השוק

"בלאק פריידיי" שבר שיאים - אלו המניות שירוויחו

האמריקאים הוציאו מיליארדים על קניות ברשת בבלאק פרידיי והמשקיעים מחפשים את השמות שיהנו מהמגמה. מי המניות שעל הכוונת ואיזה מניות המשקיעים מפספסים?
רוי שיינמן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
הצרכנים האמריקאים שברו שיא חדש בבלאק פריידיי השנה, כשהוציאו 11.8 מיליארד דולר ברכישות מקוונות ביום אחד בלבד. לפי נתוני Adobe Analytics, שעוקבת אחר יותר מטריליון ביקורים באתרי קמעונאות אמריקאים, מדובר בעלייה של 9.1% לעומת השנה שעברה שבה הסתכמו המכירות ב-10.8 מיליארד דולר.
המספרים המרשימים מספרים סיפור מעניין: בין השעות 10:00 ל-14:00, קונים מקוונים הוציאו 12.5 מיליון דולר כל דקה. Adobe מעריכה שסייבר מאנדיי, שיתקיים ב-1 בדצמבר, צפוי להיות אפילו גדול יותר עם 14.2 מיליארד דולר בהוצאות מקוונות.
החברה צופה סך של 253.4 מיליארד דולר בהוצאות לחגים השנה, לעומת 241.1 מיליארד בשנת 2024.
Salesforce דיווחה על 79 מיליארד דולר בהוצאות גלובליות בבלאק פריידיי, כאשר 18 מיליארד מתוכם בארצות הברית - עלייה של 6% ו-3% בהתאמה. אבל יש כאן נקודה חשובה: הצמיחה הזו לא בהכרח משקפת ביקוש גבוה יותר, אלא בעיקר מחירים גבוהים יותר. נתוני Salesforce מראים שהמחירים עלו בממוצע ב-7%, בעוד שכמות ההזמנות ירדה ב-1%.
ועבור המשקיעים שמנסים לפענח מי יהנו מהמספרים האלו: מניות הקמעונאות נוטות לעלות בשבוע שלאחר בלאק פריידיי, כשוול סטריט מנסה לנצל את גל הקניות. ניתוח של Dow Jones Market Data בחן את הביצועים ההיסטוריים של מניות קמעונאות מאז שנת 2000, והתוצאות מעניינות.
Target עלתה בממוצע ב-1% בשבוע שאחרי בלאק פריידיי. Williams-Sonoma, Lowe's, Amazon ו-Home Depot רשמו עליות ממוצעות של 3%, 2.6%, 1.6% ו-1.1% בהתאמה.
מצד שני, Walmart, Macy's ו-Kohl's רשמו עליות צנועות יותר של 0.05%, 0.3% ו-0.2%.
אבל השם המעניין באמת הוא חברת האיפור Ulta Beauty, שקפצה בממוצע 4.1% בשבוע שאחרי בלאק פריידיי מאז הנפקתה ב-2007. Burlington Stores, שנכנסה למסחר ב-2013, עלתה בממוצע 1.7%.
ההזדמנות המעניינת ביותר עשויה להיות במגזר שרבים לא שמים לב אליו - חברות BNPL (Buy Now, Pay Later).
זו שיטת מימון לטווח קצר שמאפשרת לצרכנים לפצל רכישות למספר תשלומים בפרקי זמן שונים, אפילו למספר ימים. התשלום המידי הפך פופולרי במיוחד בקרב צעירים שמחפשים גמישות פיננסית ללא כרטיסי אשראי מסורתיים.
המספרים מדברים בעד עצמם: בבלאק פריידיי, BNPL היה אחראי לכ-747.5 מיליון דולר בהוצאות מקוונות, עלייה של 8.9% משנה לשנה. Adobe צופה ש-20.2 מיליארד דולר יעברו דרך BNPL בעונת החגים הזו, עלייה של 11% מהתקופה המקבילה אשתקד.
Affirm Holdings היא אחת מחברות ה-BNPL המובילות. המניה שהונפקה ב-2021 זינקה בממוצע 9.1% בשבוע שאחרי בלאק פריידיי בשלוש השנים האחרונות. השנה היא כבר עלתה ב-17%. מתוך 31 אנליסטים שעוקבים אחריה, 22 ממליצים לקנות, 7 להחזיק ורק 2 למכור.
החברה גם דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הראשון והעלתה את התחזיות שלה, מה שהוביל לעלייה של 12% במניה ב-7 בנובמבר. עם 14.2 מיליארד דולר צפויים בסייבר מאנדיי, Affirm עשויה לקבל דחיפה נוספת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה