השוק

סין ממשיכה לסבך את עליבאבא, ומצניחה את המניה בכ-6%

בזמן שענקית המסחר רוצה להתרחב בארצות הברית, הסינית שוב מעיקים עליה ופתחו נגדה בחקירה בעניין גניבה לכאורה של נתונים מהמשטרה
מערכת ice | 
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום ויקיפדיה, אתר עליבאבא, freepik)
מניות ענקית המסחר הסינית עליבאבא ירדו ב-5.7% לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח כי חטיבת הענן של החברה זומנה לחקירה על ידי הרשויות בשנגחאי בקשר לגניבת נתוני המשטרה.
האקר אנונימי טען מוקדם יותר החודש כי השיג מידע אישי של יותר ממיליארד תושבים סינים ממשטרת שנגחאי. על פי הדיווח, לוח לניהול מסד הנתונים הללו, נותר פתוח באינטרנט במשך יותר משנה ללא סיסמה, מה שהקל על הגישה והשליפה של התוכן שלו.

מאז התגלתה הגניבה לכאורה, עליבאבא השביתה זמנית את הגישה למסד הנתונים הפרוץ ופתחה בבדיקה. רשויות המדינה עדיין לא מאשרות שהפריצה התרחשה. עם זאת, התקרית עשתה גלים ברשת בסין ובשלב מסוים הפכה לנושא מגמתי ב-Weibo, הרשת החברתית הפופולרית במדינה.
ההפרה לכאורה מגיעה כאשר הרגולטורים הסיניים מחמירים את המדיניות בנוגע לפרטיות נתונים ומחזקים את הפיקוח שלהם על ענקיות הטכנולוגיה במדינה. סין העבירה בסוף השנה שעברה את חוק הגנת המידע האישי, מסגרת מרכזית שהכתיבה את השיטות הנכונות לאחסון ואיסוף נתונים. הוא הושק לצד חוק אבטחת המידע שקבע איסוף נתונים.
 
נזכיר כי רק לפני כחודש, ענקיות הטכנולוגיה הסינית עליבאבא רשמה עליות בעקבות מה שנראה כשינוי מגמה במדיניות הממשל הסיני כלפי החברות המובילות. מניית עליבאבא זינקה ב-14.67% בלילה אחד, וציפיות האנליסטים היו גבוהות.
לפני החקירה הנוכחית, בתחילת השבוע מניותיה של עליבאבא ומניות טכנולוגיה סיניות אחרות צנחו על רקע קנסות טריים של הרגולטורים בשוק הסיני. המינהל הממלכתי של סין לתקנת שוק הודיע ​​ביום ראשון על גל של עונשים בגין דיווח בלתי הולם על עסקאות עבר, תוך הפרה של חוקי התחרות. עליבאבא היתה בין החברות שנקנסו בשל כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה