השוק

דיסקונט: תחזיות האינפלציה של שוק ההון - אופטימיות מידי

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מזהירה משתי מגמות שקורות בכלכלה הישראלית; האחת: תימחור חסר של האינפלציה והשניה, עליית מחירי השכירות של דירות בישראל
ניצן כהן | 
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר)
"שוב הפתעה כלפי מעלה במדד, פעם שלישית ברציפות, כאשר מדד אפריל מזנק ב-0.8%, לעומת קונצנזוס האנליסטים שעמד על 0.6%, וקצב האינפלציה השנתי ממשיך לעלות - עולה מ-2.7% ל-2.8%. אינפלציית הליבה ממשיכה לזחול מעלה ועולה מ-2.3% ל-2.4%.
"מספר סעיפים הפתיעו מעלה, ובהם: סעיף התחבורה שעלה ב-3.4%, הארחה נופש וטיולים בארץ עם עליה של 7.7% וסעיף הדיור שעלה ב-0.6%. בסעיף התחבורה בולט הזינוק במחירי הטיסות ב-11%. כפי שציינו בעבר, בשל שיטת המדידה של הלמ"ס, שלוקחת בחשבון גם טיסות שהוזמנו לפני מספר חודשים, העליה החדה במחירי הטיסות, תמשיך לבוא לידי ביטוי גם בהמשך השנה.
"נציין, כי סעיף הדיור הושפע מהתייקרות חדה בהוצאות דיור נלוות, כגון: עו"ד, בעוד מחירי השכירות בחוזים מתחדשים שומרים על קצב שנתי של 2%. מחירי הדירות (לא כלולים במדד) ממשיכים לעלות, חודש רביעי ברציפות - עלו ב-0.9% וב-3.6% בארבעת החודשים האחרונים. כיוון שלאורך זמן קיים מתאם חיובי בין מחירי הדירות למחירי השכירות, עליית מחירי הדירות צפויה להוביל להאצה במחירי השכירות בחוזים מתחדשים בהמשך, ומכאן, להאצה נוספת בסעיף הדיור.
"לאחרונה, השוק העלה את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה, ל-2.91%, וכפי שציינו לא אחת, להערכתנו, מדובר בהערכת חסר" כותבת שמיר בתגובה שלה למדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שנזכיר שוב, היה גבוה מהתחזיות המוקדמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה