השוק

אבי גבאי יכול לחייך: פרטנר שוברת שיאים

הדו"ח הראשון של פרטנר לאחר חילופי המנכ"לים מציג צמיחה בכל המדדים, עם ההכנסות הגבוהות מזה 6 שנים וה-EBITDA המותאם הגבוה מזה 7 שנים. עם זאת, שירות הטלוויזיה שלה קפא על שמריו

יאיר מור |  1
אבי גבאי (צילום פלאש 90, freepik, pixabay)
חודשיים לאחר שהחליף את אבי צבי כמנכ"ל פרטנר, אבי גבאי מציג היום את הדו"ח הראשון שלו בחברה, שנשען כמובן על העבודה של קודמו ומותיר אחריו מורשת שנותנת לבוס החדש סיבה טובה לחייך.
ברבעון השני של 2022 הכניסה פרטנר 859 מיליון שקל – עלייה צנועה של 2% לעומת שנה קודם לכן, כאשר ההכנסות משירותים זינקו ב-9% ל-706 מיליון שקל בזמן שההכנסות ממכירת ציוד המשיכו לרדת, ורשמו צניחה של 20% ל-153 מיליון שקל.
הנתונים החשובים והחיוביים ביותר בדו"ח הם ההכנסות, ששוברות שיא של 6 שנים; ה-EBITDA המותאם, שזינק ב-30% לשיא של 7 שנים – 276 מיליון שקל; הוצאות התפעול, שירדו ב-3% בתקופה שבה רוב החברות מדווחות על עלייה בנתון זה בעקבות האינפלציה, ל-469 מיליון שקל; ועלייה ראשונה מזה שנה וחצי בהוצאה הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) – 49 שקל, עלייה של 2% לעומת 48 ברבעון הקודם ובשנה שקדמה לו. הסיבה לכך, כפי שציין משנה למנכ"ל פרטנר וסמנכ"ל הכספים, תמיר אמר, היא בעיקר עלייה בטיסות לחו"ל בחודשים האחרונים, שהעלו את הכנסות שירותי הנדידה.
הרווח התפעולי גם הוא עלה בחדות, או ליתר דיוק ב-183%, ל-85 מיליון שקל; הרווח הנקי זינק מ-9 מיליון שקל לפני שנה ל-47 מיליון שקל; הרווח למניה זינק מ-5 אגורות ל-26 אגורות; ותזרים המזומנים החופשי עלה ל-57 מיליון שקל.
פרטנר ציינה כי נכון לסוף הרבעון הגיעה תשתית הסיבים האופטיים שלה ל-837,000 בתי אב, ו-250,000 מתוכם הצטרפו כמנויים לשירות, המהווים כ-30% מהפוטנציאל, ומאז סוף יוני ועד הצגת הדו"ח היום נפרשה התשתית לעוד 29,000 בתי אב, ועוד 8,000 הצטרפו לשירות. עד סוף השנה מצפה החברה להגיע לפרישה ל-40% מאוכלוסיית המדינה. בנוסף, כלל מנויי האינטרנט של החברה (כולל כאלה על תשתית בזק דרך השוק הסיטונאי) עלו ב-8,000 ברבעון וב-41,000 בשנה ל-395,000.
בסלולר עלתה החברה ב-4% במספר המנויים ברבעון ל-3.1 מיליון, שיעור הנטישה ירד ל-6.6%, מתח השוק עלה ל-28% וכאמור ההכנסה הממוצעת למנוי עלתה לראשונה זה שנה וחצי.
 
התחום בו החברה נמצאת כבר תקופה ארוכה בקיפאון הוא שירות הטלוויזיה, פרטנר טיוי, שאליו מנויים כיום 224,000 איש – עלייה של 1,000 בלבד בשנה וירידה של 1,000 ברבעון.
"אנו שמחים על התוצאות הטובות, המשקפות יציבות וצמיחה", אמר גבאי. "נמשיך להשקיע בתשתיות ושירותי סיבים ודור חמישי בכדי לתת ללקוחות שלנו יותר ערך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עובד ממורמר
    שחררו את מי שצריך 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טניה גבאי פח אשפה לעשות כלום ולקבל שכר
    סגור