השוק

ג'ף בזוס בהצהרה משוגעת: אלו העסקים שיעברו לחלל

הבעלים של אמזון ו-Blue Origin היא להעביר את "כל התעשיות המזהמות מכדור הארץ", כפי שהצהיר בנאום בוותיקן והוא שולח מסר גם לאילון מאסק
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה)
המיליארדר ג'ף בזוס הציג את חברת החלל הפרטית שלו Blue Origin כשחקנית מפתח במאבק על שינויי האקלים ודחף את המבקרים הטוענים שמייסד אמזון לא מיקד את הונו העצום כדי לפתור בעיות על פני כדור הארץ.
"המטרה ארוכת הטווח של Blue Origin היא להעביר את כל התעשיות המזהמות מכדור הארץ", אמר בזוס בנאום בוותיקן. "הדרך הזו ארוכה, ולא נראה את סופה בימי חיי. מישהו אחר יצטרך להרים את הלפיד הזה. אבל מצדי, הייתי רוצה לעשות כל שביכולתי כדי לבנות דרך לחלל. כך שלמי שיבוא אחר כך יהיה קל יותר ממני".

בזוס נשא את הדברים בזמן שקיבל את פרס גלילאו נביאי הפילנתרופיה בוותיקן. מלבד עבודתו עם Blue Origin ואמזון, המיליארדר עומד בראש קרן Bezos Earth המתמקדת באקלים. בזוס אמר שהוא רצה "לבנות נתיב לחלל" מאז ילדותו. הוא גם פנה ישירות לאלה שביקרו את פרויקט חייו כבזבוז משאבים שיכול במקום זאת לעזור לאנשים במצוקה.
"יש אנשים ששואלים אותי למה. למה להשקיע כל כך הרבה בחלל כשיש כל כך הרבה בעיות שצריך לפתור על כדור הארץ?" בזוס אמר. "אנחנו הולכים לחלל לא כדי לנטוש את הבית שלנו אלא כדי להגן עליו. בחלל, השמש תמיד זורחת, ואנחנו יכולים לאסוף אנרגיה בכמויות כמעט בלתי מוגבלות. אנרגיה ומשאבים אחרים ניתן לקצור ולהשתמש בחלל מבלי לפגוע בכדור הארץ. כדור הארץ הוא גן שצריך לטפל בו".
בזוס הוא אחד מכמה מנהלים עשירים במיוחד שהתעסקו בתחום החלל בשנים האחרונות. מנכ"ל טסלה אילון מאסק הוא גם הבוס העליון בחברת SpaceX בבעלות פרטית, בעוד המיליארדר ריצ'רד ברנסון הקים את חברת טיסות החלל Virgin Galactic. כל שלוש החברות עבדו כקבלנים עבור נאס"א.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה