הגביל סולומון את מעמד השותפים ל-60 בלבד.
"יש שם הרבה שמות שלא נראים. דיוויד אמר שהוא הולך לשמור את זה קטן... אבל אתה מקבל כל מיני לחצים פנימיים להכניס את ה'אנשים שלך' לרשימה", ציין מקורב אחד. "דייוויד חשב לסלק אנשי ציות מלהיות שותפים, אבל ברור שזה לא קרה - עוד אנשי ציות קודמו".
"נראה גם שגולדמן צריכה לחדש את רשימת השותפים ב-GSAM", חטיבת ניהול הנכסים של הבנק, ציין המקורב.
קידום לשותף מעניק יוקרה - פחות מ-1% מהמשרד כולו שותפים - ויש לו גם הרשאות אחרות. בנוסף לשכר הבסיס והבונוסים בדרך כלל מצפון למיליון דולר, השותפים מקבלים גישה להזדמנויות השקעה פרטיות וקיצוץ ברווחים מקרנות ההשקעה של גולדמן.
על רקע תשלומי שיא ב-2022, השותפים קיבלו גם בונוס חד פעמי מיוחד נוסף על הפיצוי הטיפוסי של משכורת בסיס ובונוסים - שהוסיפו מיליוני דולרים נוספים לשכר של כל שותף.
עם זאת, כשהבנק מתמודד עם ירידה ברווחים, מקורבים לבנק מזהירים בונוסים נכבדים של שותפים כנראה לא ישוחזרו באותה רמה ב-2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה