השוק

התאחדות התעשיינים: "ההקלות של ארדואן הן אחיזת עיניים"

ד"ר רון תומר התייחס לפרסומים לפיהם אנקרה מקלה על הגבלות הסחר הימי עם ישראל. לדבריו, "מדובר בהפרה חמורה של הסכם הסחר החופשי והיא לא יכולה לעבור ללא תגובה". בהתאחדות התעשיינים קוראים לממשלת ישראל למצוא חלופות ארוכות טווח: "צריך להגיב בחריפות להחלטת האמברגו, טורקיה מדינה עוינת"
מערכת ice | 
ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים (צילום איתי ומנחם רייס)
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הגיב היום (חמישי) לפרסומים על אודות ההקלות הזמניות מצד נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. "ישראל צריכה להגיב בחריפות לאמברגו הטורקי", אמר תומר. "ההקלות של ארדואן הן אחיזת עיניים. מדובר בהפרה חמורה של הסכם הסחר החופשי והיא לא יכולה לעבור ללא תגובה".
לדברי תומר, טורקיה הוכיחה שהיא מדינה עם בעלת לא אחראית, בהתאחדות התעשיינים מציינים כי יש למצוא חלופות ארוכות טווח לטורקיה. "ארדואן לא שינה שום מדיניות, אלא רק נכנע ללחץ של כמה יצואנים טורקים שנתקעו עם סחורה לישראל. זה רק מוכיח שמתחילת המשבר, ממשלת ישראל הייתה צריכה להגיב בחריפות להחלטת האמברגו ולא לצאת חלשה מול הטורקים".
 
"אם היינו מגיבים בחריפות מלכתחילה", מוסיף תומר, "ארדואן היה מבין בעזרת מנהיגי הקהילה העסקית בטורקיה שהניסיון לפגיעה בנו יפגע בו יותר והמצב לא היה מתדרדר כפי שהתדרדר". לדבריו, הפתרון הראוי היחידי הוא לפתח חלופות למסחר עם טורקיה. "כך שלא נהיה תלויים, לא ביבוא ולא ביצוא, במדינה שעוינת לישראל. אני קורא לשרי הכלכלה והתעשייה והאוצר שלא להתבשם מההודעה הטורקית ולפעול באופן הדדי ומיידי להטלת היטלים מתאימים על היבוא מטורקיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה