השוק

דו"ח בהול: S&P מורידה את דירוג האשראי של ישראל מרמה של +A לרמה של A

תגובה מידית להתפתחויות הביטחוניות האחרונות: סוכנות דירוג האשראי S&P מחליטה על הורדת דירוג האשראי של ישראל ברמה אחת עם תחזית שלילית. תגובת משרד האוצר:  "יש לפעול בהקדם האפשרי לאישור תקציב המדינה לשנת 2025"

מערכת ice |  4
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, shutterstock, דובר צהל)
חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה הלילה (שלישי) על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של +A לרמה של A עם תחזית שלילית. החברה הוציאה דו"ח בהול ולא אופייני שמתייחס גם למתקפת הטילים מהיום ולפעולה בלבנון.
במרכז השיקולים של סוכנות הדירוג נכתב:
"החברה רואה סבירות גוברת שהסכסוך של מדינת ישראל עם חיזבאללה, בהתחשב בהסלמת הלחימה האחרונה, יהפוך לאינטנסיבי יותר וממושך יותר, מה שמציב סיכונים ביטחוניים עבור ישראל.
"החברה מעריכה שהלחימה בעזה והסלמת הלחימה בגבול הצפון, עם אפשרות למבצע קרקעי בלבנון, עשויות להימשך לתוך שנת 2025 עם סיכון לתגובה כנגד מדינת ישראל
"בהתאם, החברה צופה התאוששות כלכלית מאוחרת בישראל, ומשכך תיקנה מטה את תחזיות הצמיחה הריאלית לשיעור של 0% בשנת 2024 ו-2.2%בשנת 2025, לצד התרחבות הגירעון הפיסקלי בטווח הקצר והבינוני, ככל שההוצאות הקשורות לביטחון יגדלו עוד יותר".
תגובת החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, להורדת הדירוג: "החלטת חברת הדירוג S&P באה בתגובה להימשכות המלחמה, העלייה בסיכונים הגיאופוליטיים והשפעתם על הנתונים הפיסקליים וביצועי המשק.
"חברת S&P מדגישה שהמשק הישראלי מאופיין בכלכלה מגוונת ובעל יכולת מוכחת להתאוששות ממשברים. בנוסף, מאזן התשלומים של ישראל נותר איתן והמדינה ממשיכה להחזיק בעודף משמעותי בחשבון השוטף לצד רזרבות מט"ח גבוהות, המהוות כרית ביטחון לכלכלה הישראלית. החברה מציינת לטובה את מחויבות הממשלה לנקוט בצעדי התכנסות פיסקליים לטובת עצירת העלייה ביחס החוב לתוצר.
"במקביל לעמידה האיתנה אל מול אויבינו, עלינו לפעול להעניק וודאות מרבית למשק ולמשקיעים בארץ ובעולם, ולפעול בהקדם האפשרי לאישור תקציב המדינה לשנת 2025. תקציב שיוביל לבנייה מחדש של הרזרבות הפיסקליות, באמצעות שמירה על גירעון מרבי בשיעור של עד 4% מהתוצר וחזרה לתוואי ירידה ביחס החוב לתוצר. תקציב שיעודד השקעה במנועי צמיחה ותשתיות, התייחסות לצרכים חברתיים ומענה לדרישות הביטחון של ישראל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין קשר למציאות הביטחונית
    אחדש 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק למציאות הכלכלית שסמוטריץ יוצר , ככה זה שבשמים טמבל בתור שר אוצר
    סגור
  • 3.
    כבר שנה שמודיס מורידים את הדירוג והכלכלה בצמיחה
    מני 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה פוליטי לא יותר
    סגור
  • 2.
    עם פירושים הזויים כנראה מישהו שם
    הם מדרגים 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משוחד פוליטית ומייצר לחץ עקיף , בסדר נעבור את זה
    סגור
  • 1.
    אפילו לא בדרגה אחת (ל"ת)
    למעשה 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור