השוק
טיילור סוויפט התארסה - ומקפיצה את המניות האלה
הודעת האירוסין של כוכבת הפופ עם שחקן הפוטבול עוררה תגובה חיובית בכמה מניות בוול סטריט - מה הקשר שלהן לאירוע והאם כדאי להשקיע?
ההכרזה על האירוסין של כוכבת הפופ טיילור סוויפט וכוכב הפוטבול טרוויס קלסי הכו גלים לא רק ברחבי הרשת, אלא גם בשוק ההון: כמה מניות זינקו על רקע הקשר של המותגים שלהן לאירוע, והמשקיעים מנסים להבין - האם כדאי להם לעלות על הרכבת או שמדובר רק בהייפ זמני?
אחת המניות הבולטות שעלתה בעקבות האירוע היא Signet Jewelers (SIG), אחת מחברות התכשיטים הציבוריות הבודדות שנסחרות בבורסה. המניה קפצה ביום רביעי בכ-6.3%, לאחר עלייה של כ-3% כבר ביום שלישי, מיד לאחר ההכרזה הרשמית ברשתות.
הסיבה לזינוק: סוויפט פרסמה תמונה עם קלסי שבה נראית טבעת יהלום - ומיד החלו ברשת השערות על מקור הטבעת וסוג החיתוך שלה. המומחים אישרו שמדובר ביהלום בחיתוך מסוים שמעיד על טבעת יוקרתית במיוחד. Signet, המפעילה רשתות כמו Kay ו-Jared, נחשבת לשחקנית בולטת בתחום הזה - והמשקיעים מהמרים שהיא עשויה לרכב על גל ביקושים שיגיע בעקבות סוויפט.
גם מותג האופנה Ralph Lauren נהנה מההכרזה, אם כי בעוצמה מתונה יותר. ביום רביעי עלתה המניה ב-0.5%, לאחר עלייה של 2% ביום שלישי. בתמונת האירוסין, סוויפט לובשת שמלה מפוספסת של ראלף לורן, וקלסי מצדו לבש חולצת פולו של המותג.
האנליסטית אשלי הלגנס מבית ההשקעות ג'פריס כתבה ללקוחות: "עבור חברה שמצהירה שהיא עוסקת לא רק באופנה אלא גם בחלומות - זהו הישג משמעותי". היא הוסיפה כי הבחירה של סוויפט ללבוש ראלף לורן, במיוחד לפני השקת האלבום הבא שלה באוקטובר ותחילת עונת הפוטבול של קלסי בספטמבר, היא גורם חיובי לתדמית המותג.
לפי ג'פריס, מדובר במהלך נוסף בקיץ מוצלח עבור המותג, אחרי קמפיינים עם קהילה אפרו-אמריקאית בוייניארד, חסויות בטורנירי טניס כמו ווימבלדון וה-US Open, וכעת גם האירוסין הוויראליים. המניה כבר עלתה כמעט 27.5% מתחילת השנה, הרבה מעבר ל-S&P 500, ובג'פריס מעריכים כי יש לה פוטנציאל לעלייה נוספת של 14% לפי מחיר יעד של 335 דולר.
גם חברת האופנה American Eagle רשמה עלייה חדה של 8.5% ביום רביעי, לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם מותג הספורט של טרוויס קלסי, Tru Kolors. קלסי נבחר להיות הפרזנטור המרכזי של הקמפיין, והזוגיות עם סוויפט רק הגבירה את החשיפה והעניין סביבו.
המגזר הצעיר שנחשף לקלסי דרך סוויפט, וכן המעריצים הוותיקים של השניים, הופכים לקהל יעד חם עבור המותג, והמשקיעים מיהרו להגיב בהתאם.
מותגים נוספים מיהרו לרכב על האירוע החם של השבוע. אפליקציות המשלוחים דומינוס פיצה ו-GrubHub שלחו התראות עם רמזים לשירים של סוויפט ולרגע האירוסין (כולל אימוג'י של טבעת כמובן), ומותג הסודה Poppi שיתף תמונה באינסטגרם בהשראת שמות החשבונות של הזוג ברשתות החברתיות.
בנוסף, גם פלטפורמות ההימורים הגיבו לאירוע, כמו למשל אתר Kalshi, בו ההסתברות שהשניים יתחתנו עד סוף 2025 זינקה מיד לאחר ההודעה.
השאלה המרכזית כעת היא האם מדובר בהייפ זמני או טרנד שכדאי לרכוב עליו. מצד אחד, סוויפט נחשבת כיום לאחת הדמויות המשפיעות ביותר על הכלכלה האמריקאית: סיבוב ההופעות שלה תרם מיליארדים לכלכלה המקומית, ולדברי הפדרל ריזרב אף סייע בהתאוששות מהקורונה.
עוד ב-
מצד שני, המשקיעים צריכים להיזהר לא להיכנס לטרנדים חולפים בבורסה. עליות במניות כמו Signet ו-American Eagle נשענות כרגע בעיקר על עניין ציבורי, ולא בהכרח על שיפור בפעילות העסקית. גם ראלף לורן, שמנהלת קו אסטרטגי ברור, עלולה להיתקל בהאטה אם תדמית הכוכבת תתפוגג או שההייפ לא יתורגם למכירות בשטח.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



