מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

הפניקס Bullet: מסלול השקעה אג"ח חכם, במיוחד בתקופת אי-ודאות

באקלים כלכלי המאופיין בלא מעט סימני שאלה, מספק תחום האג"ח לפדיון אלטרנטיבה איכותית לאפיקים המסורתיים ומייצר הזדמנויות השקעה חדשות. הכירו את הפניקס Bullet – מסלול  חכם, נזיל וגמיש, המושקע כולו באג"ח ישראלי במסגרת מוצר הפניקס אינווסט

בשיתוף הפניקס | 
אפרת מוגאני - מנהלת פרוייקטים ותהליכים עסקיים חיסכון ארוך טווח, הפניקס (צילום מולה באדיבות הפניקס, shutterstock)
לאורך עשורים ארוכים שימשו הבנקים כאכסנייה הפיננסית המועדפת על הציבור בישראל. אפיקים דוגמת פיקדונות, עו"ש, מק"מ וקרנות כספיות – נהנו מפופולאריות גבוהה, ונתפסו כמי שמייצרים לחוסכים ולמשקיעים ביטחון, נוחות ושקט. האג'נדה הזו השתקפה גם בנתוני בנק ישראל מחודש ספטמבר האחרון, לפיהם כשליש מסך הנכסים הפיננסיים של הציבור – כ-1.7 טריליון שקלים – נותבו לפיקדונות ולמזומן.
אלא שהתקופה האחרונה – על רקע פריצתה של מלחמת חרבות ברזל, והתחזיות על הורדת רמת הריבית במהלך 2024 – מבשרת ככל הנראה על שינוי המגמה. בעיתונות הכלכלית כבר מיהרו לדווח על סכומי כסף משמעותיים שנמשכו מהקרנות הכספיות – כשיותר ויותר חוסכים ומשקיעים מבקשים כעת לחשב מסלול מחדש, ומחפשים להפנות את הכספים שברשותם לחלופות איכותיות.
אל הוואקום הזה בדיוק נכנס הפניקס Bullet – מסלול ייחודי תחת פוליסת חיסכון הפניקס אינווסט המתכתב עם המציאות המשתנה, ומייצר מענה עדכני, נזיל וגמיש לקהל המשקיעים. מדובר במסלול מושקע באיגרות חוב (אג"ח) ישראליות – אג"ח ממשלת ישראל ואג"ח חברות (קונצרנים) – אשר מציע הזדמנות השקעה חדשה בתחום האג"ח לפדיון.
פה המקום להסביר: אג"ח הוא למעשה שטר התחייבות, שמנפיקה המדינה או מנפיקים קונצרנים. האג"ח נסחר בבורסה, ומכאן שהוא בעל שווי יומי – וניתן למכירה בכל עת. מה שמייחד את האג"ח ביחס לאפיקים פיננסיים אחרים, נוגע לכך שבמועד הרכישה ניתן לומר מה יהיה תאריך הפירעון שלו, ומה הריבית שתתקבל במידה והמשקיע יחזיק באג"ח עד מועד הפירעון – ולא יתקיים אירוע של חדלות פירעון של מנפיק האג"ח. לא במקרה זוכה היום האג"ח לתהודה, כשאנליסטים רבים מסמנים את האג"ח כ"כוכב התורן של 2024".
"הפניקס Bullet בא לספק יותר ודאות בתקופת אי-ודאות, לנצל את סביבת הריבית הגבוהה, ולהוות מסלול השקעה חכם ונגיש", מסבירה אפרת מוגאני, מנהלת פרויקטים ותהליכים עסקיים חיסכון ארוך טווח בקבוצת הפניקס, בשיחה עם אתר ice. "על רקע המצב במדינה והאקלים הכלכלי הנוכחי, זיהינו הזדמנות לתת את הבמה לשוק הישראלי ולחזור להשקיע דווקא בו – כשהאג'נדה הזו מתורגמת הלכה למעשה למסלול ייעודי".  
פתרונות לאורך זמן
בקרב כלכלנים רבים קיימת הסכמה כי מצב העניינים הנוכחי לא יאפשר להמשיך ולהתנהל בסביבת ריבית גבוהה. על פי תחזית המחקר של בנק ישראל, הורדת הריבית מראשית ינואר 2024 (הפחתה של 0.25% לשיעור של 4.5%), צפויה רק להיות צעד ראשון בדרך להורדות נוספות העתידות להתבצע בהמשך הדרך. לאור הצפי והתחזיות, למצב עניינים שכזה נותן הפניקס Bullet מענה.
"תיק אג"ח לפדיון אמנם רלוונטי גם בתקופה של ריבית גבוהה – אבל עכשיו, כשהריבית על פי ההערכות לקראת ירידה, הוא אקטואלי על אחת כמה וכמה", מדגישה מוגאני. "מסלול ההשקעה שלנו מעניק פתרון לאורך זמן, שכן הוא מעין מקבע את הריביות שקיימות היום בשוק".
המונח המשמעותי ביותר עבור מי שנכנס להשקעה באג"ח לפדיון, הוא תשואה פנימית גלומה. הכוונה היא לאינדיקציה באשר לתשואה שצפוי האג"ח להניב למשקיע שיחזיק בו עד מועד הפדיון הסופי. חשוב להבהיר: גובה התשואה הפנימית של המסלול אינו מובטח. בהקשר הזה יש גם להוסיף כי במסגרת הפניקס Bullet, פדיון המדדים מיועד ל-31 בדצמבר 2027.
המסלול עצמו, עוקב אחר שלושה מדדים המורכבים מאג"ח קונצרני וממשלתי בדירוג משוקלל של +AA, המעיד על דירוג גבוה וסיכוי נמוך לחדלות פירעון. "כדי לנטרל את השפעת האינפלציה על תיק ההשקעה", מחדדת מוגאני, "התיק מורכב מ-50% אג"חים צמודים למדד המחירים לצרכן, כש-50% האחרים אינם צמודים. כך בעצם אנחנו מייצרים תיק שכל העת מאזן את עצמו".
משדרגים את היתרונות
מהם היתרונות הטמונים בפניקס Bullet? מוגאני מרחיבה: "בראש ובראשונה המסלול הוא נזיל, בניגוד לרבים מהמוצרים החליפיים בשוק, כך שהשקעה היא לפרקי זמן קצרים או ארוכים בהתאם להעדפת המשקיע. למשקיע מתאפשרת גמישות ומרחב תמרון לפדות את הכסף בלי קנסות ומגבלות, אולם חשוב לזכור כי האינדיקציה לתשואה הפנימית הגלומה הינה עבור לקוח שיבחר להישאר במסלול עד לתום תקופת המדדים בסוף 2027. כמו כן, יכול המשקיע לעבור בין המסלולים השונים הכלולים במסגרת הפניקס אינווסט ללא אירוע מס, כאשר תשלום מס על הרווחים מתבצע בעת פדיון הכספים מהפוליסה בלבד".
הפניקס Bullet מתכתב עם 3 מצבים, כפי שמתארת מוגאני: "המצב הראשון מתייחס למי שבאים להשקיע עד סוף התקופה, ולכן אדישים יחסית לשינויים באג"חים. המצב השני מתייחס למשקיעים דינמיים, מי שתוך כדי תנועה מנסים לנצל הזדמנויות לרווחי הון – ובעתות של תשואה גבוה, מעבר לזו הגלומה, יעברו למסלול אחר. מצב השוק השלישי, נוגע לאותם משקיעים פוטנציאליים שטרם הצטרפו למסלול. במקרים כאלה, הם עשויים ליהנות מתשואה נמוכה יותר – היות ובהתאם לתחזיות כאמור, הריבית צפויה בהמשך לרדת והתנאים שייקבעו קדימה, עתידים להשתנות".
איך מצטרפים לפוליסת הפניקס אינווסט במסלול הפניקס Bullet? ניתן לפנות לסוכן ביטוח, כשלאחר הגדרת מטרות ההשקעה וטעמי הסיכון, עוברות המושכות למנהלי ההשקעות של הפניקס. ברמה הפרקטית, העקיבה אחר המדדים במסלול מתבצעת באמצעות מומחי המדדים של קבוצת קסם מבית הפניקס בית השקעות, הגוף שמבצע בפועל את המעקב אחר המדדים במסלולים הפאסיביים של הפניקס. מידע שוטף באשר לחיסכון וההשקעה בפוליסה מוצג באזור האישי של כל לקוח, וזמין עבורו לאורך כל תקופת החיסכון.
"בסוף 2027 ועדת ההשקעות תבחן את הרכב הנכסים במסלול – ובהתאם לכך תיקבע מדיניות ההשקעה להמשך", מסכמת מוגאני. "ייתכן והיא תחליט שנכון להמשיך באותה המתכונת, כלומר שעולמות האג"ח לפדיון ממשיכים להיות רלוונטיים ואקטואליים למאפייני השוק, או לחלופין, תחליט שנדרש לבצע שינויים במדיניות ההשקעה במסלול. חשוב גם לומר שוועדת ההשקעות נמצאת עם האצבע על הדופק, ועוקבת מקרוב אחרי ביצועי המדדים במסלול".
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
"הפניקס אינווסט" הינו השם המסחרי של פוליסת חיסכון, תכנית פרט – מסלול לחיים שבניהול הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "הפניקס"). תנאי המוצר הינם בהתאם לתוכנית הביטוח. האמור אינו מהווה ייעוץ מכל סוג שהוא בידי בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם או התחייבות להשגת תשואה. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים ו/או ביטוחיים המנוהלים על ידה. מסלול הפניקס עוקב מדדי אג"ח (להלן: "הפניקס Bullet") הינו מסלול השקעה בפוליסת אינווסט המנוהל ע"י הפניקס באמצעות מומחי המדדים של קבוצת קסם מהפניקס בית השקעות בע"מ והינו צמוד למדד המחירים לצרכן. מקור הנתונים ביחס לשקלול המדדים במסלול זה: עורך המדד. מדדי אינדקס הרשומים לעיל הם סימן מסחרי של אינדקס מחקר ופיתוח מדדים בע"מ (להלן: "אינדקס") אשר ניתנה בו זכות שימוש לפניקס. המדד אינו מנוהל, מאושר, משווק או מקודם על ידי אינדקס ואין במתן זכות השימוש במדד כדי להביע עמדה של אינדקס על כדאיות ההשקעה במוצר או משום המלצה לרכוש מוצרים מבוססי מדד או מוצרים פנסיוניים / פוליסת חיסכון. "תשואה פנימית גלומה" היא נתון אינדיקטיבי בלבד ואינו מהווה את תשואת המסלול בפועל ו/או את התשואה העתידית ואין בו כדי להוות התחייבות להשגת תשואה כלשהי. נתון זה מבוסס על הנחות וציפיות שעשויות לא להתקיים שכן התשואה במסלול עשויה להשתנות בין היתר, אך לא רק, כתוצאה מהשתנות השוק, שינויים במדד המחירים לצרכן,
שינויים במצבן הפיננסי של החברות שהנפיקו את האג"ח, לרבות במצב של חדלות פירעון שלהן. הנתון משתנה מידי יום ומהווה חישוב משוקלל של התשואה הגלומה בנכסי המסלול השונים המוחזקים במסלול עפ"י משקלם היחסי, במונחים שנתיים ברוטו, לפני ניכוי דמי ניהול, מס והוצאות ניהול השקעות, לתקופה שתחילתה ביום ההצטרפות וסיומה ביום 31.12.27 לפיכך, הנתון יהיה שונה ביחס לכל הפקדה (שחלה במועדים שונים) במסלול זה בפוליסה. המסלול אינו מסלול השקעה מבטיח תשואה. מדיניות ההשקעה, הרכב הנכסים ומדיניות ההשקעה הצפויה במסלול זה עשויים להשתנות בכפוף להוראות הדין, תנאי הפוליסה, החלטות ועדת ההשקעות והחלטות החברה. יובהר כי מדיניות ההשקעה הצפויה של המסלול והרכב ההשקעות שלו נקבעו על ידי ועדת השקעות של החברה עד לתום שנת 2027 , אולם וועדת ההשקעות של החברה רשאית לבצע שינויים בהרכב התיק במהלך תקופה זו לפי שיקול דעתה. במהלך שנת 2027 מבנה תיק המסלול והנכסים המוחזקים בו צפוי להשתנות כתוצאה מפדיון אגרות החוב שבמדד, וזאת בהתאם למדיניות השקעה התקנונית של המסלול. בסוף שנת 2027 תפורסם מדיניות השקעה צפויה חדשה לשנת 2028 בהתאם למדיניות התקנונית, תנאי השוק והחלטת ועדת השקעות של החברה, והכל בכפוף להוראות הדין. האמור כתבה זו כפוף לתנאי הפוליסה, נהלי החברה והוראות הדין.  תשלום מס על רווחים יחול רק בעת משיכת כספים. החברה רשאית לשנות את מדיניות ההשקעות בהתאם לשיקול דעתה ובכפוף לפוליסות הביטוח ולהוראות הדין. מועד הפרסום: 9.5.2024.
 

(בשיתוף הפניקס) 
 
 
 
 
 
 
 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה