השוק

שלושת הכוכבים בוול סטריט: אמזון, נייקי ועוד מניה אחת שלא הכרתם

תשואות דו־ספרתיות באמזון וקטרפילר וזינוק מחודש בנייקי בשבוע המסחר האחרון, הודות לדוחות חזקים, תחזיות מעודכנות וסנטימנט משתפר סביב צרכנות ו־AI
אלרואי אגם | 
עליות במניות (צילום shutterstock)
מבחינת ביצועים יבשים, אמזון הייתה הכותרת הבולטת של השבוע עם קפיצה של כ־13% לאחר דוחות רבעוניים שהכו את התחזיות והציגו האצה בעסקי הענן ובמנועי הפרסום. בשוק הדגישו שהשילוב בין שיפור בשולי הפעילות של הלוגיסטיקה לעלייה בקצב הצמיחה של AWS מצייר תמונה מאוזנת יותר מבעבר. הצרכן הקמעונאי לא נעלם, אך מנועי הרווח העיקריים מגיעים מרכיבים עתירי תשואה כמו פרסום ומחשוב ענן.
מכפיל הרווח העתידי של אמזון נשאר גבוה ביחס לממוצע השוק, אך משקיעים נטו לקבל את התמחור כל עוד ציר הצמיחה בענן מראה רציפות ושיעור ההשקעות ב־AI מתורגם להכנסות. התמחור גם נהנה מציפייה להמשך זרימות קמעונאיות לקראת עונת החגים, כשנראות המלאי והלוגיסטיקה טובה יותר לעומת שנים קודמות. ברקע, ירידה בתשואות הריאליות לאורך השבוע תרמה לתיאבון לנכסי צמיחה גדולים.
קטרפילר בלטה לא פחות, עם עלייה שבועית דו־ספרתית של כ־12% על רקע דוחות חזקים מהצפוי. החברה נהנתה מתמהיל הזמנות חיובי בציוד אנרגיה ותעשייה כבדה, כאשר פרויקטים הקשורים לתשתית נתונים, חשמל וגז לשרתים מאיצי AI מספקים קו ביקוש חדש יחסית לציוד כוח והנעה. זהו סיפור שהשוק אהב. רווחיות יציבה ואפילו משתפרת על בסיס תפעולי, גיבוי של צבר הזמנות, וחשיפה לצמיחה חילונית שאינה תלויה במחזור הבנייה למגורים בארה״ב.
מעבר למספרים, קטרפילר נתפסת כשחקנית נהנית־מאקו-סיסטם סביב בינה מלאכותית, גם ללא הילה טכנולוגית. מרכזי נתונים, חוות שרתים ותשתיות אנרגיה דורשים גנרטורים, משאבות, מנועי גיבוי ושדרוגי רשת חשמל, וכל אלה מתורגמים לביקוש לציוד כבד. כששולי הרווח נשמרים וניהול המלאי הדוק, השוק מוכן לשלם פרמיה על מחזור קשיח כזה. בהיבט סיכונים, חשיפה למכסים, תנודות מטבע וחולשה נקודתית בבנייה המסורתית בארה״ב עדיין על השולחן, אך השבוע המשקיעים בחרו להתמקד במומנטום התעשייתי.
השם השלישי הוא נייקי, שעלתה מספר אחוזים טובים בשבוע הודות להפתעה חיובית בדוח הרבעון הראשון לשנת הכספים 2026 והתקדמות בתוכנית ההבראה. הקריאה המרכזית של השוק, מלאי מתנרמל, סגמנט הסיטונאות חוזר להיות מנוע נפח במקום גורר מרווחים, וקו המוצרים בריצה חובק מחדש מוצרים מניבי ערך.
המשקיעים נתנו קרדיט לחזרה ליסודות של המותג, גם אם סין עודה מאתגרת ומכסי יבוא לוחצים על השורה התחתונה. באופק, רבעוני החגים יהוו מבחן ליעילות המבצעים ולכוח התמחור במולטי־ברנד ריטייל. אם נייקי תדע לשמור על משמעת הנחות ולדחוף סדרות דגל עם תפוקה טובה פר־דגם, התמסורת לשיפור מרווחים יכולה להמשיך. מנגד, כל החמרה במכסים או האטה בצרכן האמריקאי עשויות להחזיר תנודתיות למניה.
להמשך הדרך, השאלות הן קצרות ופשוטות, אך קריטיות לתמחור. האם אמזון תמשיך להאיץ ב־AWS ולתרגם השקעות ב־GenAI להכנסות נטו ולא רק לכותרות. האם קטרפילר תשמר קצב הזמנות גבוה בציוד אנרגיה גם אם פרויקטים ידחו רבעון שניים. האם נייקי תעבור את רבעון החגים בלי שחיקה במחירים ותראה שיפור עקבי במלאי וברווחיות ברמת חנות. בשוק של סוף שנה, כשהכסף האקטיבי ממקד פוזיציות למבחן ביצועים שנתי, שלוש מניות עם סיפור ביצועי נקי מקבלות קדמת במה עד ההוכחה הבאה בדוחות.

הכתבה אינה מהווה המלצה להשקעה. 

אלרואי אגם: חוקר ואסטרטג השקעות המשלב מומחיות בשוק ההון, הייטק ועולם הקריפטו. מספק ניתוחים ותובנות לאיתור הזדמנויות השקעה בנכסים מסורתיים ודיגיטליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה