השוק

צחי אבו חושף את התוכניות הגדולות לקאנומד | ראיון בלעדי

מניית קאנומד זינקה היום ביותר מ-91% וצחי אבו נאלץ להפקיד את המניות שלו בנאמנות; אבו חושף בראיון ל-ice את אחורי הקלעים של העסקה שמשגעת את הבורסה והדמות הבכירה מאוד שהוא מנסה לצוד שתנהל את הכול, ולמה תדהר שילמו לו 150 מיליון שקל?
ניצן כהן |  2
צחי אבו וליאור סושרד (צילום קובי-אל)
איש העסקים צחי אבו הפתיע היום עם רכישת השליטה בחברת הקנאביס קאנומד. המניה זינקה בתגובה לרכישה בלא פחות מ-91% וזה ביום אחד של מסחר. אבו אומר הערב (חמישי) בראיון בלעדי ל-ice שהחליט לבצע את העסקה לרכישת השליטה בקאנומד תוך 48 שעות. "הרכישה היא כסף קטן, השאלה הגדולה היא מה אני הולך לעשות עם החברה ומבחינתי היא תרכז את כל פעילות ההתחדשות העירונית שלי".
-למה מבנה העסקה כולל הכנסה של המניות לנאמנות, מה הייתה הבעיה שם?
"לא הייתה שום בעיה. להיפך. בגלל שמנור וכפיר גינדי בעלי היקפי פעילות גדולים ואני עם היקפים גדולים (כפיר ומנור גינדי נשארים עם החזקה של 19.9% מהחברה, נ"כ)  זה מחייב את אישור רשות התחרות. אז מכאן אנחנו מחכים לקבל את האישור הזה ועד אז המניות בנאמנות. כל עוד אין לנו את האישור, לא נעשה כלום. כשיגיע האישור, נתחיל להניע את התהליכים".

-קאנומד נמצאת על מסלול התנגשות עם רשות ניירות ערך וכנראה תיכנס לרשימת השימור. זה לא מפריע?
"לא. מה שנכנס לרשימת השימור יכול גם לצאת ממנה. אנחנו עכשיו צריכים לקבל את האישור של רשות התחרות ולגבי רשות ניירות ערך, כל מה שהיא תחליט - אנחנו נכבד ונעשה. אגב, הזמן הזה יאפשר לנו להתנהל מול רשות התחרות, לקבל את ההיתרים בלי לחץ ואז אנחנו צריכים לצקת את הפעילות ולהזרים הון. אני לא מודאג מרשימת השימור, אנחנו נכבד כל החלטה של הרשות ואם חלילה היא תיכנס להגדרת 'חברת מעטפת' אני בטוח שהיא גם תצא ממנה".
-כשאתה מדבר על לרכז את פעילות ההתחדשות העירונית בקאנומד, על איזה היקפים אנחנו מדברים?
"אני לא רוצה כרגע להרחיב יותר מידי, הכל עוד בעבודה. אבל מה שאני יכול להגיד בוודאות שכל פעילות ההתחדשות העירונית החדשה שלי תהיה שם. אני לא אומר משהו על פעילות קיימת, אבל גם זה נשקל".

הזינוק של מניית קאנומד ב-5 ימי המסחר האחרונים
-הפעילות הזו בחברה הפרטית, מה סדר הגודל שלה?
"נכון להיום יש לי 7,000 יחידות דיור בהתחדשות עירונית. ל-2.500 דירות יש תב"א מאושרת ובתוקף. אבל אני לא אומר שאני אכניס את הכל לקאנומד. הכל עוד בעבודה ויישקל בהתאם ואת התוכניות המלאות והמפורטות אני אפרוש בהמשך".
-יש לך שם שותפים, כפיר ומנור גינדי
"כפיר ומנור גינדי לא רוצים שליטה בפעילות שלי, הם רוצים להיות שותפים בה ומבחינתי זה בסדר גמור. לא סיכמנו שום דבר בחוזה אבל בסופו של יום אם הם ירצו לשמור על חלקם אז כשניצוק את הפעילות לחברה ונזרים את ההון הדרוש, הם יצטרכו להזרים את חלקם".
-מי ינהל את הפעילות הזו?
"כרגע אני עוד לא יודע אבל אני כן יכול להגיד לך שאני מנהל מגעים עם דמות בכירה מאוד מהעולם הכלכלי עם ידע משמעותי בתחום הנדל"ן שינהל את הפעילות בקאנומד. אני מקווה שזה יבשיל להסכם, אבל זה עדיין במו"מ".
-בוא נדבר עוד קצת על פעילות ההתחדשות העירונית שנמצאת בחברה הפרטית
"באופן עקרוני יש כרגע 7 פרויקטים גדולים שנמצאים על הפרק. ל-3 מהפרויקטים נכנסו שותפים גדולים ומשמעותיים - חברת תדהר. הם שילמו 150 מיליון שקל כדי להיכנס לשותפות והם מקימים את המנהלת והם יבצעו גם את העבודה. תדהר היא חברה מצויינת ושותפה טובה".
-ניסית לעשות את אותו הדבר עם אינטרנט זהב וזה התפוצץ בסוף. מה קרה שם?
"באינטרנט זהב הם היו קבוצה עם שלד ואני מביא פעילות. ואז התחיל סיפור עם מעריכי שווי ומיזוג של פעילות והעסקה התחילה להסתבך. כאן אני הבעלים של השלד ויהיו לי עסקאות עם בעל שליטה. אני אביא את הכל לאישור האסיפה הכללית ונעשה את כל מה שצריך כדי לצקת פעילות משמעותית".
-בוא נזרוק אבן קדימה: איפה תהיה קאנומד עוד 5 שנים?
"בעוד 5 שנים יש לי חברה מובילה בהתחדשות עירונית. היא תהיה מהחברות המובילות בישראל בתחום. אתה צריך להבין את סדרי הגודל: בפרטי יש לי 7,000 יחידות דיור בהתחדשות עירונית. 2,500 עם תב"א בתוקף. נכון שלא הכל יכנס לשם (לקאנומד, נ"כ) אבל אלה סדרי הגודל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מאמין לו
    שלום 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו כנראה מניה שתטוס אים יעמוד במה שהציג בכתבה
    סגור
  • 1.
    שווה
    דן 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה אומרים שווה ?
    סגור