השוק
בזכות YES: בזק מעלה תחזית ל-2025 - זה הצפי
כפי שכתבנו אתמול אחרי ההודעה הדרמטית של משרד התקשורת, שהדאיגה את המשקיעים אחרי שפורסמה, YES דווקא צפויה להרוויח מהשינויים המתוכננים לפחות בטווח הקצר - וגם בזק תהנה
אתמול פרסם משרד התקשורת לשימוע את המתווה החדש למחירי הסיבים בשוק הסיטונאי. למרות שבטווח הבינוני-ארוך מתוכנן הסרת הפיקוח על המחירים, מהלך חיובי עבור בזק, בטווח הקצר יש קיצוץ דרמטי במחירים. מניית בזק ירדה עד 3.5% עם פתיחת המסחר אחרי ההודעה, אך מהר מאוד המשקיעים הבינו שגם בטווח הקצר מדובר בבשורה חיובית, כפי שכתבנו כאן אחרי ההודעה.
הסיבה היא ש-YES, שהיא חברה מקבוצת בזק, היא אחת מהלקוחות הגדולות שלה בתחום הסיבים. הורדת המחירים בטווח הקצר תביא לרווח חד פעמי מצדה, ומאחר והיא כלולה בקבוצת בזק זה גם צפוי להשתקף בתוצאות שלה.
ואכן, הבוקר מדווחת בזק על העלאת תחזיות ל-2025 - בזק ציינה כי הרווח הנקי השנה צפוי לעמוד על כ-1.45 מיליארד שקל לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-1.32 מיליארד שקל. ה-EBITDA צפוי לעמוד על 3.85 מיליארד שקל לעומת תחזית קודמת של 3.75 מיליארד שקל, וה-CAPEX (הוצאות הוניות) צפויות להישאר ללא שינוי: 1.75 מיליארד שקל.
מעבר לכך, ההשפעה של השינויים שמתכנן משרד התקשורת על בזק יחסית מוגבלת: עיקר היקף קווי הסיבים שהחברה מוכרת כיום נמצא במסגרת הסכמי IRU ארוכי טווח שנחתמו עם פרטנר וספקיות נוספות - הסכמים שממשיכים לרוץ במחירים שקבועים מראש. הקווים הסיטונאיים הנמכרים לפי מחיר מפוקח מיידי מהווים נתח זעיר ממסד הנתונים, ולכן הפגיעה בהכנסות השנה נמדדת באחוזים בודדים. יתרה מזו, YES - חברת הטלוויזיה שבבעלות הקבוצה - היא לקוח סיבים משמעותי של בזק, וההוזלה בתעריף צפויה לייצר רווח חשבונאי עבור יס כבר ברבעון השלישי של 2025.
בנוסף, ההגבלות הכמותיות שמוטלות על פרטנר וסלקום יוצרות תמריץ הפוך: בטווח הקצר הן ייאלצו להמשיך להישען על רשת הסיבים של בזק כדי לא לאבד נתח שוק, אך בטווח הבינוני הן יידרשו להשלים פריסה עצמאית, מהלך שיצריך השקעות משמעותיות בזמן שבו בזק משתחררת מהפיקוח על תעריפיה. רמת הכיסוי הגבוהה של רשת הסיבים של בזק, אשר חוצה את רף ה-95% ממשקי הבית, מבססת את מעמדה כספק ברירת מחדל ברוב אזורי המדינה. לכן, גם אם רמת התחרות תגבר, שחקנים אחרים רק יעמיקו את תלותם בתשתית של בזק.
עוד ב-
עם זאת, קיימים סיכונים מסוימים בטווח הקצר. החל מ-2026, ההכנסות מהשוק הסיטונאי צפויות לרדת, והחברות שייהנו מההוזלה עלולות להעביר את חלק מהחיסכון לצרכנים, בצורת ירידת מחירים. מהלך כזה עשוי לחייב את בזק להגיב בהוזלה גם במותג הקמעונאי שלה, מה שעלול להוביל לשחיקה זמנית ברמת ה-ARPU.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



