השוק

משבר האנרגיה באירופה: מי אחראית לניתוק הגז באיטליה?

גזפרום שבשליטת רוסיה השעתה את משלוחי הגז הטבעי לאיטליה לכאורה בגלל מחלוקת בענייני רגולציה באוסטריה. בארץ המגף מאשימים את פוטין בחבלה מכוונת

מערכת ice | 
גזפרום (צילום מתוך האינסטגרם)

חברת הגז הרוסית גזפרום מואשמת בחבלה בצינורות הגז בעקבות דליפות ענק בצינורות מרכזיים לאירופה. החברה טענה שהשעתה את האספקה לאיטליה משום שהמפעילה האוסטרית סירבה לאשר "מינויי תעבורה" לאחר שינויים רגולטוריים שיושמו באוסטריה בסוף ספטמבר. משרד האנרגיה של אוסטריה אמר מצידו כי גזפרום לא הצליחה לחתום על שינויים חוזיים המשקפים התאמות טכניות שבדרך כלל נעשות בתחילת כל שנת גז. הרגולטור האוסטרי כתב בציוץ בטוויטר שגזפרום, כמו שחקניות אחרות בשוק, ידעה על השינויים במשך חודשים.
 


בעבר איטליה הסתמכה על רוסיה בכ-40% מיבוא הגז שלה, אבל התלות הזאת נותקה מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר. כעת לאיטליה יש מספיק אספקה חלופית של גז מצפון אפריקה כדי לפצות על כל מחסור בחורף הקרוב, במידה ורוסיה תחליט לנתק את האספקה, כך אמרו אנשים המכירים את הנושא. בינתיים, אלג'יריה ומצרים יוכלו להשלים לאיטליה את האספקה שעדיין נותרה מרוסיה.  
 


ניתוק הגז האיטלקי מגיע ימים ספורים לאחר שהתפרצויות תת-ימיות שיתקו את צינורות הגז המרכזיים של נורד סטרים המחברים את רוסיה עם אירופה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הסכים אתמול עם הערכתם של מנהיגי מערב אירופה כי הצינורות נחבלו במכוון, והוסיף כי אין לסמוך על ההצהרות הרוסיות בעניין. בתגובה להשעיית המשלוחים, הכוחות המזוינים של נורבגיה הגבירו את הסיורים במתקני האנרגיה של המדינה גרמניה, צרפת ובריטניה הציעו לסייע בהגנה על מתקני נפט וגז בים הצפוני.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה