השוק

עלייה במכירות, ירידה ברווח: כך נראה חציון 2025 של קליל

למרות עלייה מרשימה בהכנסות ברבעון השני ובמחצית כולה, התוצאות הכספיות של קליל משאירות טעם מתוק־מריר. מה גרם לחברה להציג הפסד דווקא כשנרשמה צמיחה במכירות, ואיך המנכ"ל החדש מתכנן להפוך את המגמה?
מערכת ice | 
צורי דבוש (צילום ראובן קפיצ'ינסקי)
קבוצת קליל פרסמה את תוצאותיה למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2025, ובחברה יכולים לסמן הישג משמעותי בצד ההכנסות. במחצית כולה רשמה קליל עלייה של כ־24% והגיעה להכנסות של כ־178 מיליון שקל, לעומת כ־144 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מגידול בכמויות המכירה.
עם זאת, השורה התחתונה פחות מחמיאה. הרווח הנקי במחצית הראשונה עמד על כ־1.1 מיליון שקל בלבד, ירידה ניכרת לעומת 4.5 מיליון שקל בשנה שעברה. הירידה מוסברת בגידול בהוצאות התפעול כתוצאה מהיערכות להתרחבות בשנים הקרובות, לצד ירידה בהכנסות מימון.
ברבעון השני לבדו הציגה קליל עלייה של 18.6% בהכנסות ל־81 מיליון שקל, אולם סיימה את התקופה עם הפסד של כמיליון שקל. הסיבה המרכזית - המשך העלייה בהוצאות התפעול כחלק מהשקעה עתידית בצמיחה.
החברה שומרת על איתנות פיננסית עם עודף מזומנים נטו בהיקף של 107 מיליון שקל, מה שמאפשר לה להיערך לרכישות ומיזוגים במידה שיתאפשרו הזדמנויות מתאימות.
צורי דבוש, יו"ר ובעל השליטה, התייחס לתוצאות ואמר כי החברה עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות שלפני המלחמה, בין היתר בשל תחרות מול ייבוא מסין במחירי היצף ומחסור בכוח אדם באתרי הבנייה. עם זאת, לדבריו, קליל מתמקדת באסטרטגיה חדשה המקרבת את המותגים לצרכן הסופי ותומכת במתקינים המורשים. מותג "באוהאוס" חזר לצמיחה דו-ספרתית, בעוד שמותגי החברה הנוספים מציגים גם הם מגמת עלייה.
במקביל נרשמו שינויים בצמרת הניהולית, עם מינויו של קובי לוי למנכ"ל החדש. לוי, ששימש כדירקטור מומחה ויועץ לחברה במשך שני עשורים, קיבל את המושכות וצפוי להוביל את יישום התוכנית האסטרטגית.
קליל, שנוסדה בשנת 1950, ממשיכה לפעול בשוק תחרותי ומאתגר, אך מסכמת רבעון שבו ההכנסות טיפסו – גם אם ברווחיות עוד יש מקום לשיפור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה