השוק

האוצר השלים הנפקה ראשונה אחרי הורדת הדירוג האגרסיבית של מודי'ס

משרד האוצר השלים היום הנפקת אג"ח ראשונה אחרי הורדת הדירוג האגרסיבית של ישראל על ידי מודי'ס; באוצר רומזים כי המשקיעים לא ייחסו חשיבות גדולה מדי להורדת הדירוג אבל אלה ספינים בלבד
ניצן כהן | 
גרף מניות (צילום shutterstock)
משרד האוצר שומר על קצב הנפקות גבוה, קצב שנועד לממן את הגירעון ההולך ועולה של הממשלה. היום סיימה המדינה הנפקה של אג"ח בהיקף כספי של 3.85 מיליארד שקל כשבאוצר אומר שלהנפקה היו ביקושי יתר של פי 3.3, מה שלטענתם מלמד על התעלמות של השווקים מהורדת הדירוג של ישראל.
מנתוני האוצר עולה כי ההנפקה שבוצעה היום היא הנפקה שגרתית שמבוצעת אחת לשבוע. ההנפקה השבועית כללה 3 סדרות שקליות, 2 סדרות צמודות וסדרה קצרה אחת. בהנפקה השתתפו כל עושי השוק הראשיים הכוללים בנקים מקומיים וזרים שהם: בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי, סיטי בנק, ברקליס, גולדמן סאקס, מריל לינץ', ג'י פי מורגן, BNP PARIBAS, ודויטשה בנק.
נזכיר כי ההנפקה בוצעה בשוק המקומי, וזה אומר משחק קל כי המוסדיים שממשיכים לצבור מזומנים זקוקים לסחורה בדירוג גבוה וזה אומר בראש ובראשונה אג"ח ממשלתי. עושי השוק, הזרים שרכשו את הסחורה בהנפקה מייעדים אף הם את האג"ח האלה למשקיעים המוסדיים הישראלים כמובן אחרי שהם יגזרו את הקופון שלהם.
כך או אחרת, כדי לדעת אם ועד כמה השפיעה הורדת הדירוג של ישראל בשני נוטצ'ים במקום אחד כמו שהיה מגולמים בשוק, צריך לראות איך תסתיים הנפקה של האוצר בשווקים בחו"ל. נזכיר כי באופן תמוה למדיי הרי שהאוצר גייס בפעם האחרונה בברזיל ומשם החל התהליך של המרת הכסף לדולר אמריקאי וכן הלאה ולכל התענוג הזה יש עלויות שמשקפות את מצבה של הכלכלה הישראלית בחלקה האחרון של שנת 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה