השוק

ברק רוזן ואסי טוכמאייר חוזרים לשוק ובגדול | כל הפרטים על ההנפקה

אחרי כמעט שנתיים שלא גייסו כסף בשוק, קנדה ישראל של ברק רוזן ואסי טוכמאייר חוזרים לגייס כסף בבורסה והניסיון הזה יהיה ככל הנראה כבר ביום חמישי הקרוב; חברות דירוג האשראי אופטימיות לקראת ההנפקה. כל הפרטים | בלעדי
ניצן כהן |  4
ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום shutterstock, יחצ)
אחרי כמעט שנתיים שלא גייסו כסף בשוק ההון, ישראל קנדה של ברק רוזן ואסי טוכמאייר חוזרים לגייס כסף בבורסה. הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה ח'), גיוס שאמור להתקיים כבר ביום חמישי הקרוב. כך נודע ל-ice.
במסגרת ההנפקה קיבלה ישראל קנדה אישור מחברות הדירוג לגייס 200 מיליון שקל אולם בשוק ההון אומרים כי הגיוס יכול להיות גדול יותר לאור האופטימיות של חברות הדירוג ולאור העובדה שרוזן וטוכמאייר מגלים מעורבים בתהליך ההתפתחות של החברה וזה תמיד חשוב כשבעלי השליטה שהם הרוח החיה בה, מעורבים בניהול השוטף.
אם כן, באופן עקרוני אמורים רוזן וטוכמאייר לגייס 200 מיליון שקל אבל בשוק מעריכים שהגיוס יהיה גדול יותר, אם לא יקרה משהו חריג בגזרת המקרו תוך כדי תהליך.
חברת דירוג האשראי מעלות S&P העניקה לגיוס דירוג A מינוס ישראלי כשבנימוקי הדירוג כותבים האנליסטים של החברה, כי היתרון המשמעותי של ישראל קנדה נעוץ באיכות הפרויקטים שלהם ובמיקום שלהם.

רוזן וטוכמאייר נציין נחשבים בשוק ליזמי נדל"ן אגריסביים למדיי מה שמאפשר להם לרכוש קרקעות ופרויקטים במיקומים מרכזיים ובמחירים בהתאם אבל יכולת המכירה שלהם גם היא אגרסיבית ומכאן שהם מצליחים לעמוד ביעדים הלפעמיים שאפתניים שהם מציגים למוסדיים.
מעבר להתניות הפיננסיות הרגילות (פחות או יותר) שכולל שטר הנאמנות הרי שבמסגרת הדירוג וההערכה של המשקיעים את ההנפקה שתגיע לשוק, כאמור, כבר ביום חמישי הקרוב הסתבר שהפרויקט השאפתני בשדה דב בסך הכל מתקדם כמו שצריך.
מהנתונים עולה שהמחיר הממוצע למ"ר בו נמכרו דירוג מתחילת השנה עומד על 82 אלף שקל כשהמחיר הממוצע בכל הפרויקט עומד על 78 אלף שקל למ"ר ואלה נתונים טובים מכפי שתומחר בשוק בזמן רכישת הקרקע (בכ-1.3 מיליארד שקל), אז תימחרו המשקיעים מחיר ממוצע בתרחיש האמצע של 73 אלף שקל למ"ר.
כך או אחרת, בכוונת ישראל קנדה לגייס את הכסף למיחזור חוב קיים ולתפעול השוטף כשהשנה פורעת החברה 33.5 מיליון שקל כתשלומי ריבית עבור שתי סדרות אג"ח שכבר נסחרות בשוק ואילו בשנה הבאה אמורה ישראל קנדה לפרוע כמעט 300 מיליון שקל כשקצב הפירעונות הזה (של סדר גודל של 300 מיליון שקל מידי שנה) ימשך במשך 3 שנים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא הייתי שם אגורה
    גנדי 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחברה הזאת לא הייתי משקיע אגורה!
    סגור
  • 3.
    מיותר!
    מומחה 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בזמן! מה מצב החברה? אמיתי!
    סגור
  • 2.
    טירוף
    בנימין 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה של מהמרים .בתקופה כזו שיש סכנה למלחמה כוללת בלבנון הם מנפיקים וכל המוסדיים לא חוששים? מה יקרה אם נותקף באלפי טילים? חברות הנדלן יקרסו
    סגור
  • 1.
    המדינה מתנהלת כאילו אנחנו שוויץ ואין ביטחון ואין מנהיגי (ל"ת)
    שמיל אזרח 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור