השוק

אינטל מתרסקת? הערכה: אלו השינויים הדרמטיים שעומדים על הפרק

ענקית השבבים מקיימת התייעצות עם בנקי השקעות ובוחנת לפצל בין פעילות עיצוב השבבים לייצור. החברה שוקלת ביטול פרויקטים, ולאחרונה הכריזה על צמצום של כ-15 אלף משרות. עתה, עומד על המוקד גם עיכוב תוכניות ההתרחבות של החברה, עד להחלטה סופית שתוצג בישיבת מועצת המנהלים בספטמבר

מערכת ice |  1
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
חברת אינטל, אחת מהשחקניות המרכזיות בתעשיית השבבים בעולם, מתמודדת עם אחד המשברים הגדולים ביותר בתולדותיה. על פי דיווחים שהתקבלו מבלומברג ומקורות נוספים, החברה חוותה ירידה חדה של 60% במנייתה מתחילת השנה, ונמצאת במצב קשה במיוחד לאחר שדיווחה על הפסד של 1.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון.
בימים האחרונים, אינטל החלה להתייעץ עם שני בנקי השקעות, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס, כדי לבחון אפשרויות שונות לשינוי אסטרטגי. בין האפשרויות שנשקלות, נמצאת ההפרדה בין פעילות עיצוב השבבים לפעילות הייצור, בדומה למודל המקובל בתעשייה שבו חברות כמו אנבידיה מתמקדות בעיצוב, בעוד טיוואן סמיקונדקטור מתמקדת בייצור.

 
לפי המקורות, האפשרויות שנבחנות כוללות גם ביטול פרויקטים קיימים ואף מיזוגים ורכישות פוטנציאליים. התייעצויות אלו הובילו לעלייה של 9.5% במניית אינטל ביום שישי האחרון, מהלך שמצביע על תגובה חיובית בשוק להצהרות החברה. ההערכה היא שהחברה תציג את אפשרויות השינוי בישיבת דירקטוריון שתיערך בספטמבר הקרוב.
 
במקביל, אינטל מתמודדת עם לחצים לשנות את אסטרטגיית הצמיחה שלה לאחר שכבר קיצצה 15 אלף משרות והשעתה את חלוקת הדיבידנד המוערך שלה. המהלך להפרדת פעילויות העיצוב והייצור מהווה שינוי מהותי בגישת החברה, שהייתה עד כה נלהבת להחזיק בשתי הפעילויות במקביל.

ההערכה היא שבשלב זה אינטל תנקוט צעדים פחות דרמטיים, ובין השאר תעכב את תוכניות ההתרחבות שלה. המשבר באינטל מגיע בזמן שבו התחרות בשוק השבבים, במיוחד מול חברות כמו אנבידיה, מתחדדת. אינטל, ששואפת לשחזר את מעמדה כחדשנית וכמובילה בתחום, עומדת בפני אתגרים משמעותיים בניהול השינויים הנדרשים לשיפור מצבה הכלכלי והאסטרטגי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפט גליסנגר
    מיקי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך הביתה תתפטר הובלת את אינטל לאבדון ולאניטל ישראל נא להחזיר את המענקים שקיבלתם ממשלת ישראל לא בניתם מיפעל שיעסיק מאות או אלפי מקומות עבודה
    סגור