השוק

הסטארטאפ הישראלי שנמכר ב-700 מיליון דולר מסתבך: האקזיט יבוטל?

ענקית השבבים אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הבינה המלאכותית Run:ai, בעסקה המוערכת בלא פחות מ-700 מיליון דולר. אלא שכעת דווח כי העסקה מסתבכת ועשויה ליפול, אחרי שמשרד המשפטים האמריקאי החל לחקור את העסקה בחשד להפרת חוקי ההגבלים העסקיים
מערכת ice | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לפני כשלושה חודשים, ענקית השבבים אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הבינה המלאכותית Run:ai, בעסקה המוערכת בלא פחות מ-700 מיליון דולר. האקזיט של הסטארטפ הישראלי הגיע כחלק ממהלך אסטרטגי של אנבידיה "כדי לסייע ללקוחות לעשות שימוש יעיל יותר בתשתיות מחשוב הבינה המלאכותית שלהם", כפי שהתייחסה לנושא בכירה בחברה.
אלא שהבוקר (שישי) דווח באתר "פוליטיקו" על דרמה ענקית במסגרת האקזיט הענק של הסטארטאפ הישראלי. על פי הדיווח, משרד המשפטים האמריקאי החל לחקור את העסקה בחשד להפרת חוקי ההגבלים העסקיים. החקירה מגיעה על רקע החשש מהבינה המלאכותית, ומהצורך שהעלו במדינות רבות, בהן ארצות הברית, להגביר את הרגולציה בנושא ולחוקק חוקים בנושא.
חברת Run:ai פיתחה סטארטאפ שיודע לנהל ולייעל עומסי עבודה של בינה מלאכותית בתשתיות מחשוב. החברה נוסדה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, ד״ר רונן דר ופרופ' מאיר פדר מאוניברסיטת תל אביב. המנכ"ל עמרי גלר עם עבר ביחידה טכנולוגית במשרד ראש הממשלה, וסמנכ"ל הטכנולוגיה ד"ר רונן דר - חוקר לשעבר באוניברסיטת תל אביב עם עבר כמהנדס אלגוריתמים באפל ואנוביט.
כיום Run:ai מציעה טכנולוגיה מבוססת קוברנטיס (Kubernetes) לניהול עומסי העבודה בתשתיות מחשוב-על ליישומים של בינה מלאכותית – בין אם בחוות שרתים, בענן או בסביבה היברידית. אבל כמו כל חברת סטראפאפ, לקח לה זמן להבשיל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה