השוק

אילון מאסק מודאג: מה קרה למכירות טסלה באירופה?

למרות עלייה במכירות רכבים חשמליים באירופה, טסלה רושמת ירידה חדה, בעוד המתחרה הסינית הגדולה רושמת זינוק
רוי שיינמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
בעוד שתחום הרכב החשמלי ממשיך לצבור תאוצה באירופה, טסלה דווקא סופגת מכה כואבת: לפי נתוני איגוד יצרני הרכב באירופה (ACEA), ביולי האחרון נרשמה ירידה חדה של כ-40% במספר המכוניות החדשות של טסלה שנמסרו ללקוחות - 8,837 בלבד. מדובר בחודש שביעי ברציפות של ירידות עבור החברה ביבשת.
מנגד, BYD הסינית רשמה קפיצה מרשימה של 225% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם 13,503 מסירות חדשות. וכל זאת קורה דווקא בזמן שבו שוק הרכבים החשמליים באירופה ממשיך לצמוח, מה שמחדד את הפער ההולך וגדל בין החברות.
החברה של אילון מאסק ניצבת מול שורת אתגרים ביבשת: החל מהתחרות הגוברת מצד יצרניות סיניות, ועד השחיקה בתדמית המותג בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת של מאסק. כבר תקופה ארוכה שטסלה לא הציגה רענון משמעותי בליין הדגמים שלה, והמשקיעים ממתינים לכניסת הדגם החשמלי הזול יותר שהובטח במחצית השנייה של 2025.
גם ברמה הגלובלית, טסלה נמצאת בתקופה לא פשוטה: ברבעון השני של השנה נרשמה ירידה בהכנסות ממכירת רכבים, ומאסק עצמו הודה כי ייתכנו "כמה רבעונים קשים" עבור החברה בעתיד הקרוב.
מי שכן מנצלות את ההזדמנות הן יצרניות הרכב הסיניות. בראשן עומדת BYD, שפתחה אולמות תצוגה רבים ברחבי היבשת ומציעה דגמים חשמליים במחירים תחרותיים במיוחד. לפי נתוני חברת JATO Dynamics, נתח השוק של מותגי רכב סיניים באירופה חצה בחצי השנה הראשונה של 2025 את רף ה-5% - שיא היסטורי.
אבל לא רק טסלה מרגישה את הלחץ: גם יצרניות אחרות כמו סטלנטיס (בעלת המותג ג'יפ), קבוצת יונדאי הקוריאנית וטויוטה וסוזוקי היפניות - כולן רשמו ירידות במסירות רכבים ביולי. לעומת זאת, יצרניות אירופאיות כמו פולקסווגן, ב.מ.וו ורנו דווקא נהנו מעלייה במסירות.
בתוך כל זה, נראה שטסלה מנסה לשנות כיוון. בעוד התחום המסורתי של רכבים חשמליים ממשיך להיחלש, החברה מגבירה את ההשקעות בפיתוח הרובוטקסי האוטונומי שהפריסה שלו צפויה להתרחב בארה"ב. מאסק אף רמז לאחרונה על חזון עתידי שבו החברה תתבסס פחות על מכירת רכבים ויותר על מוצרים פורצי דרך כמו רובוטים אנושיים ("אופטימוס").
עם זאת, נכון לעכשיו, הפעילות המרכזית של טסלה ממשיכה להישען על מכירת רכבים - ושם כאמור המגמות אינן מעודדות. בשוק שמלא באלטרנטיבות סיניות זולות, טסלה תידרש להציג בשנה הקרובה יותר מהבטחות, היא תצטרך להחזיר את המומנטום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה