השוק

דירוג מניות הביטוח: זו המניה עם התשואה הגבוהה באפריל

עולם הביטוח סבל באפריל מהמגמה השלילית בשווקים, שתשפיע גם על דמי הניהול שהחברות גובות. חריגה בנוף הייתה הראל שעדיין מחזיקה בקופה שלה את הכסף שהיה מיועד לרכישת ישראכרט וממתינה לניצול הזדמנויות
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
מניות חברות הביטוח עברו בחודש אפריל פחות או יותר מה שעבר כל השוק וזה אומר לחץ שלילי. כאן צריך לזכור שהחשיפה של חברות הביטוח לשוק ההון היא גדולה בעיקר בגלל שחלק משמעותי מההכנסות שלהן הוא נגזרת של התשואות שהם משיגים על ניהול הפנסיה והחסכונות של הציבור.
בפעם השניה חשופות חברות הביטוח לשוק ההון באמצעות חשבון הנוסטרו שלהן וזה יוצר לחץ לא טוב על חברות  הביטוח בתקופות של ירידות בשווקים.
 
כך או אחרת השחקניות הגדולות בתחום ניהול ההשקעות כמו כלל ביטוח, הפניקס, מגדל ומנורה סבלו מירידות של המניות שלהן בעוד חריגה היא מניית הראל שמצוידת בכמויות לא מבוטלות של מזומנים (יותר מ-3 מיליארד שקל) שמחפשים  הזדמנויות להשקעה.
נתעכב מעט על הראל. הראל חתמה על עסקה לרכישת ישראכרט וגייסה לצורך כך את כל הכסף. לאחר מיכן נבלמה העסקה על ידי רשות התחרות ומכאן שהראל "נתקעה" עם המזומנים והיא מחפשת להם יעד. כאן הדעות חלוקות: להחזיק כמות כזו של כסף ללא השקעה נאותה יוצר לחץ לא טוב בעיקר כי יש הוצאות מימון בצד השני של המטבע. ומאידך, כדי להצדיק את החזקת המזומנים בכמויות כאלה, היא תיאלץ לעשות משהו אסטרטגי שיניח את דעת המשקיעים.
גם כאן הדעות חלוקות שכן אם אנחנו מגיעים לנקודה בה מגיעים לעסקה לשחרור החטופים ומכאן להפסקת אש הרי שאנחנו מבינים שיהיה צורך בכסף מזומן כדי לקחת חלק בשיקום ולמי שיהיה יותר כסף בקופה,  יוכל לעשות עסקים כשהיא תגיע. הדעה הנגדית אומרת שללא השקעה כאן ועכשיו, ברגע האמת לא תהיה להראל פלטפורמה טובה וחזקה מספיק כדי להגיע מהר לעסקאות.
כך או אחרת, המשקיעים בשוק ההון רואים כרגע יתרון בקופת המזומנים הדשנה של הראל וכל שנותר הוא להמתין לראות את הייעוד של החברה לכסף הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה