השוק

המענק המסתורי של אינטל: מה הסיפור מאחורי הסכום העצום?

אינטל קרובה לקבל מענק של 3.5 מיליארד דולר להקמת מתקני ייצור שבבים למשרד ההגנה האמריקאי, למרות האתגרים הכלכליים והלחצים בתהליך הבחירה. ההכרזה הרשמית עשויה להתפרסם בשבוע הבא
מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock)
אינטל קרובה לקבל מענק משמעותי של 3.5 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי לצורך הקמת מתקני ייצור שבבים עבור משרד ההגנה, כך מדווחת בלומברג. המענק יוקצה לבניית מתקנים מתקדמים לייצור שבבים, הן למטרות צבאיות והן למטרות אזרחיות, בכמה מדינות בארצות הברית, כולל מפעל באריזונה.
למרות שאינטל הייתה מועמדת מועדפת לפרויקט, הליך הבחירה כלל לחצים מצד מתחרים, חששות בוושינגטון מהסתמכות על חברה אחת בלבד, ומאבקים ביורוקרטיים שיכלו להשפיע על סכום המענק. על פי הדיווחים, ההכרזה הרשמית על הענקת המענק לאינטל עשויה להתפרסם כבר בשבוע הבא. המענק יצטרף ל-8.5 מיליארד דולר במענקים ו-11 מיליארד דולר בהלוואות שניתנו לאינטל במרץ 2023, כחלק מחוק השבבים והמדע של הנשיא ביידן, שנועד לקדם את תעשיית השבבים האמריקאית ולהפחית את התלות באסיה.
ההחלטה לבחור באינטל מגיעה למרות האתגרים הכלכליים שהחברה נתקלת בהם. באוגוסט האחרון פרסמה אינטל דוחות כספיים חלשים לרבעון השני והודיעה על פיטורי 15% מהעובדים. בנוסף, דירקטוריון אינטל שוקל כיום מספר צעדים קיצוניים להבראת החברה, כולל עצירת פרויקטים בהיקף של מיליארדי דולרים, מכירת חטיבות כמו מובילאיי, ופיצול פעילות הליבה של החברה לחברות נפרדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה