השוק

אדובי מבצעת את העסקה הכי יקרה שלה בהיסטוריה

ענקית הפוטושופ רכשה את הסטארטאפ עיצוב בענן "פיגמה", תמורת 20 מיליארד דולר, במה שהפך לרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה
מערכת ice | 
דולרים (צילום pixabay)
חברת Adobe תרכוש את הסטארט-אפ Figma תמורת כ-20 מיליארד דולר, בעסקה הגדולה ביותר שלה, כשהיא מגדילה את היישומים התומכים, בשיתוף פעולה מקוון תוך מעבר עולמי לעבודה היברידית. עסקת המזומנים והמניות תעניק לאדובי בעלות על חברה שפלטפורמת שיתוף הפעולה המקוונת שלה לעיצובים וסיעור מוחות משמשת חברות ענק החל מ-Zoom Video Communications ועד AirBnB ו-Coinbase.
"השילוב של Adobe ו-Figma הוא שינוי ויאיץ את החזון שלנו ליצירתיות שיתופית", אמר מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין. אדובי חידדה את המיקוד שלה בתחום כלי שיתוף הפעולה בשנים האחרונות באמצעות רכישות. היא רכשה את פלטפורמת ניהול העבודה Workfront בשנת 2020 ואת פלטפורמת שיתוף הפעולה הווידאו מבוססת הענן Frame.io בשנה שעברה.
 
עם זאת, המניות ירדו ב-13% במסחר המוקדם. כמה אנליסטים הצביעו על גודל העסקה שעלול לחייב את אדובי לגייס חוב. לחברה היו מזומנים ושווי מזומנים של 3.87 מיליארד דולר נכון ל-2 בספטמבר. "אנחנו מאוכזבים מהמחיר ששולם עבור החברה (Figma)", אמר דיוויד וגנר, מנהל תיקים ואנליסט מניות ב- Aptus Capital Advisors, המחזיק ב-1.5% ממניות אדובי.
 
"זה לא סימן טוב כאשר חברה צריכה לרכוש כדי להגן על מניות. זה לא פתרון בר קיימא". העסקה צפויה להיסגר ב-2023 ו-Figma, שבסיסה בסן פרנסיסקו, תמשיך להיות מובלת על ידי המייסד והמנכ"ל דילן פילד. כל אחת מהחברות תצטרך לשלם דמי ביטול של מיליארד דולר, אם היא תבטל את העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה