השוק
מספנות ישראל מסכמת רבעון חזק: ההכנסות גדלו ל-424 מיליון שקלים
חברת מספנות ישראל פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של 2025 ממנו עולה כי הכנסות החברה צמחו בכ-22% ל-424 מיליון שקלים, בנוסף ה-EBITDA טיפס בכ-7% לכ-48 מיליון שקל
חברת מספנות ישראל פרסמה את הדו"ח לרבעון השלישי של 2025 ממנו עולה כי ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-22% לכ-424.5 מיליון שקל, לעומת כ-348.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר משיפור משמעותי במגזר חומרי הבניה ומגזר הנמל ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
במגזר חומרי הבניה, בניהולו של מנכ"ל סימנט, איל הכט, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-15.2% לכ-272 מיליון שקל בהשוואה לכ-236.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היקף ההכנסות ברבעון ב-2025 מהווה נתון שיא של תקופה של למעלה מ-3 שנים ומשקף את הגידול בהיקפי הפעילות של החברה, וכן המשך גידול בהכנסות מהמותג הפרטי CIMENT. רווחי המגזר גדלו לכ-28.3 מיליון שקל (10% מההכנסות), בהשוואה לכ-26 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024. השינוי ברווחיות נובע מהתייקרות עלות החומרים וההובלה.
במגזר הנמל, בניהולו של מנכ"ל החברה ונמל מספנות, צביקה שכטרמן, ההכנסות ברבעון גדלו בכ-12% לכ-48 מיליון שקל, בהשוואה לכ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע משינוי בתמהיל המטענים שנפרקו ביחס לתקופה המקבילה. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם לכ-10 מיליון שקל (21% מההכנסות), בהשוואה לכ-11.3 מיליון שקל (26% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024. השינוי ברווחיות נובע בעיקר מעלייה בהפרשה להוצאות ארנונה.
במגזר המספנה, בניהולו של מנכ"ל המספנה איתן צוקר, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-47.7% לכ-86.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-58.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השלישי התקדמות פרוייקט לבניית כלי שייט, שההסכם בגינו נחתם בסוף שנת 2024, הביא לגידול בהכנסות וברווח, מגמה הצפויה להימשך ב-2026 ולהתעצם בעיקר בשנים 2027-2028. צבר ההזמנות במגזר המספנה עומד נכון לפרסום הדוח על כ-2.5 מיליארד שקל. רווחי המגזר צמחו בשיעור של כ-127% לכ-10 מיליון שקל (12% מההכנסות), בהשוואה לכ-4.4 מיליון שקל (8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר ההובלה הימית, בניהולו של תמיר בן ליש, ההכנסות ברבעון צמחו בכ-33% לכ-17.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הגידול נובע מהגדלת צי האוניות – רכישת אוניה ברבעון הרביעי של שנת 2024 ורכישת אוניה נוספת בסוף הרבעון השני של שנת 2025. הרווח המגזרי ברבעון גדל לכ-2.6 מיליון שקל (15% מההכנסות), בהשוואה לכ-2 מיליון שקל (15% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024.
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2025 הסתכם לכ-49.4 מיליון שקל, לעומת כ-49.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2025 הסתכם לכ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-22.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. השינוי נובע, בין היתר מעלייה בהוצאות מחקר ופיתוח בשל השקעת החברה בפיתוח פתרונות ליירוט מל"טים החל מיוני 2025.
ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2025 טיפס לכ-47.8 מיליון שקל, לעומת כ-44.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2024.
החברה רשמה ברבעון השלישי לשנת 2025 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-9 מיליון שקל, לעומת כ-17.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. השינוי ברווח נובע בעיקר מהשינוי ברווח התפעולי, כאמור.
עיקרי התוצאות לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025:
סך ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025 עלו בכ-26% לכ-1.16 מיליארד שקל, לעומת כ-919.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי בתקופה עלה לכ-126.7 מיליון שקל, לעומת כ-125.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי בתקופה הסתכם לכ-30.8 מיליון שקל, לעומת כ-54.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024. הקיטון נובע, בין היתר, מכך שבתקופה המקבילה אשתקד נרשמו רווחי הון בסך כ-14 מיליון שקל ממכירת שתי אוניית מטען, וכן נרשם גידול בהוצאות מחקר ופיתוח כמפורט לעיל וגידול בהוצאות הנהלה וכלליות.
הרווח הנקי לבעלי המניות בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025 הסתכם לכ-21.3 מיליון שקל, לעומת כ-47.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הונה העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2025 עומד על כ-954.5 מיליון שקל (מתוכו כ-948.7 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ומהווה 44% מסך נכסי החברה.
נכון ל-30.9.2025 לחברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-411 מיליון שקל.
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "הרבעון השלישי של שנת 2025 משקף ברובו תחילתה של חזרה לשגרה והתמתנות בהשפעות המלחמה, ובמהלכו המשכנו בקידום מנועי הצמיחה החזקים של החברה לשנים הבאות. "במגזר חומרי הבניה אנחנו מציגים גידול בהכנסות, כאשר הרבעון השלישי משקף קצב הכנסות שנתי של מעל למיליארד שקל, ואנו מעריכים המשך המגמה ככל שהפסקת האש תישמר.
"צבר ההזמנות בתחום המספנה, לבניית כלי שייט הסתכם לסכום שיא של 2.5 מיליארד ש"ח. התקדמות העבודות במהלך הרבעון תרמה לגידול בהכנסת המגזר ברבעון השלישי. הכנסות המספנה ממימוש צבר ההזמנות זה צפויות לקבל ביטוי משמעותי במהלך שנת 2026 כאשר השנים 2027-2028 צפויות להיות שנות השיא. בנוסף, בחודש אוקטובר, לאחר תום הרבעון, חתמנו עם חברת שברון על הסכם אסטרטגי לאספקת שירותים במתחם החברה לתקופה של 10 שנים, בהיקף מוערך של כ-200 מיליון שקל.
"במגזר הנמל, היקף הפעילות חזר לתקופה של טרום המלחמה, כאשר הגידול הושג בעיקר בעקבות חזרה לזמינות לטובת הפעילות הנמלית של רציף נוסף. זאת למרות שברבעון השלישי רציף אחר לא היה זמין לפעילות נמלית מאחר ושימש לפרויקט הקמת הממגורות, שנמצא לקראת השלמתו ובהתאם הרציף צפוי לחזור לזמינות לפעילות נמלית.
בפעילות ההובלה הימית, מציגים ברבעון השלישי גידול בהכנסות כתוצאה מגידול בהיקף הצי שמונה כעת 8 אוניות ועוד 4 אוניות במגזר המלט, ואנו ממשיכים באיתור הזדמנויות לרכישת אוניות נוספות וזאת כחלק מאסטרטגיית שדרוג הצי וכן החברה צפויה לשלב את האוניות עם פעילות מגזר הנמל.
בתוך כך, אנו מתקדמים לקראת ציון דרך חשוב עבור הקבוצה, ומעדכנים, כי פרויקט הממגורות החל בשלב ההרצות לקראת תחילת הפעלתו. עם השלמתו, הפרויקט יהיה המתקן החדשני והיעיל ביותר בישראל - במונחי קצב פריקה ומגוון המוצרים שניתן יהיה לפרוק באמצעותו, ויאפשר לנמל להרחיב את תחומי פעילותו גם לפריקה במתקנים אוטומטיים חדשניים של גרעינים ומוצרי גרעינים.
בהסתכלות קדימה, אנו רואים חזרה לפעילות בהיקפים של ימים שבשגרה ופועלים כדי להבטיח מגמה של צמיחה מואצת והגדלת מחזורי הפעילות, כאמור לאור כניסה לשנות השיא של פרויקטים לבניית כלי שייט והרחבת הפעילות עם הפעלת מתקן הממגורות. אנו שוקדים כיום גם על פיתוח מנועי צמיחה נוספים לחברה בישראל, כמו גם בשווקים הבינלאומיים.
עוד ב-
בהקשר זה הודענו על התמודדות במכרז לרכישת נמל לבריון שביוון, במטרה לגוון את מקורות הכנסתנו גם מחוץ לישראל, ועל השקעה בתחום של פתרונות יירוט מל"טים. נמשיך לפעול לצמיחת החברה תוך שימוש בידע והניסיון של הקבוצה וביתרונות היחסיים שיש לקבוצה בזכות מיקום מתקניה על קו המים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



