השוק

טכנולוגיית ההשקיה הישראלית במהלך שיציל את העולם מבצורת

טכנולוגיית ההשקיה פורצת הדרך של N-Drip תוטמע על פני 100 אלף דונמים חקלאיים ברחבי העולם, ותסייע לחיסכון אדיר ושל מים של חקלאים בעולם, וייעול השימוש בחקלאות בכ-15% עד 2025 באזורים בסכנת בצורת
מערכת ice | 
ערן פולק אנ דריפ (צילום סיון פרג)
מהלך ענק של N-Drip הישראלית ושיתוף פעולה בינלאומי ומשמעותי שיכול למנוע בזבוז מים בקרב מסה ענקית של חקלאים בעולם, וייעול השימוש במים בחקלאות בכ-15% עד 2025 באזורים בסכנת בצורת.
במה מדובר? פפסיקו העולמית וN-Drip הישראלית הודיעו היום (רביעי) על חתימת הסכם שיתוף פעולה שמטרתו לסייע לחקלאים בכל העולם לחסוך משמעותית במים, לזכות ליבולים גדולים יותר ולצמצם את הצורך בדשנים יקרים. כל זאת, על ידי הטמעת טכנולוגיית ההשקיה פורצת הדרך של N-Drip בקרב חקלאים של פפסיקו, בשלב הראשון על פני 100 אלף דונמים חקלאיים עד שנת 2025 ברחבי העולם.
 
כיום, רוב החקלאים בעולם משקים את גידוליהם בשיטת הצפה, או בתעלות שמציפות את השדה במרווחי זמן קבועים, ובכך מבזבזים עד 70% מן המים שבהם הם משתמשים. שיטה זו עדיין נמצאת בשימוש בכ-85% משטחי החקלאות בעולם, כ-2.5 מיליארד דונם, אפילו בארצות צחיחות. זאת, משום שהאלטרנטיבות הקיימות להצפה יקרות ואינן משתלמות.
מערכת ההשקיה החכמה של N-Drip הישראלית היא חלופה לשיטות ההשקיה בהצפה או בתעלות. היא מספקת את יתרונותיה הרבים של שיטת הטפטוף, אך עושה זאת ללא צורך במערכות לחץ גבוה, סינון בלחץ ועלויות אנרגיה משמעותיות, ולפיכך נגישה ומתאימה להחלפת שטחי ההצפה הנרחבים בעולם. חקלאים המשתמשים במערכת N-Drip חוסכים משמעותית במים, זוכים ליבולים גדולים יותר ומצמצמים את הצורך בדשנים. בנוסף, בהשוואה לשיטת השקיה בהצפה, בפרויקטים של פפסיקו נמצא שמערכת ההשקיה של N-Drip מובילה לצמצום של עד 83% בפליטת גזי חממה.
 
ערן פולק, מנכ"ל N-Drip מסר כי "אנחנו נרגשים לחבור לפפסיקו במטרה להנגיש, להפיץ ולהטמיע את מערכות N-Drip בקרב חקלאים ברחבי העולם, כשם שפפסיקו רוכשת יבולים מחקלאים מכל הסוגים ובכל הגדלים, כך הטכנולוגיה הבלעדית של N-Drip תאפשר לשותפות בינינו להנגיש את ההשקיה המדויקת לכל סוגי החקלאים, בין אם הם בעלי חוות ענק ובין אם בעלי חלקות קטנות של דונמים בודדים".
כענקית מזון ושתייה בינלאומית, פפסיקו רוכשת יותר מ-25 סוגי יבולים מיותר מ-60 מדינות, והיא מובילה פעילה בהפצת פרקטיקות חקלאיות מתחדשות במסגרת מהפכת pep+ (PepsiCo Positive) שלה פפסיקו תפיץ את הטכנולוגיה של N-Drip, תוך מינוף גודלה ורשת החקלאים עימם היא עובדת, כדי לסייע לחקלאים לשפר את פרנסתם בהגדלת יבוליהם, בצמצום צריכת מים ובצמצום פליטות פחמן דו-חמצני. מאמץ זה יתרום למטרות לייעול השימוש במים בחקלאות בכ-15% עד 2025 באזורים בסכנת בצורת, תוך הפצת שיטות עיבוד  חקלאיות חדשניות בכחצי מיליון דונם חקלאיים וחיזוק פרנסתם של יותר מ-250,000 איש בשרשרת האספקה החקלאית שלה.
רוב מאיירס, סגן נשיא לחקלאות בת קיימא בפפסיקו הוסיף "נכון להיום הטמענו את טכנולוגיית N-Drip בקרב חקלאים בהודו, וייטנאם וארה"ב, וראינו תפוקת גידולים מוגברת, שימוש מופחת בדשנים, וירידה של 50% בשימוש במים בהשוואה להשקיה בהצפה. אנו נרגשים להגדיל את השותפות עם N-Drip אף יותר, בהפצת הטכנולוגיה של החברה כדי ליצור אימפקט גדול יותר בטביעת הרגל החקלאית שלנו".
השותפות היא יוזמה של PepsiCo Labs, זרוע ההשקעות הטכנולוגית של פפסיקו, בניהולם של דייויד שוורץ, סגן נשיא לחדשנות והשקעות טכנולוגיה, ואנה פרברוב, מנהלת בכירה בתחומי קיימות והשקעות טכנולוגיה, אשר מטרתה לזהות סטרט-אפים פורצי דרך ולהטמיע את פתרונותיהם במערכי התפעול של פפסיקו, כדי לפתור אתגרים ולהגיע ליעדים העסקיים ברמה הגלובלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה