השוק

מכה לגיל אגמון: רשות ני״ע מונעת רישום רווח של 500 מיליון שקל

איש העסקים גיל אגמון חטף הבוקר מכה מרשות ניירות ערך, שהחליטה למנוע מוורידיס רישום של רווח חשבונאי של 500 מיליון שקל
ניצן כהן |  3
מפעל המחזור החדש של ורידיס (צילום ורידיס)
מכה לאיש העסקים גיל אגמון: רשות ניירות ערך הודיעה לוורידיס שלא תוכל לרשום רווח חשבונאי של 500 מיליון שקל בגיל עסקת opc. על פי העסקה שנחתמה אי שם בחודש מאי האחרון, אמורות ורידיס של גיל אגמון ו-opc שפ עידן עופר להקים חברה יעודית להפעלת תחנות כוח שמייצרות חשמל מאנרגיה מתחדשת.
ורידיס הייתה אמורה להכניס את פעילות מישור רותם לחברה החדשה ולהחזיק זה 20% בעוד opc הייתה אמורה להעביר את פעילות תחנות הכוח ולהחזיק ב-80% מהחברה.
השאלה שנותרה באוויר הייתה כיצד לרשום את בספרים את שווי הפעילות החדשה, האם לפי שווי הוגן שהיה מייצר לוורידיס רווח חשבונאי מדהים של 500 מיליון שקל? או להותיר את הרישום כפי שהוא היום וזה אומר: אפס רווח חשבונאי.
ורידיס נאלצה לפנות לרשות לניירות ערך כדי לקבל את עמדת הסגל לגבי הרישום החשבונאי ורשות ניירות ערך החליטה, כאמור, להטיל את הפצצה על החברה ולהודיע לה שלא תוכל להכיר ברווח החשבונאי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה לא ככ משנה
    משקיע לטווח ארוךךך 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם השווי ההוגן של החברה הממוזגת שווה ב500 מליון יותר. היות וורדיס מחזיקה רק ב20% היא חייבת להכיר בהחזקה לפי מודל השווי ההוגן, במידה והחזקה זו סווגה כהשקעה בחברת בת. בכל מקרה בדוח הבא ישערכו את השווי, אי אפשר למנוע את רישום השווי. מה שהזוי זה שהמדינה מונעת מעצמה תשלום מס על 500 מליון שח. מדינת חנק, חונקת את הכלכלה, עושקת את הציבור
    סגור
  • 2.
    מה זה אומר ??
    איש 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסבר מישהו?
    סגור
  • 1.
    אז תכיר בהמשך. לא? (ל"ת)
    יש ר אלי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור