השוק

הכוכבת האמריקאית מקפיצה את המניה הזו ב-30%

ענקית האופנה אמריקן איגל השיגה בינגו ענק בקמפיין עם סידני סוויני, שהביא לתוצאות חריגות לטובה ברבעון השני ולזינוק של מעל 50% במניה מאז ההשקה. כמה הרוויחה החברה ברבעון, ומה הסיכונים הגדולים שעדיין ניצבים בפניה?
רוי שיינמן | 
סידני סוויני אמריקן איגל (צילום אתר החברה, shutterstock)
אמריקן איגל פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של 2025 והפתיעה את המשקיעים עם תוצאות חזקות מהצפוי.
החברה דיווחה על רווח למניה של 45 סנט, יותר מכפול מהתחזיות שעמדו על 21 סנט בלבד, והכנסות של 1.28 מיליארד דולר, גבוהות מהתחזיות שעמדו על 1.24 מיליארד. בתגובה, המניה מזנקת בכ-30% במסחר בוול סטריט.
למרות ירידה קלה בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (אז ההכנסות עמדו על 1.29 מיליארד דולר), הרווח הנקי דווקא עלה קלות ל-77.6 מיליון דולר. הנתונים החזקים הובילו את החברה לעדכן מחדש את התחזיות השנתיות, לאחר שבתחילת השנה בחרה למשוך את התחזית. עתה מצפה אמריקן איגל ליציבות במכירות החנויות הזהות לאורך השנה, שיפור ביחס לתחזיות האנליסטים שצפו ירידה של 0.2%.
אחד הגורמים המרכזיים לשיפור בתוצאות הוא קמפיין הפרסום הבולט עם הדוגמנית והשחקנית סידני סוויני. למרות ביקורת ציבורית שהגיעה בעת הכזרת הקמפיין, באמריקן איגל מגדירים את הקמפיין כ"הקמפיין הטוב ביותר של החברה עד היום".
לדברי החברה, מאז השקת הקמפיין נרשמה עלייה משמעותית בחשיפת המותג, במספר הלקוחות ובתנועה בכל ערוצי המכירה.
הקמפיין עורר סערה כשבחר בסיסמה השנויה במחלוקת "לסידני סוויני יש ג'ינסים מצוינים", שנתפסה בעיני המבקרים כפוגענית, בעוד התומכים דווקא היללו אותו. גם האופי המיני של הקמפיין עורר תגובות מעורבות.
למרות הרעש, המספרים מדברים בעד עצמם. הקמפיין של סוויני הושק ממש לקראת סוף הרבעון השני, ב-23 ביולי, ומאז המניה זינקה מעל ל-50%.
הביקושים היו כה חזקים, עדי כדי כך שג'קט "סידני" והג'ינס שעוצב על שמה, שכל ההכנסות ממנו הועברו לעמותה לתמיכה נפשית, אזלו מהמלאי בתוך 24 שעות.
לפי נתוני החברה, הקמפיינים עם סוויני ועם טרוויס קלסי (כוכב הפוטבול ובן זוגה של טיילור סוויפט) הובילו לגידול של 700 אלף לקוחות חדשים, כולל לפחות לקוח אחד בכל מחוז בארצות הברית.
סך החשיפות לקמפיינים עמד על 40 מיליארד, לפי דברי סמנכ"לית הקריאייטיב, ג'ניפר פויל. באמריקן איגל ציינו כי למרות דיווחים סותרים בתקשורת, התנועה בחנויות ובאונליין נותרה חיובית לאורך כל חודש אוגוסט.
שיתוף הפעולה עם טרוויס קלסי הושק יום אחרי שהודיע על אירוסיו לסוויפט, והוביל למכירות תוך יום אחד שהיו גבוהות פי שלושה ממכירות של שיתופי פעולה קודמים בשבוע שלם.
לצד ההצלחות, אמריקן איגל לא מתעלמת מהאתגרים. החברה מעריכה שהמכסים יכבידו על הרווחיות במחצית השנייה של השנה, במיוחד לאור העובדה שלחברה מפעלי ייצור משמעותיים בהודו ובווייטנאם, מדינות שכעת עומדות בפני מכסים גבוהים. ברבעון השלישי לבדו צפוי נזק של כ-20 מיליון דולר, וברביעי - בין 40 ל-50 מיליון דולר.
עם זאת, החברה מציינת כי היא נוקטת בצעדים להפחתת החשיפה, בהם העברת ייצור ממדינות מסוימות, מו"מ עם ספקים, מעבר מהובלה אווירית להובלה ימית והגבלות על תמחור. כתוצאה מכך, היקף הפגיעה הלא מנוטרלת ירד מ-180 מיליון ל-70 מיליון דולר בלבד. ועדיין, תחזית הרווח התפעולי השנתי קוצצה ל-255-265 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 360-375 מיליון.
אמריקן איגל אמנם נהנית כעת מגל ביקושים חזק, אך היא מתמודדת עם תחרות גוברת מצד מותגים ותיקים, כמו גאפ שהשיקה את הקמפיין "Better in Denim", ליווי'ס שממשיכה עם קמפיין בכיכובה של ביונסה, ואברקרומבי שמשתפת פעולה עם ה-NFL ומתמקדת בקו ספורטיבי.
למרות ירידה של 18% במניית החברה מתחילת השנה, תוצאות הרבעון האחרון ושיתוף הפעולה המתמשך עם סידני סוויני וטרוויס קלסי מעניקים לאמריקן איגל רוח גבית משמעותית, אך הסיכונים, ובעיקר התחרות, לא הולכים לשום מקום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה