השוק

עוד נתון כלכלי עגום: הצמיחה ברבעון השני נמוכה ועומדת על 1.2%

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ברבעון השני של השנה צמחה הכלכלה הישראלית בקצב שנתי של 1.2%; מדובר בקצב נמוך מאוד שמשקף צמיחה שלילית לנפש וגם צמיחה ריאלית שלילית
ניצן כהן |  3
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עוד נתון עגום לכלכלה הישראלית ואם האינפלציה והגירעון לא הספיקו לנו הרי שמנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ברבעון השני של השנה צמיחה הכלכלה הישראלית בקצב שנתי של 1.2% וזה אומר צמיחה ריאלית שלילית ואף צמיחה לנפש שלילית וזה למעשה התכווצות של הכלכלה המקומית.
עוד עולה מהנתונים שהצמיחה של התוצר העסקי ירדה בקצב שנתי של 1.9% וההוצאה הציבורית עלתה בקצב שנתי מסחרר של 8.2%. ההוצאה לצריכה פרטית עלתה בקצב שנתי של 12% וזה נתון מסחרר.
אם כן, גם אם הממשלה מנסה להציג את הדברים שהם פועל יוצא של המלחמה הרי שהנתונים מצביעים על מספרים שהם שונים לגמרי מהמצב בפועל. אמנם המלחמה גוררת הוצאות לא מבוטלות אבל במקביל ההוצאות של הממשלה על הסכמים קואליצויניים ועל סעיפים שלא תומכי צמיחה עושים שמות בכלכלה המקומית.
עכשיו צריך לזכור את הדברים הבאים: ההוצאה של ישראל על ביטחון עומדת לגדול בשיעורים משמעותיים ופרמננטיים. אמנם ועדה מוזרה של נתניהו יושבת על התקציב הזה אבל בלי ועדת חקירה ממלכתית שתובלי לדיון נוקב ואמיתי בצורכי הביטחון של ישראל, ביעדים שאנחנו רוצים להשיג, בדיון על האיומים וכיצד מונעים מקונספציה פוליטית שגויה להוביל את מערכת הביטחון לקונספציות שגויות.
כל זה פועל במקביל להסכמים קואליציוניים נדיבים במיוחד שלמעשה מחלקים כסף בשיטת ה'מקורביזם' ללא כל בקרה וללא כל יעד שבאיזשהו מקום יוביל לצמיחה במעלה הדרך, הרי שאנחנו הולכים לנקודה בעייתית מאוד. כלכלית וזאת מבלי להגיד דבר על מצב בו עלולות להתפוצץ השיחות לשחרור החטופים ללא הסכמות ומכאן הדרך נסללת למלחמה אינסופית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מאמין לאף מילה שלכם (ל"ת)
    פוליטיקה נמוכה 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טמון תרוש בחול
    ממשלת פח האשפה 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו באמת אתה לא מאמין ? מתי פעם אחרונה ביקרת בסופר ? תאמין לחשבון...תשלם ותאמין.
    סגור
  • אבל אני מניח שלשקרניהו אתה דווקא כן מאמין (ל"ת)
    יובי 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור